Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Aranżacja biura a kultura firmy. Cz. V: Mondelēz (Kraft), czyli zmiany, zmiany...

Napisany przez DULNIK communico dnia 2013-04-11 18:57:35. Aktualizowano 2024-04-23 17:58:49

Po przerwie wracamy do cyklu o powiązaniach aranżacji biura z kulturą organizacji. Dziś o tym, jak można połączyć ważne zmiany w firmie z jednoczesnym realizowaniem jej wartości.

Biuro Mondelēz Polska, do niedawna Kraft Foods Polska, jest połączeniem subtelnej elegancji z eksplozją kolorów. Niemal każdy detal i barwa nawiązują do prowadzonego biznesu. Widoczne jest to już na recepcji, która odzwierciedla trzy kategorie produktów Mondelēz: kawę, czekoladę i ciastka.

"Myślę, że nasze biuro jest jedynie subtelnie korporacyjne i to je wyróżnia", ocenia Katarzyna Szumigaj-Rudnik, dyrektor ds. personalnych. Przestrzeń recepcji jest kolorowa i spójna z firmowym wizerunkiem. Biuro jest wysublimowane i stonowane, na pierwszy rzut oka nie wygląda aż tak kolorowo. Dopiero po otwarciu niektórych drzwi można zobaczyć charakterystyczne szczegóły jak kreatywne napisy na ścianach, zegary - naklejki, kolorowe "fotele babuni", ścianę wyciszoną poduszkami czy tę, na której pracownicy mogą zapisywać swoje pomysły czy wymieniać się informacjami. 
 
Projekt i wystrój wnętrz łączą funkcjonalność z wartościami firmy: "Jesteśmy otwarci i w takich przestrzeniach pracujemy", deklaruje Tomasz Goljasz z działu sprzedaży. W Mondelēz prawie wszyscy wykonują swoją pracę na openspace. Pełno tu kolorów, naturalnego światła i kwiatów. Nie dziwi więc panujący na co dzień radosny gwar. 
"Taka przestrzeń sprzyja atmosferze pracy i integracji. Jednocześnie, dostrzegając różnorodność w codziennym funkcjonowaniu oraz nasze potrzeby, w biurze pojawiły się również miejsca umożliwiające pracę w skupieniu oraz spotkania w mniejszym gronie. Są to oddzielne małe pokoje, tzw. fokusy", komentuje Beata Kucejko-Pełka z zespołu marketingu czekolady.
 
Każdy z fokusów jest ozdobiony kreatywnym napisem na ścianie, a wygodę zapewniają duże, obite kolorowym pluszem fotele. Nieformalne spotkania odbywają się w mniejszych salach konferencyjnych, w których na ścianach są duże zegary - naklejki oraz kolorowe krzesła. 
 
W kilku miejscach biura zlokalizowane są małe kawiarenki (coffee points), w których dostępna jest nie tylko kawa. "Pracownik jest dla nas ważny, dlatego niepijący kawy mogą pokrzepić się gorącą czekoladą, sokami lub herbatą", dodaje z uśmiechem Agnieszka Stołczyńska z działu HR. 
 
W biurze są trzy kuchnie współprojektowane przez pracowników: jedna w stylu pubu, druga paryska, trzecia inspirowana Karaibami. Kuchnie i kawiarenki to jednocześnie miejsca przeznaczone do relaksu i rozrywki - w Pubie, jak to w pubie, stoją piłkarzyki, w innej kuchni jest Play Station.

Katarzyna Szmugaj-Rudnik przyznaje, że wyjście naprzeciw gustom, marzeniom i oczekiwaniem ponad 300 pracowników nie było łatwe. Szczególnie, że wiązało się ze zmianą struktury firmy. A także ze zmianą organizacji pracy - do tej pory pracownicy pracowali w osobnych pokojach, teraz pracują razem na otwartej przestrzeni.


"Ponieważ dzieliliśmy się ze wszystkimi informacjami o postępie prac, jak również niektórymi decyzjami, np. na temat tego, jak będzie zaaranżowana przestrzeń, zwizualizowane nasze kategorie produktów na recepcji czy jak będą nazywały się sale konferencyjne, pracownicy odwdzięczyli się nam ogromnym entuzjazmem i zaangażowaniem w projekt aranżacji biura oraz w samą przeprowadzkę", opowiada z satysfakcją. 

 

Podczas trwania projektu firma wydawała biuletyn na temat postępu prac, odbywały się spotkania z szefami i pracownikami oraz wycieczki do nowego biura. "Powiedzieliśmy architektom, że tym razem nie chcemy robić projektu sami, podejmując decyzje wodosobnieniu i tajemnicy. Dlatego już na początku zaprosiliśmy do współpracy pracowników", uzupełnia Katarzyna. I przyznaje, że architekci byli fantastyczni, mieli wiele pomysłów doskonale wpisujących się w wizję firmy. Przydała się też cierpliwość - projekty kuchni czy wizualizacje produktów w recepcji powstawały długo, pracownicy chcieli dopieścić każdy szczegół.


W nowej lokalizacji biuro funkcjonuje od 2009 roku i wciąż jest udoskonalane. Pracownicy mają możliwość  przesyłania informacji dotyczących wystroju, usprawnień, sprzętu i propozycji zmian na specjalną skrzynkę pocztową. 
 
A jak sposób aranżacji biura i sam wystrój korespondują z wartościami Mondelēz?
Budzimy zaufanie: otwarte przestrzenie, przeszklone drzwi i ściany sal konferencyjnych sprzyjają transparentności i komunikacji.
Zachowujemy się, jakby firma należała do nas: dużo zieleni sprawia, że otwarte przestrzenie zyskują kameralną i przyjazną atmosferę, nabierają domowego charakteru.
Stawiamy na prostotę: wystrój składa się z kilku elementów, które pojawiają się w różnych wersjach kolorystycznych, np. w każdym fokusie znajdują się fotel, telefon i stolik pod laptopa, jednak w każdym pokoju w innych kolorach.
Jesteśmy otwarci: zespoły pracują na otwartych przestrzeniach, pracownicy spędzają razem czas także spożywając wspólne posiłki czy odrywając się na chwilę od pracy w kuchniach.
Mówimy jak jest: ogromna ściana pełniąca funkcję tablicy umożliwia wyrażanie swoich myśli, opinii, pracownicy mogą zapoznać się z aktualnymi wynikami sprzedaży wyświetlanymi na zawieszonym w biurze telewizorze.
Dyskutujemy. Podejmujemy decyzje. Osiągamy rezultaty.: pracownicy brali czynny udział w decydowaniu i aranżowaniu swojego biura.
 
Mondelēz jest ciekawym przykładem na to, jak ważną dla pracowników zmianę można wesprzeć angażowaniem ich do decydowania o nowym miejscu pracy oraz w jaki sposób można potwierdzać deklarowane przez firmę wartości także w czasach zmian. Już samo zaproszenie pracowników do współproketowania biura było dowodem zaufania i otwartości. Dało także sygnał otwarcia do dzielenia się opiniami (Mówimy jak jest) tak przy oddaniu projektów pracownikom, jak przez uruchomienie adresu e-mail dedykowanego sprawom biurowym. Każde z tych działań sprawiło, że firmowa przestrzeń faktycznie została oddana we władanie pracownikom (Zachowujemy się, jakby firma należała do nas). Sposób zrealizowania projektu był wykorzystaniem szansy na wzmocnienie wartości firmowych w sytuacji trudnych zmian.
 
Informacje o firmie:
Kraft Foods Polska SA istnieje w Polsce od 1992 r. Zatrudnia blisko 3 300 pracowników w całej Polsce. Od 1 października 2012 roku jest częścią Mondelēz International Inc.
Mondelēz International jest światowym liderem w produkcji czekolady, ciastek, gum do żucia, cukierków i kawy. Prowadzi działalność w ponad 100 krajach.
 
Zdjęcia na www.dulnik.com.pl

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Aranżacja biura a kultura firmy. Cz. V: Mondelēz (Kraft), czyli zmiany, zmiany... - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.