Szkolenie z zakresu dostępu do informacji publicznej, z uwzględnieniem procedury rozpatrywania i identyfikowania wniosków o dostęp do informacji publicznej, sposobu redagowania aktów prawnych oraz techniczno-materialnych w ramach udzielania dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej. Szkolenie zapewni przegląd aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych w zakresie dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej.
Cele i korzyści
Podczas szkolenia uczestnicy zyskają kompleksową wiedzę z zakresu identyfikowania i rozpatrywania wniosków o dostęp do informacji publicznej. Uczestnicy zapoznają się ze środkami prawnymi przysługującymi w razie odmowy udostępnienia informacji, redagowaniem aktów administracyjnych oraz procedurą administracyjną. Szkolenie zapewni przegląd aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych w zakresie dostępu i odmowy dostępu do informacji publicznej oraz wyjaśni wątpliwości natury prawnej związanej z brzmieniem przepisów powszechnie obowiązujących regulujących problematykę udostępniania informacji publicznych
Efekty
Efektem prowadzonego szkolenia ma być poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu dostępu do informacji publicznej oraz praktyczna umiejętność zastosowania procedury administracyjnej w zakresie odmowy dostępu do informacji publicznej. Efektem szkolenia będzie zapoznanie słuchaczy z aktualnym orzecznictwem sądów administracyjnych w zakresie dostępu do informacji publicznej.
Adresaci
Szkolenie jest adresowane do pracowników szeroko pojętej administracji publicznej zarówno szczebla rządowego jak i samorządowego, którzy na co dzień uczestniczą w prowadzeniu postępowań administracyjnych oraz uczestniczą w rozpatrywaniu wniosków o dostęp do informacji publicznej.
Program:
I Wprowadzenie – prawne podstawy dostępu do informacji publicznej:
1. Regulacje prawne odnoszące się dostępu do informacji publicznej – przegląd.
2. Ograniczenia prawa do informacji publicznej – zasady ograniczenia, zakres ograniczenia
3. Podmioty zobowiązane do udostępniania informacji publicznej
4. Podmioty uprawnione do uzyskania dostępu do informacji publicznej
II Pojęcie informacji publicznej:
1. Definicja informacji publicznej
2. Informacja publiczna prosta
3. Informacja publiczna przetworzona
4. Informacja niebędąca informacją publiczną
5. Dokumenty wewnętrzne, organizacyjne, projektowe
III Zakres informacji podlegających udostępnieniu:
1. Katalog danych i informacji określanych przez ustawę jako informacja publiczna
2. Organizacyjno - techniczne aspekty udostępnienia informacji:
a) Forma wniosku
b) Terminy do udostępnienia informacji publicznej
c) Dopuszczalność i przesłanki przedłużenia terminu do udzielenia informacji publicznej
IV Formy udostępniania informacji publicznej
1. Określenie formy udostępnienia – prawo wnioskodawcy
2. Przekształcenie informacji publicznej w inną formę
3. Umorzenie postępowania
V Odmowa udostępnienia informacji publicznej:
1. Decyzja administracyjna jako forma odmowy udostępnienia informacji publicznej,
a) konstrukcja i elementy obligatoryjne decyzji
b) stosowanie przepisów KPA
2. Środki prawne przysługujące wnioskodawcy w razie odmowy udostępnienia informacji
a) Odwołanie, wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy
b) Skarga na przewlekłość postępowania
VI Odpowiedzialność karna za nieudostępnienie informacji publicznej
VII Orzecznictwo sądów administracyjnych:
1. Tajemnica przedsiębiorstwa, prywatność osoby fizycznej a udostępnianie informacji publicznej
VIII Zasady pobierania opłat za udostępnienie informacji publicznej.
1. Kontrowersje i racjonalizacja praktyki – orzecznictwo
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Agencja zatrudnienia – jak założyć, rozwijać i unikać błędówWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaJak założyć Agencję pracy tymczasowej, rozwijać firmę i nie popełniać błędów. Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia przepisów prawa. Szkolenie stanowi esencję informacji podanych w przystępnej formie przez doświadczonego inspektora PIP |
|
CONTROLLING PERSONALNYWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniawiedza na temat stosowanych wskaźników controllingu personalnegoumiejętność doboru wskaźników controllingu personalnego do potrzeb organizacjiumiejętność tworzenia i kontrolowania budżetów wynagrodzeń zasadniczych i całkowitych |
|
Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy – przejawy i przeciwdziałanieWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniapoznanie norm prawnych obowiązujących w zakresie dyskryminacji i mobbingu, rodzaje dyskryminacji i ich wpływ na funkcjonowanie pracodawców,rodzaje mobbingu, sposoby przeciwdziałania i eliminowania zachowań mobbingowych, odpowiedzialność organizacji |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Skargi, wnioski i petycje według najnowszych przepisówWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniaomówienie zasad rozpatrywania petycji zgodnie z ustawą o petycjach, która weszła w życie 6 września 2015 r.,omówienie procedury rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego |
|
Tworzenie systemów wynagradzaniaWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaPraca warsztatowa w obszarze tworzenia i wdrożenia systemów wynagrodzeń w organizacji poprzez przygotowanie uczestników do procesu planowania, organizowania, wdrażania systemu wynagrodzeń lub udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. |
|
Tworzenie oficjalnej korespondencji biznesowej i urzędowejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom zasady tworzenia pism zgodnie ze schematami funkcjonującymi w Polsce a także zgodnie z uzusem językowym oraz zasadami języka polskiego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z regułami redagowania p |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Dostęp i odmowa dostępu do informacji publicznej, Szkolenie Prawne, Administracja, publiczna, rządowa, samorządowa, administracyjne, administracji publicznej, ochrona danych, online. otwarte
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.