Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Jak skutecznie promować szkolenia?

Napisany przez szkolenia24h.pl dnia 2009-12-17 11:51:19. Aktualizowano 2024-04-24 20:53:46

Jakakolwiek promocja w dobie Internetu to temat rzeka. Większości kojarzy się ona bardziej z rabatami, jakie oferują sprzedawcy w sklepach. W istocie, słowo to ma wiele różnorodnych znaczeń. W tym aspekcie jednak promocję należy rozumieć jako reklamę usługi skierowanej dla szerokiego grona osób zain

 

REKLAMA INTERNETOWA

Pojęcie reklamy internetowej jest bardzo szerokie. Wiele jest bowiem sposobów na rozpropagowanie swojej działalności w wirtualnym świecie.

Najprostszą chyba formą reklamy internetowej jest zamieszczenie linku sponsorowanego w Google. Dodatkowo – jak deklarują specjaliści od reklamy internetowej – to najlepiej targetowana reklama na świecie. Specyfiką tej formy jest możliwość zamieszczenia linku wraz z opisem tekstowym strony. Dzięki niej informacja o świadczonej usłudze wyświetla się użytkownikom na samej górze pierwszej wyświetlanej strony. Niewątpliwym więc jej plusem jest to, że nie można jej przeoczyć. Linki sponsorowane są także jednymi z najczęściej klikanych przez internautów. Skorzystanie z reklamy GoogleAdWords jest bezpłatne dopóty, dopóki użytkownicy nie zaczną w nią klikać. Osoba, która decyduje się na link sponsorowany, płaci za kliknięcia osób, które zainteresowały się ofertą. Cena jednego kliknięcia uzależniona jest od popularności słowa kluczowego, których można zdefiniować nawet kilka, wśród korzystających z Google osób.


Pozycjonowanie to działania, których celem jest wypromowanie serwisu poprzez jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jest wiele metod, które zmierzają do rozreklamowania działalności. Niektóre z nich – zdaniem twórców wyszukiwarek - uznawane są za nieetyczne, jako że zaśmiecają wyniki wyszukiwania np. słowa kluczowe niezgodne z treścią, a bardzo popularne. Są jednak i takie metody, które znacznie ułatwiają użytkownikom Internetu sprawne i jak najbardziej trafne wyszukiwanie pożądanych treści. Są to m.in.: optymalizacja kodu strony, stosowanie przyjaznych adresów, wyróżnianie ważniejszych słów poprzez wydzielenie nagłówków lub pogrubienia.


Ciekawą alternatywą jest także możliwość stworzenia indywidualnych kampanii reklamowych w Internecie, w których specjalizują się firmy – kampanie typu CPC (Cost per click). Reklamodawca płaci tylko za te kliknięcia, które w rzeczywistości przekserują na jego stronę lub – w wypadku braku strony internetowej – do specjalnie przygotowanego okna.

Najstarszą i najbardziej popularną formą reklamy internetowej są bannery i ich wymiana pomiędzy młodymi przedsiębiorcami, którzy działają w Internecie w tej samej branży.

 


BANNER

Błędne jest pojęcie, że banner to tylko, mówiąc kolokwialnie, klocek umieszczony na stronie, którego kliknięcie przenosi na stronę właściwą. Poza tradycyjnym bannerem 468x60 pikseli, rodzajów jest znacznie więcej:

  • Bilboard (banner dużych rozmiarów, najczęściej 700x100 pikseli)

  • Skyscraper (rodzaj pionowego banneru, umieszczanego z boku strony, najczęściej 120x600 pikseli)

  • Button (mały bannerek, najczęściej 120X60 pikseli)

  • Pop-up (banner wyskakujący)

  • Mediabreak (reklama pełnoekranowa)

  • Rectangle (banner umieszczony wewnątrz tekstu w kształcie prostokąta)

  • Top-layer, Media-layer (reklama na warstwie)

Wybór jednego z wariantów uzależniony jest od wielu czynników. Mały banner nie spełni swojej funkcji, kiedy zostanie umieszczony na obficie zabudowanej stronie: w gąszczu nie tylko tekstu, ale także obrazków lub innych reklam. Zdecydowanie zajmuje najmniej miejsca na stronie. Pop-upy i bandery typu mediabreak bywają drażniące dla użytkowników Internetu i nierzadko stosowaną praktyką jest blokowanie na komputerze wyskakujących okienek, w których się znajdują. Rectangle poniekąd zlewa się z całością treści, wewnątrz której został umieszczony. Daje to większe prawdopodobieństwo na to, że osoba czytająca ów tekst, kliknie w reklamę.


Z uwagi jednak na jej ogromną ekspansję w rzeczywistości wirtualnej, dzisiaj już nie jest tak atrakcyjna. Przedsiębiorstwa zajmujące się reklamą w Internecie znalazły pewien sposób, który przywraca bannery do łask. Oferują zbiory wielorakich witryn tematycznych, na których można zamieścić swoje reklamy bannerowe. Takie rozwiązanie gwarantuje, że informacja o firmie szkoleniowej trafi tylko do tych osób, które są targetem w tym wypadku. To z kolei zwiększa szanse na odniesienie sukcesu. Ogłaszanie się w gronie osób zainteresowanych samorealizacją oraz szkoleniami sprawia, że rośnie prawdopodobieństwo na to, że znajdą się nie tylko osoby zainteresowane rodzajem kursu, ale także chętni, by go odbyć. Można pójść krok dalej i ustawić wyświetlanie banneru tak, by emitowany był w określonych godzinach i dniach tygodnia, a także ustawić priorytet, który przyczyni się do lepszej skuteczności. Ten drugi wariant polecany jest zwłaszcza w tych sytuacjach, kiedy kilka bannerów bierze udział w jednej akcji.


Cena przygotowania banneru uzależniona jest oczywiście od renomy przedsiębiorstwa, z którego usług się korzysta, od rodzaju banneru, wielkości pliku, a także od zastosowanej w nim technologii. Oczywiście można pokusić się także o samodzielne jego wykonanie przy użyciu np. odpowiednich programów graficznych. Cena emisji z kolei uzależniona jest nie tylko od jego wielkości, miejsca na stronie ale przede wszystkim od popularności witryny, na której się go zamieszcza - od ilości miesięcznych wejść oraz od liczby wyświetleń.

 


KATALOG TEMATYCZNY

Podobnie sytuacja prezentuje się wtedy, kiedy postawi się na wpis w katalogu tematycznym np. www.szkolenia24h.pl oraz www.kursy24h.pl. Ten portal szkoleniowy zawiera informacje dotyczące kursów, szkoleń i warsztatów z różnorodnych dziedzin nauki m.in.: BHP, biznesowe, budowlane, finansowe, gastronomiczne, ekonomiczne, księgowe, kosmetyczne, marketingowe, nauczycielskie, turystyczne, informatyczne, językowe, HR, prawne, sprzedażowe, medyczne, menadżerskie, zarządzanie.

Umieszczenie wpisu w katalogu tematycznym szkoleń to gwarancja tego, że informacja o ich organizacji trafi do bardzo dużej liczby osób, które zainteresowane są uczestnictwem w konkretnych warsztatach. Trzeba jednak pamiętać o wybraniu odpowiedniej kategorii. Podkategorie, które zostały stworzone służą nie tylko uporządkowaniu wpisów, ale także ułatwiają przeszukiwanie bazy ofert. Niebywałym udogodnieniem jest możliwość przeszukiwania katalogu pod względem szkoleń odbywających się w konkretnych miastach, a także wyszukując oferty konkretnej firmy, bądź wpisując nazwę interesującego szkolenia. To bardzo usprawnia poszukiwania. Ponadto umożliwia nie tylko zostawienie informacji o zbliżającym się szkoleniu, ale również pozwala przybliżyć profil swojej działalności i umieścić link.

Cena umieszczenia wpisu jest niezwykle różnorodna i uzależniona od serwisu, czasu emisji oraz ilości informacji. Zakładki tematyczne jakie dostępne są w serwisie internetowym www.szkolenia24h.pl umożliwiają samodzielny wpis. Po uiszczeniu opłaty podstawowej 500 zł/rok uzyskuje się dostęp do indywidualnego panelu administracyjnego, w którym można zamieszczać dowolną ilość ogłoszeń o zbliżających się szkoleniach. Oprócz tego można zaprezentować wizytówkę swojego przedsiębiorstwa, którego kursy promowane są szczególnie – nad wpisami bezpłatnymi. Istnieje bowiem także możliwość zamieszczenia informacji o kursie bezpłatnie. Wówczas można poinformować o organizowanych szkoleniach, kursach, jednak w okrojonej wersji, m.in.: bez możliwości wpisania adresu swojej strony internetowej oraz adresu e-mail, co zdecydowanie utrudnia kontakt.

Rejestrować się można bezpośrednio na stronie:  http://www.szkolenia24h.pl/panel/zaloz_konto/  po zalogowaniu uzyskają Państwo dostęp do praktycznego poradnika instrukcji jak korzystać z możliwości reklamy w portalu szkoleniowym www.szkolenia24h.pl.

 

Reklama w portalach szkoleniowych wydaje się bardzo efektywną forma reklamy szkoleń, kursów daje mozliwość prezentowania swojej oferty bezpośrednio do odpowiedniej grupy docelowej - osób zainteresowanych szkoleniami - jednak rejestracja w takich serwisach nie gwarantuje odrazu sukcesu, należy jeszcze przygotować odpowiednio opis szkoleń, aby skutecznie zainteresować klientów - ale to już temat na inny artykuł.

 


PROMOCJA W MEDIACH

Prasa, radio i telewizja w dalszym ciągu pozostają w czołówce pod względem liczby odbiorców. Dodatkowo niektóre z mediów pełnią funkcję opiniotwórczą. W związku z tym dobrze, gdy firmą szkoleniową lub oferowanym szkoleniem zainteresują się dziennikarze. Wówczas, pomijając koszty, można uzyskać obiektywną reklamę, która trafi do wielu osób i – co ważniejsze – przekona do uczestnictwa. Poza tym długość takiego artykułu nierzadko ograniczana bywa tylko przez wielkość stałych rubryk. Zainteresowanie sobą mediów nie jest prostym zadaniem, ale wykonalnym. Trzeba przygotować taki projekt, by budził kontrowersje lub stanowił swoiste novum w swojej dziedzinie. Można także zaprosić do poprowadzenia szkolenia osobę zorientowaną w temacie, która znana jest w świecie lub wprowadzić innowacyjne techniki nauczania.

Ciekawym rozwiązaniem może być promocja szkolenia za pomocą artykułu sponsorowanego. Tekst nie różni się od innych redakcyjnych tekstów, jednak pojawia się wtedy, kiedy reklamodawca uiści opłatę. Informacje, które mają być zawarte w artykule często dostarczane są przez usługobiorcę.

Ważne jest, by opublikowany tekst spełniał założony cel. W tym wypadku bez wątpienia będzie to zwiększenie zainteresowania konkretną usługą (szkoleniem lub przedsiębiorstwem edukacyjnym), wśród grupy docelowej. Poza tym można dzięki takiej reklamie wykreować siebie jako eksperta w danej dziedzinie, wypromować swoją markę oraz wykonanie czarnego PR-u dla konkurencji. Cele te wzajemnie mogą się łączyć, trudno jednak spełnić wszystkie możliwe założenia za pomocą jednego tekstu.

Cena artykułu sponsorowanego jest trudna do sprecyzowania. Uzależniona jest przede wszystkim od prestiżu pisma, w którym ma się pojawić tekst. Często stosowaną praktyką jest zamieszczanie artykułów sponsorowanych na łamach różnorodnych serwisów internetowych. W tym wypadku na cenę wpływać może także czas publikacji.

Oczywiście rozwiązaniem może być po prostu reklama w emitowanych w telewizji bądź radiu blokach reklamowych, jednak tutaj trzeba liczyć się z horrendalnymi nakładami finansowymi, zwłaszcza wtedy, jeśli się chce, by wyświetlano ją cyklicznie w czasie największej oglądalności na bijącej rekordy popularności stacji. Jednorazowa reklama telewizyjna nie musi być skuteczna, gdyż większość telewidzów zwyczajnie w czasie ich projekcji zmienia kanał, bądź wychodzi z pokoju. Ta rosnąca niechęć odbiorców do reklam tego typu może sprawić, że zwyczajnie jednorazowe wyświetlenie może nie odnieść pożądanego skutku. Zwielokrotnienie emisji filmu reklamowego natomiast zwiększa szansę na to, że zapadnie ona w pamięć.

Warto zwrócić przy tym uwagę także na to, że promocja telewizyjna bądź radiowa wymaga stworzenia całej kampanii reklamowej – w skrócie: przygotowania scenariusza oraz graficznej oprawy. To z kolei wiąże się z kolejnymi niemałymi nakładami finansowymi.

Ciekawym rozwiązaniem może być także zamieszczenie ogłoszenia o szkoleniu w prasie. Warto wtedy dotrzeć do pism branżowych, których odbiorcy mogliby się zainteresować tego typu ogłoszeniem. Wówczas niezwykle istotna jest zamieszczona treść i odpowiednia gra słów, która zachęci nie tylko do przeczytania całości, ale także uczestnictwa w szkoleniu. Można skorzystać także z opcji wyróżnienia graficznego zamieszczonego tekstu, które będzie wyróżniać je na tle innych podobnych ofert.


Reklama jest dźwignią handlu. Warto o niej pamiętać, gdyż bez niej nawet najlepszy produkt, najciekawsze szkolenie pozostanie niezauważone. Poczta pantoflowa, czy reklama na bilbordach w dzisiejszych czasach już nie wystarcza ze względu na to, że ma niewielki zasięg. Przyszłość tkwi w mediach, a w szczególności w Internecie, który obecnie najszybciej się rozwija.


PF

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Jak skutecznie promować szkolenia? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.