Napisany przez white dnia 2024-03-14 10:24:21. Aktualizowano 2024-10-12 08:02:38
Czego można się nauczyć na takich kursach? Odpowiedź na to pytanie jest bardziej złożona niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Szkolenia miękkie mogą obejmować wiele zagadnień – od sposobu obsługi klienta po rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów.
Szkolenia miękkie znacząco różnią się od szkoleń twardych. W ich trakcie nie jest przekazywana tzw. wiedza techniczna, taka jak np. nauka zasad wypełniania formularzy PIT czy sposobu przeprowadzania inwentaryzacji. Na kursach kształtowane są umiejętności psychospołeczne, które pozwalają m.in. sprawniej funkcjonować w zespole. Czego dokładnie można się nauczyć, na tego typu szkoleniach?
Dzięki uczestnictwie w szkoleniach miękkich można dowiedzieć się, w jaki sposób komunikować się ze swoimi klientami – także tymi wymagającymi. To ważna umiejętność. Wyszkolona kadra poprzez odpowiednią obsługę potrafi wzbudzić zaufanie, pokazując, że klient ma do czynienia z profesjonalistami. Aby tak było koniecznie zadbać trzeba o:
W każdej firmie ważna jest sprawna komunikacja, dobre zorganizowanie i przyjazna atmosfera. Zdyscyplinowani, dobrze czujący się w swoim gronie pracownicy pracują o wiele efektywniej. Aby tak było należy posiadać kompetencje miękkie, które może nabyć każda osoba. Szkolenia miękkie pozwalają lepiej poznać potrzeby współpracowników. Często wskazują szybkie i skuteczne sposoby rozwiązywanie konfliktów w firmie. W trakcie kursów w Centrum Szkoleń Specjalistycznych można dowiedzieć się również, jak lepiej zarządzać swoim czasem oraz w jaki sposób radzić sobie ze stresem.
Każdy menadżer powinien posiadać cechy przywódcze, które pozwalają koordynować pracą całego zespołu. Dobrze, gdy osoby na stanowiskach menadżerskich potrafią zachować balans pomiędzy byciem wymagającym i wyrozumiałym. Zarządzanie grupą nie jest łatwe – zwłaszcza, gdy należy zwrócić drugiej osobie uwagę z powodu niewłaściwie wykonanego zadania. Lider powinien być asertywny, ale jednocześnie nie może podcinać skrzydeł swoim podwładnym. Na tym polega sztuka właściwego motywowania. To kolejna umiejętność, którą można uzyskać, dzięki szkoleniom miękkim.
Wniosek jest jasny – szkolenia miękkie stanowią wartościową formę rozwoju, umożliwiającą poszerzanie kompetencji interpersonalnych. Kursy pozwalają lepiej organizować czas pracy, zarządzać grupą. Pokazują, w jaki sposób skutecznie się komunikować. W ich trakcie nauczyć można się też asertywności, kreatywności czy odporności na stres. Wszystko zależy od tematyki danego szkolenia.
Szkolenia miękkie – czego można się na nich nauczyć? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.