Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Kompetencje językowe pracowników w erze AI

Napisany przez Malinowski Grzegorz dnia 2023-07-27 22:17:25. Aktualizowano 2024-04-26 07:08:07

Zarówno pracownicy jak i szefowie firm najczęściej liczą na to, że AI pozwoli oszczędzić czas i wyręczy we wszystkich obowiązkach.

W pewnym sensie tak, ale bez kluczowych kompetencji, a także solidnej wiedzy, trudno będzie w pełni i profesjonalnie wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji i znaleźć dobrze płatną pracę. Jedną z takich kompetencji jest znajomość języków obcych.

 

Języki obce to wciąż podstawowy wymóg w firmach.

Umiejętność posługiwania się językami obcymi to na wielu stanowiskach nie tylko atut, a jeden z podstawowych wymogów, zapewnia przewagę konkurencyjną zarówno przedsiębiorstwom, jak i osobom poszukującym pracy. Badania Wharton and LECG Europe wykazały, że dobra znajomość chociażby jedynego języka obcego może podnieść nasz roczny dochód od 1,5% do 4%.

 

Czy pokolenie „Z”, które wchodzi na rynek pracy zna języki obce?

Na pewno zna je w pewnym zakresie czy do pewnego stopnia, jako że dostęp do języków obcych jest powszechny i bardzo szeroki. Natomiast, czy jest to znajomość na wymaganym przez pracodawcę poziomie, w oczekiwanym stopniu poprawności i w zakresach niezbędnych do pracy na określonym stanowisku, tego można dowiedzieć się dopiero po przeprowadzeniu dodatkowej weryfikacji, ustnej lub pisemnej-wskazuje koordynator szkoleń ze szkoły językowej Skrivanek. Zakres kluczowych sprawności i funkcji językowych do wykonywania pracy różni się w zależności branży i stanowiska.

 

Jakich języków warto się uczyć?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Z pewnością podstawą jest język angielski. W Europie popularny jest także język niemiecki, francuski czy włoski. Wartym uwagi jest również język hiszpański.

W międzynarodowych kontaktach biznesowych cenione są też szczególnie 2 języki obce

  • Chiński, ponieważ ich gospodarka rozwija się w dynamicznym tempie. Coraz więcej firm z Państwa Środka otwiera filie w krajach europejskich. Znajomość języka chińskiego może więc zaowocować ciekawymi propozycjami zawodowymi i biznesowymi.
  • Arabski. Coraz więcej firm z krajów arabskich z zainteresowaniem patrzy na rynek europejski, a polscy inwestorzy poszukują kontraktów krajach Zatoki Perskiej. W najbliższych latach współpraca ta prawdopodobnie będzie coraz silniejsza. 

 

Czy warto znać języki obce, kiedy pracownicy mają dostęp do translatorów online?

Zdecydowanie tak, jako że translator nie daje gwarancji 100% bezbłędności formułowanych zdań czy poprawności danego tłumaczenia. Tylko osoba, czy też pracownik, znająca język w stopniu zaawansowanym potrafi dostrzec różnicę między znaczeniem przekładu a np. intencjami mówiącego. Tego nie da się w pełni zautomatyzować, potrzebny jest pracownik, zarówno znający język obcy, jak i mający wiedzę z konkretnego zakresu czy dziedziny, w której się specjalizuje.

Nauka języka obcego za pomocą aplikacji, a nauka z lektorem – co wybrać na szkolenie pracowników?

Żadna aplikacja nie zastąpi nauczyciela, ale może efektywnie wspierać naukę języka obcego w ramach kursów pracowniczych. Wykwalifikowany i doświadczony lektor polski lub natywny, dobrze wyselekcjonowane i dopasowane materiały kursowe, a w tym branżowe czy specjalistyczne, które są ściśle dostosowane do potrzeb pracowników i celów strategicznych firmy, wszystko to z czasem przyniesie wymierne i widoczne efekty, które zaobserwują zarówno sami pracownicy, jak i ich pracodawcy.

 

 



O co powinna zadbać firma organizujące szkolenia językowe dla swoich pracowników?

 Aby kursy były w pełni dostosowane do aktualnych poziomów kompetencji językowych, do indywidualnych potrzeb i celów pracowników, do ich zainteresowań i kluczowych zakresów tematycznych oraz do ich dyspozycyjności służbowej i prywatnej. Firma szkoleniowa powinna zadbać o klienta kompleksowo, w zakresie organizacji, prowadzenia oraz wsparcia całego projektu.

 

W Skrivanku podchodzimy indywidualnie do każdego klienta, dopasowując do jego potrzeb formę zajęć (oferujemy zarówno kursy stacjonarne, jak i online), liczbę uczestników (zajęcia grupowe lub indywidualne), czas, długość trwania kursu i zakres materiału. Mamy duże doświadczenie we współpracy z firmami. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Kompetencje językowe pracowników w erze AI - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.