Zbuntowane talenty też szukają pracy
Napisany przez PR dnia 2017-07-11 11:44:49. Aktualizowano 2025-04-29 20:36:52
Nie wiesz jakie umiejętności potrzebujesz by znaleźć dobrą pracę i osiągnąć sukces? Poniżej prezentujemy listę 5 kluczowych umiejętności dobrego pracownika nad którymi warto pracować.
Galeria:
Użyte tagi:
Zobacz także:
Wchodząc na rynek pracy bez doświadczenia ciężko znaleźć satysfakcjonującą nas pracę. Wysyłamy wiele CV, które często pozostają bez odpowiedzi, co z kolei zmusza nas do podjęcia się gorszej, niekoniecznie interesującej nas aktywności. Co więc możemy zrobić by znaleźć dobrą posadę i osiągnąć sukces?
Bardzo ważnym czynnikiem decydującym o pozytywnym przejściu rekrutacji są posiadane przez nas kompetencje. Nie chodzi tu tylko o kompetencje twarde. Równie ważne (jeśli nie najważniejsze) są umiejętności miękkie, które powinniśmy stale ćwiczyć i nabywać. Poniżej prezentujemy listę 5 kluczowych umiejętności dobrego pracownika nad którymi warto pracować.
5 kluczowych umiejętności dobrego pracownika
- Komunikacja - w czasach gdy komunikacja staje się coraz bardziej zautomatyzowana a ludzie żyją w pośpiechu ciężko o prawdziwą komunikację. Według Hays Poland (2015) jedną z najbardziej pożądanych kompetencji jest właśnie umiejętność komunikacji. Umiejętność dostosowania komunikatu do odbiorcy jest niezbędna nie tylko w życiu zawodowym ale również przyda nam się w życiu prywatnym.
- Praca w grupie - wiele firm wymaga wysokich kompetencji dotyczących pracy w grupie, ciężko znaleźć stanowisko, gdzie praca zespołowa nie byłaby istotna. Dzięki dobrej komunikacji, odpowiedniemu delegowaniu zadań oraz wspólnym skoncentrowaniu na cel, grupa realizuje projekt szybko i efektywnie, a co za tym idzie przynosi zysk firmie.
- Zarządzanie czasem- deadline to słowo, które straszy wielu pracowników. Bez dobrej organizacji czasu terminy muszą być przeciągane a pracownik zaczyna żyć w ciągłym stresie.
Nie jesteśmy w stanie wydłużyć doby, jednakże jesteśmy w stanie nauczyć się dobrej organizacji pracy własnej i zarządzania naszym czasem. Dzięki tym umiejętnościom będziemy mogli pracować efektywniej i bez problemu zdążymy oddać nasz projekt przed deadlinem.
- Wystąpienia publiczne - większość stanowisk wymaga od nas umiejętności prezentowania własnej osoby czy umiejętności prowadzenia wystąpień publicznych. Atrakcyjne i skuteczne wystąpienie to takie, które przyciągnie uwagę odbiorców, zaciekawi i sprawi, że publiczność będzie nas słuchać z przyjemnością. Zapewne pamiętacie wykłady lub wystąpienia w których uczestniczyliście, gdzie po 10 minutach mieliście już dość. Ważne jest by nie przejawiać tych błędów w swojej prezentacji i wyćwiczyć umiejętność przemawiania, która przyda się zarówno na studiach jak i w pracy.
- Obsługa klienta - wśród wymagań pożądanych przez firmy, często widnieje umiejętność obsługi klienta. Bez bazowych informacji jak postępować z klientem, firma nie zyska nowych kontrahentów, a nawet może ich utracić. By firma uzyskała wizerunek profesjonalnej organizacji, musimy nauczyć się technik, które sprawią, że klient poczuje się traktowany indywidualnie i będzie chciał do nas powrócić.
No dobrze, ale gdzie się tego nauczyć?
Jeśli chcesz podnieść poziom swoich kompetencji i umiejętności, poznać kluczowe narzędzia i techniki, które wykorzystasz w pracy, sprawdź ofertę szkoleń firmy szkoleniowej Maciołek & Wspólnicy. Skuteczna komunikacja interpersonalna - Trening zaawansowany, Profesjonalna obsługa tzw. Trudnego Klienta, Zarządzanie czasem, czyli planowanie i organizacja pracy własnej, to tylko niektóre z szerokiej oferty proponowanych szkoleń. Jednym z popularniejszych warsztatów skierowanych do studentów, jest szkolenie jak występować publicznie...nie tylko w telewizji, które prowadzone jest profesjonalnym studiu telewizyjnym w Warszawie (al. Ujazdowskie 37)