Szkolenie jednodniowe dedykowane dla pracowników urzędów administracji rządowej i samorządowej.
Celem głównym szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami savoir-vivre obowiązujących w życiu codziennym i w pracy, a w szczególności:
• wprowadzenie do zasad protokołu dyplomatycznego i przełożenie go do pragmatyki firmy,
• pojęcia i zadania występujące w protokole dyplomatycznym,
• budowanie wizerunku urzędu, w tym dress code (typy strojów i zasady ich doboru),
• precedencja - zasady ustalania pierwszeństwa w Polsce (urzędy, uczelnie, organizacje),
• etykieta – zasady dobrego i umiejętnego zachowania w życiu codziennym i zawodowym,
• bilety wizytowe i zaproszenia – zasady stosowania zgodne z etykietą,
• telefoniczny savoir-vivre i jego stosowanie w pracy urzędu,
• mail wysyłany z urzędu jako korespondencja organizacyjna,
• organizacja przyjęć (typy przyjęć, rozsadzanie przy stole, dobór, sposób jedzenia, itp.),
• delegacje – wyjazdy i przyjmowanie delegacji – o czym pamiętać?
• czyhające gafy, czyli jak radzić sobie w różnych trudnych sytuacjach?
Metody prowadzenia szkolenia
Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem teorii doświadczalnego uczenia się osób dorosłych Dawida A. Kolba, pozwalającego zaangażować w istotny sposób wszystkich uczestników szkolenia w niezależnie od ich preferencji nauczania. Dzięki temu szkolenie będzie dynamiczne, prowadzone metodami aktywującymi samych uczestników z rozbudowanymi elementami treningu umiejętnościowego.
Podczas szkolenia zostaną użyte takie metody szkoleniowe jak: prezentacja trenerska, mini-wykład, dyskusja moderowana, opisy przypadków (case method), ćwiczenia w grupach zadaniowych, analiza nagrań wideo i zdjęć, arkusze i kwestionariusze ćwiczeń.
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Protokół dyplomatyczny na usługach urzędu
• Źródła historyczne protokołu dyplomatycznego (wstęp – informacyjnie).
• Normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie.
• Wykorzystanie elementów protokołu dyplomatycznego w pracach urzędów.
MODUŁ 2: Kody strojów, budowanie wizerunku kompetentnego pracownika urzędu
• Pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku urzędu.
• Charakterystyka ubiorów wg zasad dress code w pracy urzędu.
• Sytuacja wymagające korzystania ze strojów uroczystych i formalnych.
MODUŁ 3: Komunikacja niewerbalna i telefoniczna w etykiecie, mail
• Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej w sytuacjach wymagających znajomości etykiety.
• Zasady komunikacji telefonicznej z uwzględnieniem zasad savoir-vivre.
• Zasady korespondencji służbowej - rozplanowania listów elektronicznych.
MODUŁ 4: Zasada pierwszeństwa i wymiana wizytówek
• Przedstawianie osób wg starszeństwa, płci czy stanowiska – tytuły służbowe i naukowe.
• Procedencja w Polsce: administracja rządowa i samorządowa, firmy, organizacje.
• Praktyka w posługiwaniu się wizytówkami w sytuacjach służbowych.
MODUŁ 5: Tytułowanie gości i formy zaproszeń
• Tytuły honorowe, naukowe i służbowe w sytuacjach codziennych i uroczystych.
• Zasady tytułowania w różnych sytuacjach służbowych.
• Zasady redagowania i przesyłania zaproszeń na różne okazje – dobre praktyki.
MODUŁ 6: Etykieta stołu, zasady organizacji przyjęć
• Rodzaje poczęstunków wg protokołu dyplomatycznego.
• Organizacja poczęstunków (dobór miejsca, rodzaj serwisu, menu, diety, inne).
• Przygotowanie stołów do rozsadzania gości.
MODUŁ 7: Zasady organizacji wizyt delegacji
• Elementy i czynniki międzykulturowe brane pod uwagę przy organizacji wizyty.
• Program oficjalny i program roboczy – sposoby rozpisywania.
• Rozmowy formalne i nieformalne – o co warto zadbać, organizacja, sposoby rozsadzania.
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Agencja zatrudnienia – jak założyć, rozwijać i unikać błędówWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaJak założyć Agencję pracy tymczasowej, rozwijać firmę i nie popełniać błędów. Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia przepisów prawa. Szkolenie stanowi esencję informacji podanych w przystępnej formie przez doświadczonego inspektora PIP |
|
CONTROLLING PERSONALNYWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniawiedza na temat stosowanych wskaźników controllingu personalnegoumiejętność doboru wskaźników controllingu personalnego do potrzeb organizacjiumiejętność tworzenia i kontrolowania budżetów wynagrodzeń zasadniczych i całkowitych |
|
Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy – przejawy i przeciwdziałanieWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniapoznanie norm prawnych obowiązujących w zakresie dyskryminacji i mobbingu, rodzaje dyskryminacji i ich wpływ na funkcjonowanie pracodawców,rodzaje mobbingu, sposoby przeciwdziałania i eliminowania zachowań mobbingowych, odpowiedzialność organizacji |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Skargi, wnioski i petycje według najnowszych przepisówWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniaomówienie zasad rozpatrywania petycji zgodnie z ustawą o petycjach, która weszła w życie 6 września 2015 r.,omówienie procedury rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego |
|
Tworzenie systemów wynagradzaniaWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaPraca warsztatowa w obszarze tworzenia i wdrożenia systemów wynagrodzeń w organizacji poprzez przygotowanie uczestników do procesu planowania, organizowania, wdrażania systemu wynagrodzeń lub udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. |
|
Tworzenie oficjalnej korespondencji biznesowej i urzędowejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom zasady tworzenia pism zgodnie ze schematami funkcjonującymi w Polsce a także zgodnie z uzusem językowym oraz zasadami języka polskiego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z regułami redagowania p |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Etykieta z elementami protokołu dyplomatycznego na usługach urzędu, Szkolenie Interpersonalne, Administracja, publiczna, rządowa, samorządowa, autoprezentacja, efektywna komunikacja, wystąpienia publiczne, online. otwarte
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.