Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Szkolenia miękkie – czego można się na nich nauczyć?

Napisany przez white dnia 2024-03-14 10:24:21. Aktualizowano 2024-06-22 04:17:51

Współczesne środowiska zawodowe kładą coraz większy nacisk na rozwój umiejętności miękkich. Dlatego szkolenia miękkie stają się częścią strategii rozwoju personelu w wielu organizacjach.

Czego można się nauczyć na takich kursach? Odpowiedź na to pytanie jest bardziej złożona niż wydaje się na pierwszy rzut oka. Szkolenia miękkie mogą obejmować wiele zagadnień – od sposobu obsługi klienta po rozwiązywanie wewnętrznych konfliktów. 

Szkolenia miękkie znacząco różnią się od szkoleń twardych. W ich trakcie nie jest przekazywana tzw. wiedza techniczna, taka jak np. nauka zasad wypełniania formularzy PIT czy sposobu przeprowadzania inwentaryzacji. Na kursach kształtowane są umiejętności psychospołeczne, które pozwalają m.in. sprawniej funkcjonować w zespole. Czego dokładnie można się nauczyć, na tego typu szkoleniach? 

Szkolenia miękkie z profesjonalnej obsługi klienta 

Dzięki uczestnictwie w szkoleniach miękkich można dowiedzieć się, w jaki sposób komunikować się ze swoimi klientami – także tymi wymagającymi. To ważna umiejętność. Wyszkolona kadra poprzez odpowiednią obsługę potrafi wzbudzić zaufanie, pokazując, że klient ma do czynienia z profesjonalistami. Aby tak było koniecznie zadbać trzeba o: 

  • zrozumiały, precyzyjny język wypowiedzi, 
  • kulturę wypowiedzi, 
  • szybkość zdobywania informacji potrzebnych dla klienta, 
  • eliminację barier komunikacyjnych. 

Szkolenia miękkie – sprawna komunikacja i praca całego zespołu 

W każdej firmie ważna jest sprawna komunikacja, dobre zorganizowanie i przyjazna atmosfera. Zdyscyplinowani, dobrze czujący się w swoim gronie pracownicy pracują o wiele efektywniej. Aby tak było należy posiadać kompetencje miękkie, które może nabyć każda osoba. Szkolenia miękkie pozwalają lepiej poznać potrzeby współpracowników. Często wskazują szybkie i skuteczne sposoby rozwiązywanie konfliktów w firmie. W trakcie kursów w Centrum Szkoleń Specjalistycznych można dowiedzieć się również, jak lepiej zarządzać swoim czasem oraz w jaki sposób radzić sobie ze stresem.



 


Szkolenia miękkie dla kadry zarządzającej – techniki motywacji 

Każdy menadżer powinien posiadać cechy przywódcze, które pozwalają koordynować pracą całego zespołu. Dobrze, gdy osoby na stanowiskach menadżerskich potrafią zachować balans pomiędzy byciem wymagającym i wyrozumiałym. Zarządzanie grupą nie jest łatwe – zwłaszcza, gdy należy zwrócić drugiej osobie uwagę z powodu niewłaściwie wykonanego zadania. Lider powinien być asertywny, ale jednocześnie nie może podcinać skrzydeł swoim podwładnym. Na tym polega sztuka właściwego motywowania. To kolejna umiejętność, którą można uzyskać, dzięki szkoleniom miękkim. 

Podsumowanie 

Wniosek jest jasnyszkolenia miękkie stanowią wartościową formę rozwoju, umożliwiającą poszerzanie kompetencji interpersonalnych. Kursy pozwalają lepiej organizować czas pracy, zarządzać grupą. Pokazują, w jaki sposób skutecznie się komunikować. W ich trakcie nauczyć można się też asertywności, kreatywności czy odporności na stres. Wszystko zależy od tematyki danego szkolenia.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Szkolenia miękkie – czego można się na nich nauczyć? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.