Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Wspieranie rozwoju pracowników: siła narzędzi językowych w HR

Napisany przez Malinowski Grzegorz dnia 2024-03-04 16:44:17. Aktualizowano 2024-04-27 03:09:10

Rozwój pracowników jest kluczowym elementem sukcesu każdej organizacji, bo to ludzie są najcenniejszym kapitałem.

W dziale HR narzędzia językowe są niezastąpionym wsparciem w tym procesie i tworzeniu silnych więzi między pracownikami- poniżej opisujemy niektóre z najważniejszych.

 

Szkolenia

Niewątpliwie szkolenia to często pierwsze, co przychodzi nam na myśl w temacie rozwoju. I słusznie, szkolenia są bardzo ważne, ale jeszcze ważniejsze jest to, aby wybrać te odpowiednio dopasowane. Na początku należy znaleźć potrzebę przeprowadzenia danego szkolenia- np. otwarcie się na nowy, zagraniczny rynek. Następnie należy określić cel szkolenia – np. poprawa umiejętności twardych np. językowych czy miękkich np. komunikacja międzykulturowa. Potem czeka nas wybór odpowiedniej formy szkolenia oraz firmy, która to zrobi. Warto, aby takie szkolenia były prowadzone stacjonarnie- to bardzo angażuje i sprawia, że szkolenie jest wartościowsze dla pracowników. Dodatkowo świetnie, jeśli w trakcie szkolenia znajdą się jakieś małe przerywniki w postaci np. wspólnych, zabawnych zadań w tematyce, której szkolenie dotyczy, bo to sprawi, że pracownicy nie będą znudzeni. Oczywiście istotne jest również to, by szkolenie było prowadzone przez kompetentne osoby. Powyższe czynniki z pewnością mają decydujący wpływ na sukces i korzyści ze szkolenia.

 

 

 

 

 

Ścieżki i plany rozwoju

To magiczne narzędzia, które już od samego początku i stale pokazują pracownikowi, że jego praca może być rozwijająca, ciekawa i angażująca.  Coraz więcej firm wprowadza rożnego typu ścieżki i plany rozwoju. Mogą być to np. roczne plany, w których ustala się cele rozwojowe zarówno całego zespołu jak i te indywidualne, a następnie przez cały rok dąży się do ich realizacji, przeprowadzając przy tym cykliczne spotkania kontrolne/informacyjne. Takie narzędzia, są ogromną motywacją i sprawiają, że zespół pracuje dynamiczniej i bardziej efektywnie. Na jakich kwestiach w planach rozwoju pracownika powinien skupić się lider, menedżer czy przedstawiciel działu HR? Przede wszystkim na:

  • określeniu zasadnych, adekwatnych i mierzalnych celów zawodowych, które powinny być zgodne zarówno z indywidualnymi potrzebami i aspiracjami pracownika oraz celami biznesowymi firmy,
  • poznaniu i zrozumieniu potrzeb pracowników,
  • analizie możliwości zespołu,
  • śledzeniu sytuacji na rynku branżowym.
 

Informacje zwrotne i feedback

Bez informacji zwrotnej tzw. feedbacku ani komunikacja, ani rozwój pracowników nie mają zbyt wielkich szans. Według badań aż 39% pracowników deklaruje, że nie czują się doceniani w pracy, a aż 65% pracowników odpowiada, że chce otrzymywać częstszy feedback.

Informacja zwrotna może być zarówno pozytywna, negatywna jak i neutralna, a prawidłowo udzielony feedback może ma dużą wartość dla pracowników i firmy. Celem takiego feedbacku powinno być przekazanie informacji dotyczącej zachowania i postępowania pracownika tak, aby „zachował on pozytywny stosunek do siebie i tego, co robi”.

Znaczenie informacji zwrotnej dla liderów zespołów, menedżerów czy pracowników HR jest potężnym narzędziem, które przynosi zauważalne pozytywne rezultaty. 

 

Regularny kontakt

Dobra atmosfera i relacje w pracy to fundamentalne narzędzie do wspierania rozwoju pracowników. „Ludzie nie odchodzą od firmy, odchodzą od szefów”, dlatego tak ważne jest, by liderzy, managerowie czy pracownicy HR angażowali się i budowali pozytywne relacje ze swoimi pracownikami, tak by motywować i inspirować do rozwoju.

Korzystając z narzędzi językowych w HR, pamiętajmy też o tym, żeby nadal inwestować w rozwój międzyludzkich relacji.  Rozwijajmy naszych pracowników nie tylko poprzez szkolenia czy podnoszenie kwalifikacji zawodowych, ale również poprzez stworzenie otwartego i inspirującego środowiska pracy. Niech narzędzia językowe staną się sprzymierzeńcem w kreowaniu pozytywnej atmosfery pracy oraz budowaniu silnych i zgranych zespołów.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Wspieranie rozwoju pracowników: siła narzędzi językowych w HR - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.