Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Trzy stałe. Cz. III: zasady

Napisany przez DULNIK communico dnia 2013-03-18 19:43:43. Aktualizowano 2024-04-19 22:51:09

Są trzy stałe w życiu: zmiany, wybór i zasady. (Stephen Covey)

W poprzednich dwóch wpisach dotyczących powyższych słów Stephena Coveya rozwinęłam temat zmiany iwyboru w kontekście komunikacji wewnętrznej. Dzisiejszą, ostatnią część poświęćmy zatem zasadom. To właśnie one determinują nasze postawy i działania.

 
Zacznę od znanego już cytatu z Franka Outlawa:
Uważaj na swoje myśli, stają się słowami
Uważaj na swoje słowa, stają się czynami
Uważaj na swoje czyny, stają się nawykami
Uważaj na swoje nawyki, stają się charakterem
Uważaj na swój charakter, on staje się twoim losem.
Każdy z nas funkcjonuje na trzech płaszczyznach: płaszczyźnie myśli, płaszczyźnie emocji i płaszczyźnie postępowania i zachowań. To płaszczyzna myśli determinuje dwie pozostałe - to nad swoimi myślami możemy mieć kontrolę, to myśli i interpretacje zdarzeń wpływają na nasze samopoczucie i emocje. To, co dzieje się w każdym z nas przejawia się tym, jak traktujemy ludzi, jak się z nimi komunikujemy, jak wyglądają nasze relacje, a w końcu jak jesteśmy postrzegani i traktowani. I tu koło się zamyka - to, jak jesteśmy traktowani determinuje nasze myśli, te wpływają na nasze emocje, emocje decydują o naszym postępowaniu.

Podobnie jest w organizacji. To, jakie są jej losy - jak jest postrzegana i traktowana, zależy od jej charakteru, osobowości. Od tego, jakie działania podejmują i w jaki sposób je realizują jej reprezentanci - pracownicy. I nie chodzi tu wyłącznie o PR-owców czy marketerów odpowiedzialnych za budowanie wizerunku. Nie chodzi także wyłącznie o pracowników działów obsługi klientów - sprzedaży czy call center. Chodzi o każdego pracownika. O tego, który obsługuje maszynę na hali produkcyjnej. O tego, który stwarza produkt czy usługę. O "panią z HaeRu". O szefa zespołu. O prezesa. Każda z tych osób jest ogniwem w łańcuchu realizacji celów biznesowych firmy - jej przyszłości. Czy i jak zostaną one zrealizowane zależy przecież nie tylko od zewnętrznych uwarunkowań, lecz przede wszystkim od ich interpretacji i podejścia do nich.

Cele biznesowe organizacji są możliwe do zrealizowania wtedy, kiedy firma posiada niezbędne do tego cechy. W powyższym cytacie to charakter. Charakter kształtuje się w określonym otoczeniu - kulturze. Kulturę kształtują przestrzegane normy zachowań, zasady i wartości. Ich akceptacja bądź odrzucenie zależą od tego, jak zostaną zrozumiane i zinterpretowane, jak zostaną uzasadnione, w jaki sposób egzekwowane.

Parafrazując zatem słowa Franka Outlawa:
Uważaj na komunikację w swojej firmie, staje się postawami
Uważaj na postawy pracowników, stają się normami postępowania
Uważaj na normy postępowań, tworzą kulturę twojej firmy
Uważaj na kulturę twojej firmy, staje się jej wizerunkiem
Uważaj na wizerunek twojej firmy, staje się jej losem
Stare polskie przysłowie mówi, że dobrymi chęciami jest piekło wybrukowane. Mogę obiecać, że będę szczera lecz tylko szczerością tego dowiodę. W organizacji też nie chodzi o deklaracje ani ujęte w gładkie słowa wartości firmowe. Chodzi o ich rozumienie i realizowanie, ze świadomością i zaangażowaniem. To najtrudniejsza i jednocześnie największa rola komunikacji w organizacji.
 
Karolina Dulnik

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Trzy stałe. Cz. III: zasady - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.