Napisany przez Malinowski Grzegorz dnia 2024-03-04 16:44:17. Aktualizowano 2024-04-27 03:09:10
W dziale HR narzędzia językowe są niezastąpionym wsparciem w tym procesie i tworzeniu silnych więzi między pracownikami- poniżej opisujemy niektóre z najważniejszych.
Niewątpliwie szkolenia to często pierwsze, co przychodzi nam na myśl w temacie rozwoju. I słusznie, szkolenia są bardzo ważne, ale jeszcze ważniejsze jest to, aby wybrać te odpowiednio dopasowane. Na początku należy znaleźć potrzebę przeprowadzenia danego szkolenia- np. otwarcie się na nowy, zagraniczny rynek. Następnie należy określić cel szkolenia – np. poprawa umiejętności twardych np. językowych czy miękkich np. komunikacja międzykulturowa. Potem czeka nas wybór odpowiedniej formy szkolenia oraz firmy, która to zrobi. Warto, aby takie szkolenia były prowadzone stacjonarnie- to bardzo angażuje i sprawia, że szkolenie jest wartościowsze dla pracowników. Dodatkowo świetnie, jeśli w trakcie szkolenia znajdą się jakieś małe przerywniki w postaci np. wspólnych, zabawnych zadań w tematyce, której szkolenie dotyczy, bo to sprawi, że pracownicy nie będą znudzeni. Oczywiście istotne jest również to, by szkolenie było prowadzone przez kompetentne osoby. Powyższe czynniki z pewnością mają decydujący wpływ na sukces i korzyści ze szkolenia.
To magiczne narzędzia, które już od samego początku i stale pokazują pracownikowi, że jego praca może być rozwijająca, ciekawa i angażująca. Coraz więcej firm wprowadza rożnego typu ścieżki i plany rozwoju. Mogą być to np. roczne plany, w których ustala się cele rozwojowe zarówno całego zespołu jak i te indywidualne, a następnie przez cały rok dąży się do ich realizacji, przeprowadzając przy tym cykliczne spotkania kontrolne/informacyjne. Takie narzędzia, są ogromną motywacją i sprawiają, że zespół pracuje dynamiczniej i bardziej efektywnie. Na jakich kwestiach w planach rozwoju pracownika powinien skupić się lider, menedżer czy przedstawiciel działu HR? Przede wszystkim na:
Bez informacji zwrotnej tzw. feedbacku ani komunikacja, ani rozwój pracowników nie mają zbyt wielkich szans. Według badań aż 39% pracowników deklaruje, że nie czują się doceniani w pracy, a aż 65% pracowników odpowiada, że chce otrzymywać częstszy feedback.
Informacja zwrotna może być zarówno pozytywna, negatywna jak i neutralna, a prawidłowo udzielony feedback może ma dużą wartość dla pracowników i firmy. Celem takiego feedbacku powinno być przekazanie informacji dotyczącej zachowania i postępowania pracownika tak, aby „zachował on pozytywny stosunek do siebie i tego, co robi”.
Znaczenie informacji zwrotnej dla liderów zespołów, menedżerów czy pracowników HR jest potężnym narzędziem, które przynosi zauważalne pozytywne rezultaty.
Regularny kontakt
Dobra atmosfera i relacje w pracy to fundamentalne narzędzie do wspierania rozwoju pracowników. „Ludzie nie odchodzą od firmy, odchodzą od szefów”, dlatego tak ważne jest, by liderzy, managerowie czy pracownicy HR angażowali się i budowali pozytywne relacje ze swoimi pracownikami, tak by motywować i inspirować do rozwoju.
Korzystając z narzędzi językowych w HR, pamiętajmy też o tym, żeby nadal inwestować w rozwój międzyludzkich relacji. Rozwijajmy naszych pracowników nie tylko poprzez szkolenia czy podnoszenie kwalifikacji zawodowych, ale również poprzez stworzenie otwartego i inspirującego środowiska pracy. Niech narzędzia językowe staną się sprzymierzeńcem w kreowaniu pozytywnej atmosfery pracy oraz budowaniu silnych i zgranych zespołów.
Wspieranie rozwoju pracowników: siła narzędzi językowych w HR - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.