Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Landing page - klucz do skutecznej kampanii Twojego szkolenia

Napisany przez Anna J dnia 2013-11-05 14:44:22. Aktualizowano 2024-04-22 14:36:37

Przygotowując się do prowadzenia kampanii reklamowej w internecie, posiadanie strony internetowej już nie wystarcza.

Strona jest wizytówką firmy, która ma jedynie charakter informacyjny, a nie perswazyjny. Dodatkowo zawiera zbyt wiele elementów, które rozpraszają uwagę: menu, odnośniki do kolejnych podstron, zbyt wiele informacji. To wszystko sprawia, że użytkownik nie wie, jaki powinien być jego kolejny krok i oddala się od pożądanej akcji - zapisu na szkolenie.

 

Każda reklama Twojego szkolenia powinna prowadzić do tzw. landing page’a. Jest to strona poświęcona jednemu zagadnieniu, które jest tematem reklamy (np. konkretne szkolenie, oferta rabatowa) i umożliwia wykonanie akcji bezpośrednio na tej stronie (np. zapis na szkolenie, pobranie kuponu rabatowego). Landing page ma w ciągu kilku chwil przekonać odwiedzających do skorzystania z oferty. Wykorzystanie takiej strony jest bardzo ważne, ponieważ to ona stanowi pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoją firmą. Dlatego należy maksymalne wykorzystać szansę na zdobycie jego uwagi i pozyskanie danych do kontaktu.

 

Elementy landing page’a

Aby osiągnąć zadowalające efekty z kampanii reklamowej, należy optymalnie wykorzystać przestrzeń na stronie, która ma przekonać odwiedzających, że Twoje szkolenie jest opłacalną inwestycją. Dlatego idealny landing page umożliwiający pozyskiwanie nowych Klientów, powinien zawierać poniższe elementy:

 

1. Formularz  kontaktowy

Formularz to najważniejszy element na landing page’u. Zamiast czekać na kontakt od potencjalnych klientów, sam zdobądź od nich dane. Zachęć ich do pozostawienia swojego telefonu lub adresu e-mail lub pozwól zapisać się na Twoje szkolenie bezpośrednio na tej stronie.

 

2. Informacje o szkoleniu

Zamieść na stronie wszystkie informacje, które są potrzebne, aby przekonać odwiedzających do uczestnictwa w szkoleniu. Nie powinno na nim zabraknąć:

- Szczegółowego programu szkolenia

- Wypunktowania rezultatów, jakie można osiągnąć przez udział w szkoleniu, np. zyskanie praktycznych umiejętności budowania zespołu, poznanie technik autoprezentacji

- Przedstawienie grup, do których skierowane jest szkolenie, np. dział marketingu, menadżerzy wyższego szczebla, pracownicy administracji publicznej itp.

- Informacje organizacyjne, jak termin, cena i miejsce .


3. Wzmianka o wykładowcach

Dodaj informacje o prowadzących szkolenie w formie krótkiej notki prezentującej doświadczenie i potwierdzającej kompetencje trenerów. Koniecznie umieść również zdjęcie, które dodatkowo uwiarygodni przekaz.


4. Rekomendacje

Na landing page’u masz okazje zaprezentować swoje szkolenie z jak najlepszej strony. Potwierdź więc doświadczenie dodając opinie swoich klientów lub loga firm, które skorzystały ze szkolenia. Potwierdzenie profesjonalizmu Twojej firmy będzie stanowiło dodatkowy bodziec do skorzystania ze szkolenia.


5. Elementy społecznościowe

Wykorzystaj siłę marketingu wirusowego i pomóż odwiedzającym stronę polecać szkolenie znajomym. Pomogą Ci w tym przyciski społecznościowe, które umożliwią dzielenie się informacją np. na Facebooku czy Twitterze. Niby drobny element, a pozwoli Ci zyskać dodatkowy ruch na landing page’u, a co za tym idzie - nowych klientów. Landing page możesz umieścić także w formie zakładki na Facebooku na FanPage’u Twojej firmy szkoleniowej.

Tworząc landing page pamiętaj, że Twoim zamiarem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Dlatego stosując się do zawartych w artykule wskazówek, możesz wywołać określoną opinię u odbiorców, która zmotywuje ich do skorzystania z Twojej oferty. Całkowite skupienie na jednej ofercie pokaże potencjalnym klientom, że warto zainwestować w Twoje szkolenie.

 

Bądź widoczny w mobile

Landing page ułatwi także prowadzenie kampanii reklamowych skierowanych do użytkowników mobilnych. Niewiele stron o szkoleniach wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych, dlatego w tym obszarze masz niewielką konkurencję. Zyskaj przewagę i zadbaj, aby landing page był prawidłowo wyświetlany na telefonach i tabletach. Dzięki temu pozyskasz nowy kanał ruchu i będziesz miał pewność, że zdobędziesz również dane osób, które trafią do Ciebie z mobile.


Szukaj najskuteczniejszych rozwiązań

Możesz jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność kampanii przeprowadzając testy A/B.  Polegają one na wyświetlaniu użytkownikom dwóch wersji strony, różniącej się jednym elementem, np. długością formularza, nagłówkiem, kolorem przycisku. Dzięki temu możesz sprawdzić, która wersja jest bardziej skuteczna i zapewnia więcej zapisów na szkolenie.

 

Oferując usługi szkoleniowe Twój profesjonalny wizerunek jest bardzo ważny, a wręcz kluczowy. Dlatego profesjonalizm prezentuj już na etapie dotarcia z ofertą do potencjalnych uczestników. Dobrze dobrany ruch, prawidłowe komunikaty reklamowe i skuteczny landing page staną się wizytówką Twojej firmy, która zachwyci już przy pierwszym spotkaniu z nowymi klientami. Dzięki temu skuteczny landing page zagwarantuje, że każdy wydatek reklamowy stanie się dla Ciebie trafną inwestycją.


Landing page można wykonać samodzielnie korzystając z aplikacji do tworzenia stron docelowych. Zarejestruj się i przetestuj narzędzie za darmo przez 14 dni. Więcej na:
http://szkolenie.landingi.com/



Przykładowy zrzut landing page

 

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Landing page - klucz do skutecznej kampanii Twojego szkolenia - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.