Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Podstawowe informacje

Zarządzanie strategiczne - nie tylko Zarząd realizuje strategię - gra symulacyjna

  • Termin: Do ustalenia
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: Do uzgodnienia
  • Inne:
    Szkolenie zamknięte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

Fundacja Training Projects

Firma szkoleniowa Fundacja Training Projects

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Głównym celem szkolenia jest zrozumienie procesów biznesowych zachodzących na poziomie całego przedsiębiorstwa. Czym jest strategia firmy, jakie są rodzaje strategii, jak strategia ogólna przekłada się na strategię funkcjonalne.

Dzięki wykorzystaniu w szkoleniu zaawansowanej symulacyjnej gry biznesowej, jego uczestnicy w praktyczny sposób poznają relacje i zależności pomiędzy różnymi funkcjami w organizacji. W trakcie szkolenia Uczestnicy podejmować będą bardzo wiele różnorakich decyzji biznesowych i doświadczą jak różne decyzje wpływają na funkcjonowanie biznesu, jak się tworzy i realizuje strategie oraz jak się one zmieniają w czasie. Szkolenie jest świetnym uzupełnieniem lub rozwinięciem naszego warsztatu strategicznego.

Drugi ważnym celem szkolenia jest zbudowanie przez Uczestników, strategii dla ich włąsnych firm - to będzie przedmiotem pracy warszatatowej. 

 

Grupa docelowa       

Kadra menadżerska i właścicielska/ współwłaścicielska oraz osoby przewidziane do objęcia stanowiska kierowniczego w mikro, małych i średnich firmach, handlowych i produkcyjnych. Osoby te powinny posiadać podstawowe kompetencje menadżerskie, chcieć poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie budowanie i wdrażania strategii.

 

Efekty uzyskane po szkoleniu

WIEDZA

  • Opisuje złożone zjawiska ekonomiczne i społeczne.
  • Zna i rozumie pojęcia z zakresu zradzania strategicznego
  • Charakteryzuje metody analizy strategicznej
  • Charakteryzuje pojęcie i etapy budowania strategii firmy i strategii funkcjonalnych.
  • Charakteryzuje mapę drogową wdrażania strategii oraz zasady jej przygotowania.
  • Wie jak zachować ciągłość działania organizacji we wdrażaniu i realizacji strategii.

UMIEJĘTNOŚCI

  • Buduje strategię firmy oraz określa cele i mierniki jej realizacji.
  • Diagnozuje poziom dojrzałości strategicznej firmy oraz rekomenduje działania zwiększające dojrzałość w strategiczną.
  • Określa potencjalne ryzyka w realizacji strategii i proponuje rozwiązania w ramach mitygacji tych ryzyk.
  • Komunikuje plan wdrażania strategii.
  • Komunikuje proces zmian w przedsiębiorstwie dobierając skuteczne kanały, techniki i treści komunikatów.
  • Prezentuje strategię firmy, wyjaśnia jej cele i prognozowane rezultaty wdrożeń.
  • Analizuje łańcuch wartości swojej firmy i wskazuje elementy, w których wdrażanie strategii może przynieść największe efekty skutkujące możliwością uzyskiwania przewagi konkurencyjnej.
  • Zarządza przygotowaniem mapy drogowej wdrożenia strategii.
  • Planuje wdrożenia innowacji w firmie.
  • Zarządza projektami wdrożeń strategii.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

  • Zarządza w sposób umożliwiający osiągnięcie założonych celów.
  • Organizuje pracę w sposób niewymagający nadzoru.
  • Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji innych interesariuszy zarządzania strategicznego w firmie.
  • Afirmuje pozytywny stosunek do zmiany.
  • Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
  • Przekonuje współpracowników i interesariuszy do własnego zdania.

Dzień 1

Symulacyjna gra biznesowa – procesy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie.

Główne zagadnienia:

  • Analizy strategicznej przedsiębiorstwa
  • Planowanie średnio i długoterminowy działań strategicznych w przedsiębiorstwie.
  • Bieżąca realizacja strategii w kontekście doskonalenie produktów/usług
  • Bieżąca realizacja strategii w kontekście reakcji na zmienność otoczenia makro, działa podejmowanych przez konkurencję i dynamikę rynku
  • Analiza ryzyk zmian strategicznych

Moduł I. Myślnie strategiczne i analiza strategiczna - rozgrywana jest I etap gry.

  • Czym jest strategia i jak rozumiemy zarządzanie strategiczne?
  • Co należy brać pod uwagę kształtując strategię?
  • Jak buduje się strategię?
  • Jaki jest rzeczywisty wymiar strategii?
  • Na czym polega analiza strategiczna.

Moduł II. Najistotniejsze elementy w zarządzaniu strategicznym - rozgrywana jest II etap gry.

  • Kluczowe zjawiska w zarzadzaniu strategicznym: cele i wizja przyszłości, plan działań płynności finansów.
  • Główne składniki budujące wartość firmy – majątkowe i poza majątkowe.
  • Reakcje na dynamikę otoczenia.
  • Zarządzanie ryzykiem w kontekście strategicznym.

Moduł III. Realizacja strategii – mapa drogowa, kto realizuje strategię - rozgrywana jest III etap gry

  • Czy strategię realizuje Zarząd?
  • Jak strategia organizacji przekłada się na strategie funkcjonalne, strategie pionów i działów organizacji?
  • Jakie działania są podejmowane, aby zrealizować strategię?
  • Zmienność strategii w czasie

Moduł IV. Transformacja organizacji na poziomie strategicznym - rozgrywana jest IV etap gry

  • Transformacja firmy – czy wpisuje się w strategie, czy jest strategią?
  • Z jakimi problemami musi sobie poradzić organizacja po strategicznej transformacji.
  • Jakie ja muszę podjąć działania strategiczne w transformacji?
  • Z jakimi własnymi obawami będę musiał sobie poradzić w procesie strategicznej transformacji?

 

Dzień 2

Diagnoza stanu wyjściowego własnego przedsiębiorstwa w ramach procesu transformacji strategicznej.

Główne zagadnienia:

  • Elementy analizy strategicznej makro i mikro
  • Diagnoza poziomu dojrzałości strategicznej.
  • Analiza przedsiębiorstwa w kontekście wartości firmy i wybór elementów, w których wdrażanie transformacji strategicznej przyniesie największe efekty w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej
  • Określenie potencjalnych ryzyk w realizacji transformacji strategicznej.

Moduł I. Analiza strategiczna otoczenia makro i mikro przedsiębiorstwa.

  • Analiza strategiczna makro: PESTEL.
  • Analiza strategiczna: Macierz BCG,
  • Analiza strategiczna: 5 sił Portera.
  • Metody Benchmarking.

Moduł II. Diagnoza poziomu dojrzałości strategicznej.

  • Definiowanie dojrzałości strategicznej w przedsiębiorstwie.
  • Podejścia do oceny strategicznej cyfrowej.
  • Filary i moduły dojrzałości strategicznej.
  • Ocena dojrzałości strategicznej przedsiębiorstwa.

Moduł III. Analiza przedsiębiorstwa w kontekście wartości firmy i wybór elementów, w których wdrażanie transformacji strategicznej przyniesie największe efekty w uzyskiwaniu przewagi konkurencyjnej

  • Przewagi konkurencyjne w naszej branży.
  • Analiz łańcuch wartości w organizacji.
  • Wybór/definiowanie elementów budujących wartość predysponowanych do wdrażania transformacji strategicznej.

Moduł IV. Określenie potencjalnych ryzyk w realizacji transformacji strategicznej.

  • Definicja ryzyka
  • Identyfikacja ryzyk związanych z transformacją strategiczną.
  • Macierz oceny ryzyka.
  • Planowanie mitygacji ryzyk.

Dzień 3

Symulacyjna gra biznesowa cd. – planowanie i wdrożenie transformacji strategicznej w fabule gry.

Główne zagadnienia:

  • Identyfikacja możliwych do zastosowanie działań w kontekście transformacji strategicznej ma bazie symulowanego modelu w grze
  • Wdrażanie innowacji w symulowanych organizacjach i obserwacja skutków – pozytywnych i negatywnych.
  • Zapobieganie negatywnym skutkom transformacji strategicznej

Moduł I. Identyfikacja możliwych do zastosowanie zmiana w modelu gry – rozgrywany jest kolejny rok gry

  • Analiza, które reguły gry są ograniczające i/lub w których istniej potencjał na transformację strategicznej
  • Poszukiwanie optymalizacji w swojej wirtualnej firmie
  • Wymyślanie innowacji pozwalających zwiększyć zysk 

Moduł II. Wdrażanie innowacji strategicznych w symulowanych organizacjach i obserwacja skutków – rozgrywany jest kolejny rok gry

  • Uczestnicy wdrażają – po uzgodnieniu z prowadzącym – innowacje
  • Planowanie zasobów do realizacji wdrożenia: finansowe, rzeczowe, ludzkie i know - how
  • Zarządzanie ryzykiem wdrożenie innowacji
  • Mechanizm gry ujawnia korzyć i koszty (ryzyka) wdrożonych zmian.
  • Rozgrywane są kolejne lata gry symulacyjnej pozwalające na obserwację skutków wdrożonych zmian, reakcje na nie, zapobieganie ryzykom i utrwalanie korzyści

Moduł III. Podsumowanie symulowanych zjawisk i ich adaptacja do rzeczywistości biznesowej

  • Ujawnienie i wymiana pomysłów między zespołami (wcześniej są one wobec konkurencyjnych zespołów nie jawne)
  • Omówienie zaproponowanych innowacji i ich skutków pozytywnych i negatywnych
  • Identyfikacja korzyści i ryzyk dla transformacji strategicznej – w ujęciu ogólnym
  • Identyfikacja korzyści i ryzyk dla transformacji strategicznej – w analogi pomiędzy symulacją a rzeczywistymi przedsiębiorstwami uczestników.

Dzień 4

Temat: Budowa elementów strategii transformacji cyfrowej własnej firmy wraz z planem jej wdrożenia.

Główne zagadnienia:

  • Budowanie strategii ogólnej swojej firmy wraz z celami i mierniki jej realizacji – tworzenie mapy drogowej transformacji strategicznej
  • Plan wdrożenia innowacji w organizacji.
  • Planowanie i komunikacja zmiany w organizacji
  • Prezentacja strategii językiem korzyści.

Moduł I. Budowanie strategii organizacji.

  • Wnioski analizy strategicznej z dnia II
  • Wybór obszarów transformacji strategicznej i natury zmiany.
  • Określnie celów transformacji SAMRT wraz z ich miernikami
  • Mapa drogowa transformacji strategicznej – „ścieżki dojścia”,

Moduł II. Plan wdrożenie strategii ogólnej – transformacji strategicznej.

  • Projektowe podejście do wdrożenia innowacji w przedsiębiorstwie – metodyki projektowe agile, PRINCE 2, PMBOK
  • Cele projektu, harmonogram, zadania projektowe, odpowiedzialności.
  • Zasoby do realizacji wdrożenia: finansowe, rzeczowe, ludzkie i know - how.
  • Zarządzanie ryzykiem wdrożenie transformacji strategicznej. 

Moduł III. Planowanie i komunikacja zmiany w organizacji

  • Zakres zmiany realizowanych w związku z transformacją strategiczną
  • Identyfikacja interesariuszy zmiany
  • Identyfikacja potencjalnego oporu wobec zmiany – działania prewencyjne.
  • Konstrukcja planu komunikacji zmiany.
  • Planowanie motywowania pozafinansowo podwładnych do zmiany

Moduł IV. Prezentacja strategii przedsiębiorstwa językiem korzyści.

  • Kluczowe elementy przekazu
  • Reglamentacja informacji (w czasie i odnośnie do grup docelowych)
  • Język korzyści – jak odwoływać się do ciekawości odbiorców
  • Jak wspomagać przekaz: myślenie symbolami i metaforą, wizualizacja, rekwizyty.
  • Trudne pyta: jakie się mogą pojawić, jak na nie odpowiadać

 

Szkolenie to czterodniowy warsztat oparty na praktycznych i atrakcyjnych ćwiczeniach - w około połowie czasu na zaawansowanej grze symulacyjnej - Service Simulation (nasza autorska gra). Na naszych warsztatach zachęcamy uczestników do pracy na ich przykładach z życia zawodowego i dzięki temu wypracowujemy rozwiania konkretnych problemów czy sytuacji Uczestników szkolenia.

 

Szkolenie prowadzi: Adam Pasternak

Trener z ponad 15 letnim doświadczeniem trenerskim. Specjalizuje się w szkoleniach z szeroko rozumianego zakresu szkoleń menadżerskich. Prowadził programy rozwojowe dla takich firm jak Lotos SA, ManBus, Henkel, Mostostal Zabrze.

Ponadto Adam prowadzi szkolenia i projekty i doradcze z zakresu zarządzanie na poziomie strategicznym, budowanie wdrażania strategii, transformacji strategicznej organizacji.

W swoich szkoleniach Adam dzieli się swoim doświadczeniem menadżerskim. Był prze wiele lat osobą związaną z zarzadzaniem w zakresie nadzoru właścicielskiego. Prowadził procesy łączenia spółek kapitałowych, zasiadał w kilku radach nadzorczych. Więcej o Adamie dowiesz się tutaj.

 

Szkolenie możemy zrealizować w wybranym prze Ciebie miejscu. Uwaga szkolenie to również możemy zrealizować on-line,

Podana cena dotyczy grupy do 8 osób/za dzień szkolenia, dla większych grup cenę uzgadniamy indywidualnie.

 

Najnowsze szkolenia:

Zarządzanie strategiczne - nie tylko Zarząd realizuje strategię - gra symulacyjna
Fundacja Training Projects

Pasjonująca symulacja biznesowa, w której zarządzając wirtualnym biznesem, poznamy tajniki zarządzania strategicznego i biznesowego rozumienia procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. W części warsztatowej Uczestnicy zbudują strategię swojej firmy.

Innowacyjność cyfrowa - czyli jak wykorzystać n.in 5g czy Internet of Things by się rozwijać
Fundacja Training Projects

Czy wyobrażacie sobie prowadzenie biznesu bez wykorzystania najnowszych rozwiań cyfrowych? Za chwilę cyfryzacja przyspieszy jeszcze mocniej, nikt kto chce rozwijać biznes nie może nie być innowatorem technologicznym.

Na czym zarabiamy? Czy możemy zarabiać na innych działaniach? - Odpowiedź to Model Biznesowy
Fundacja Training Projects

Czym jest model biznesowy? Jak się ma strategia firmy do modelu biznesowego? Na czym zarabiamy a na czym możemy zagrabić? na te i jeszcze kilka pytań odpowiemy na naszym szkoleniu.

Zarządzanie zmianą - każdy chociaż raz zrobił to źle. Jak unikać problemów!
Fundacja Training Projects

Zmiana towarzyszy nam na co dzień, a obecne czasy przynoszą nam olbrzymie zmian począwszy od gospodarki światowej a skończywszy na każdej małej firmie.

Sprzedaż i marketing przez Instagram i Facebook to początek - jak to robić w gospodarce cyfrowej?
Fundacja Training Projects

Zmieniający się wokół nas świat wymusza również zmiany w sposobie w jaki prowadzimy nasze biznesy. Coraz więcej działań sprażonych i marketingowych odbywa się w rzeczywistości wirtualnej w formie cyfrowej.

Jak lepiej zarządzać swoimi ludźmi - Przywództwo i zarządzanie w nowoczesnej cyfrowej gospodarce
Fundacja Training Projects

Głównym celem szkolenia jest umiejętność budowania umiejętność budowania zespołów w realiach gospodarki cyfrowej.

Komunikacja nastawiona na porozumienie – jak się komunikować, by być zrozumianym i rozumieć innych
Fundacja Training Projects

Na pewno zdarzyło Ci się, że w rozmowie z kimś zostałeś źle zrozumiany lub sam źle zdumiałeś swojego rozmówcę. Często powoduje to nieporozumienie i konflikt. Podczas naszego szkolenie popracujemy na tym jak unikać takich sytuacji.

Zarządzanie strategiczne - nie tylko Zarząd realizuje strategię - gra symulacyjna
Fundacja Training Projects

Pasjonująca symulacja biznesowa, w której zarządzając wirtualnym biznesem, poznamy tajniki zarządzania strategicznego i biznesowego rozumienia procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. W części warsztatowej Uczestnicy zbudują strategię swojej firmy.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Zarządzanie strategiczne - nie tylko Zarząd realizuje strategię - gra symulacyjna, Szkolenie Biznesowe, Zarządzanie, kompetencje biznesowe, inne, menedżerskie, kierownicze, inne, procesy biznesowe, . zamkniete

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.