Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Podstawowe informacje

Zarządzanie zmianą - każdy chociaż raz zrobił to źle. Jak unikać problemów!

  • Termin: Do ustalenia
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: Do uzgodnienia
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

Fundacja Training Projects

Firma szkoleniowa Fundacja Training Projects

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Szkolenie z zarządzania zmianą jest odpowiedzią na potrzeby radzenie sobie w sytuacji permanentnej zmiany. Szkolnie t należy do naszych najpopularniejszych szkoleń ze zbioru szkoleń dot. zarządzania.

 

Celem szkolenia jest nabycie zdolności do zarządzania procesami zmian w przedsiębiorstwie. Obejmuje znajomość zasad i technik zarządzania zmianą oraz prawidłowego przeprowadzania procesu zmiany w zakresie: oceny i decyzji o wdrożeniu zmiany, prowadzenie ludzi przez zmianę oraz planowanie i zarządzani projektem zmiana.

 

Grupa docelowa       

Kadra menadżerska i właścicielska/ współwłaścicielska oraz osoby przewidziane do objęcia stanowiska kierowniczego w mikro, małych i średnich firmach usługowych, handlowych i produkcyjnych. Osoby te powinny posiadać podstawowe kompetencje menadżerskie, chcieć poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania zmianą.

 

Efekty uzyskane po szkoleniu

WIEDZA

  • Charakteryzuje zasady i narzędzia zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
  • Identyfikuje znaczenie i rolę zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie.
  • Rozpoznaje główne przyczyny i niepowodzenia w zarządzaniu zmianą.

 

UMIEJĘTNOŚCI

  • Ocenia i diagnozuje gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian.
  • Inicjuje zmiany i jest liderem ich wprowadzania w przedsiębiorstwie.
  • Definiuje i wyjaśnia kierunki i skutki planowanych zmian zgodnie ze strategią transformacji cyfrowej.
  • Zarządza efektywnością procesu zmian, uwzględnia stronę kosztów i korzyści.
  • Identyfikuje źródła oporu wobec zmian i stosuje techniki ich ograniczania.

 

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

  • Afirmuje pozytywny stosunek do nowych wyzwań i zmian.
  • Uwzględnia lub uzasadnia brak akceptacji propozycji innych interesariuszy transformacji cyfrowej w firmie.
  • Proponuje niestandardowe rozwiązania.
  • Zarządza z uwzględnieniem obowiązujących norm etycznych.
  • Komunikuje w sposób łatwy do zrozumienia.
  • Przekonuje innych do wprowadzanych zmian.

 

Dzień 1 Strategiczny i ekonomiczny wymiar zmiany.

Główne zagadnienia:

  • Czy zmiana się opłaca?
  • Ekonomiczne i strategiczne kryteria wprowadzania zmian.
  • Podstawowe zasady zarządzania zmianą.

 

Moduł I. Czy zmiana się opłaca?

  • Studium przypadku – ocena czy zmiana ma sens ekonomiczny.
  • Analiza wielowymiarowa czynników pływających na decyzję o zmianie.
  • Analiza kosztów i nakładów na wprowadzenie zmian.
  • Analiza korzyści z ewentualnego wprowadzenia zmiany.
  • Planowanie działań alternatywnych.

 

Moduł II. Ekonomiczne i strategiczne kryteria wprowadzania zmian.

  • Omówienie najważniejszych zasada, którymi należy się kierować przy podejmowaniu decyzji o wdrożeniu danej zmian.
  • Zgodności zmiany ze strategią firmy.
  • Typy kosztów i korzyści związanych z wdrażaniem zmian.
  • Algorytm podejmowanie decyzji czy wdrażać zmiany, czy ich unikać.

 

Moduł III. Podstawowe zasady zarządzania zmianą

  • Rodzaje zmian.
  • Etapy zarządzania zmianą.
  • Style wprowadzania zmian.
  • Kryteria skutecznego wdrożenia zmianą.

 

Dzień 2 Ludzki i emocjonalny wymiar zmiany.

Główne zagadnienia:

  • Interesariusze zmiany.
  • Typy reakcji na zmianę, opór wobec zmian.
  • Komunikowanie zmian.
  • Jak przekonywać do zmian.

 

Moduł I. Interesariusze zmiany.

  • Identyfikacja interesariuszy zmiany.
  • Klasyfikacja interesariuszy zmiany na macierzy wpływ – zainteresowanie.
  • Planowanie strategii postępowanie wobec każdej z grup interesariuszy zmiany.

 

Moduł II. Typy reakcji na zmianę, opór wobec zmian, krzywa zmiany.

  • Style reakcji ludzi na zmiany: wsparcie, opór, testowanie, adaptacja.
  • Jak rozpoznawać style reakcji na zmiany u współpracowników i podległych osób
  • Czym jest opór wobec zmiany – opór czynny i opór bierny.
  • Kwestionariusz prezentujący 20 najczęstszych przyczyn oporu lub obawy wobec zmian.
  • Poznanie krzywej zmiany.
  • Wypracowanie optymalne metody postępowania wobec osób prezentujących jedną z czterech postaw wobec zmiany.

 

Moduł III. Komunikowanie zmian.

  • Określenie grup odbiorców przekazu.
  • Określenie istoty przekazu, zaprojektowanie treści.
  • Plan komunikowania zmiany: kanały informowania i metody zbierania informacji zwrotnych.
  • Praca na przykładach: komunikowanie korzyści - jak o nich informować by uzyskać akceptację i zainteresowanie zmianą.

 

Moduł IV. Jak przekonywać do zmian?

  • Czteroetapowy model przekonywania do zmiany.
  • Praca w scenkach: rozmowy, w których lider zmiany ma rozwiać obawy pracowników prezentujących opór problemowy, osobisty i bierny.
  • Studium przypadku, w zakresie modyfikacji systemu motywacyjnego w firmie w celu zwiększenie akceptacji zmiany i utrwalania nowych zachowań.

 

Dzień 3 Planowanie i wdrażanie zmiany.

Główne zagadnienia:

  • Cel, warianty i odbiorcy zmiany.
  • Model Kottera w zarządzaniu zmianą.
  • Planowanie wdrożenia – harmonogram działań i narzędzia temu służące.
  • Zespół powołany do wdrożenia zmiany i podział zadań w zespole.
  • Ryzyka i zagrożenia związane z wdrożeniem.
  • Planowanie okresu przejściowego po wdrożeniu.

 

Moduł I. Cel, warianty i odbiorcy zmiany.

  • Cel główny i cele szczegółowe projektu zmiany według metodologii SMART.
  • Kryteria oceny sukcesu zmiany – zarówno wdrożenia, jak i korzyści biznesowych, jakie zmiana przyniesie organizacji.
  • Możliwe warianty zmiany (uczestnicy określą kilka metod osiągnięcia zakładanych korzyści biznesowych i zdecydują, która jest optymalna).

Moduł II. Model Kottera w zarządzaniu zmianą:

  • 1. Uświadomienie załodze pilności wprowadzania zmian
  • 2. Stworzenie zespołu kierującego zmianami
  • 3. Sformułowanie wizji strategicznej
  • 4. Rzetelne poinformowanie o zmianach warunkujące zaangażowanie zespołu
  • 5. Upełnomocnienie do działania
  • 6. Osiąganie/świętowanie szybkich sukcesów
  • 7. Niepoddawanie się
  • 8. Utrwalanie zmian w kulturze przedsiębiorstwa.
  • Zalety i ograniczenie modelu Kottera.
  • Plan praktycznego wdrażania zmiany wg modelu Kottera

 

Moduł III. Planowanie wdrożenia – harmonogram działań i narzędzia temu służące.

  • Projektowe podejście do wdrożenia zmian – lista działań do zrealizowania.
  • Harmonogram działań, planowanie zadań, odpowiedzialności.
  • Narzędzia do tworzenia harmonogramu projektu – np. schemat Gantta.
  • Zasoby do realizacji wdrożenia: finansowe, rzeczowe, ludzkie i know - how.

 

Moduł IV. Zespół powołany do wdrożenia zmiany i podział zadań w zespole.

Grupa, w dyskusji moderowanej przez trenera:

  • rozpisze każdy z celów cząstkowych na konkretne zadania do realizacji.
  • określi wymagany (i zarazem realny) skład zespołu projektowego.
  • podzieli zadania pomiędzy członków zespołu.

 

Moduł V. Ryzyka i zagrożenia związane z wdrożeniem.

  • Analiza działań i stworzenie listy zagrożeń – celów, których realizacja może być zagrożona w wyniku problemów organizacyjnych lub oporu interesariuszy.
  • Poznanie metod zarządzania ryzykiem (szacowanie ryzyka).
  • Planowanie działań zapobiegawczych lub alternatywnych wobec zidentyfikowanych ryzyk.

 

Moduł VI. Planowanie okresu przejściowego po wdrożeniu zmian.

  • Jak uczyć „nowego”?
  • Zapobieganie lub radzenie sobie ze spadkiem efektywności.
  • Planowanie działań motywacyjnych.
  • Planowanie szkoleń i innych działań wzmacniających wdrożenie zmiany.

 

Szkolenie to trzydniowy warsztat oparty na praktycznych i atrakcyjnych ćwiczeniach, z wykorzystaniem własnych narzędzi i kwestionariuszy badawczych. Na naszych warsztatach zachęcamy uczestników do pracy na ich przykładach z życia zawodowego i dzięki temu wypracowujemy rozwiania konkretnych problemów czy sytuacji Uczestników szkolenia.

W trzecim dniu szkolenia Uczestnicy zaplanują istotne elementy zmiany, którą planują wdrożyć we własnej firmie – zatem zakończą szkolenie z konkretnym planem dziania

 

Szkolenie prowadzi: Adam Pasternak

Trener z ponad 15 letnim doświadczeniem trenerskim. Specjalizuje się w szkoleniach z szeroko rozumianego zakresu szkoleń menadżerskich. Prowadził programy rozwojowe dla takich firm jak Lotos SA, ManBus, Henkel, Mostostal Zabrze.

W swoich szkoleniach Adam dzieli się swoim doświadczeniem menadżerskim. Był prze wiele lat osobą związaną z zarzadzaniem w zakresie nadzoru właścicielskiego. Prowadził procesy łączenia spółek kapitałowych, zasiadał w kilku radach nadzorczych. Więcej o Adamie dowiesz się tutaj.

 

Szkolenie możemy zrealizować w wybranym prze Ciebie miejscu. Uwaga szkolenie to również możemy zrealizować on-line,

Podana cena dotyczy grupy do 8 osób/za dzień szkolenia, dla większych grup cenę uzgadniamy indywidualnie.

Najnowsze szkolenia:

Zarządzanie strategiczne - nie tylko Zarząd realizuje strategię - gra symulacyjna
Fundacja Training Projects

Pasjonująca symulacja biznesowa, w której zarządzając wirtualnym biznesem, poznamy tajniki zarządzania strategicznego i biznesowego rozumienia procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. W części warsztatowej Uczestnicy zbudują strategię swojej firmy.

Innowacyjność cyfrowa - czyli jak wykorzystać n.in 5g czy Internet of Things by się rozwijać
Fundacja Training Projects

Czy wyobrażacie sobie prowadzenie biznesu bez wykorzystania najnowszych rozwiań cyfrowych? Za chwilę cyfryzacja przyspieszy jeszcze mocniej, nikt kto chce rozwijać biznes nie może nie być innowatorem technologicznym.

Na czym zarabiamy? Czy możemy zarabiać na innych działaniach? - Odpowiedź to Model Biznesowy
Fundacja Training Projects

Czym jest model biznesowy? Jak się ma strategia firmy do modelu biznesowego? Na czym zarabiamy a na czym możemy zagrabić? na te i jeszcze kilka pytań odpowiemy na naszym szkoleniu.

Zarządzanie zmianą - każdy chociaż raz zrobił to źle. Jak unikać problemów!
Fundacja Training Projects

Zmiana towarzyszy nam na co dzień, a obecne czasy przynoszą nam olbrzymie zmian począwszy od gospodarki światowej a skończywszy na każdej małej firmie.

Sprzedaż i marketing przez Instagram i Facebook to początek - jak to robić w gospodarce cyfrowej?
Fundacja Training Projects

Zmieniający się wokół nas świat wymusza również zmiany w sposobie w jaki prowadzimy nasze biznesy. Coraz więcej działań sprażonych i marketingowych odbywa się w rzeczywistości wirtualnej w formie cyfrowej.

Jak lepiej zarządzać swoimi ludźmi - Przywództwo i zarządzanie w nowoczesnej cyfrowej gospodarce
Fundacja Training Projects

Głównym celem szkolenia jest umiejętność budowania umiejętność budowania zespołów w realiach gospodarki cyfrowej.

Komunikacja nastawiona na porozumienie – jak się komunikować, by być zrozumianym i rozumieć innych
Fundacja Training Projects

Na pewno zdarzyło Ci się, że w rozmowie z kimś zostałeś źle zrozumiany lub sam źle zdumiałeś swojego rozmówcę. Często powoduje to nieporozumienie i konflikt. Podczas naszego szkolenie popracujemy na tym jak unikać takich sytuacji.

Zarządzanie strategiczne - nie tylko Zarząd realizuje strategię - gra symulacyjna
Fundacja Training Projects

Pasjonująca symulacja biznesowa, w której zarządzając wirtualnym biznesem, poznamy tajniki zarządzania strategicznego i biznesowego rozumienia procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. W części warsztatowej Uczestnicy zbudują strategię swojej firmy.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Zarządzanie zmianą - każdy chociaż raz zrobił to źle. Jak unikać problemów!, Szkolenie Menedżerskie, Menedżerskie, Menedżerskie, Biznesowe, Biznesowe, Biznesowe, zarządzanie zespołem, zarządzanie zespołem, zarządzanie zespołem, kompetencje biznesowe, kompetencje biznesowe, kompetencje biznesowe, zarządzanie, zarządzanie, zarządzanie, motywacja, motywacja, motywacja, inne, inne, inne, procesy biznesowe, procesy biznesowe, procesy biznesowe, . otwarte

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.