Napisany przez Michalska Małgorzata dnia 2016-03-22 09:25:04. Aktualizowano 2025-04-28 05:57:20
Nic więc dziwnego, że już podczas rekrutowania swojej załogi zwracałeś ogromną uwagę na ich doświadczenie i wykształcenie. Pamiętaj jednak, że z biegiem czasu wiedza, którą posiadali niestety nieco się dezaktualizuje, dlatego tak istotne są ciągłe szkolenia i doskonalenie zawodowe. O tym, dlaczego warto szkolić swoich pracowników, piszemy w najnowszym materiale.
Szkolenia miękkie
Choć mogą Ci się wydawać znacznie mniej istotne, szkolenia miękkie robią w ostatnim czasie niemałą furorę. Co za tym przemawia? Przede wszystkim fakt, że (szczególnie w dużych firmach) pracownicy mają problem z integracją, wypaleniem zawodowym i depresją. A właśnie takie szkolenia potrafią temu w znaczniej mierze zapobiec. To właśnie one sprawiają, ze Twoi pracownicy są bardziej dowartościowani i szczęśliwi. Szkolenia z rozwoju osobistego, zarządzaniem czasem czy komunikacji międzyludzkiej wpływają nie tylko na morale całego zespołu, ale przede wszystkim na kontakt pracownik-klient, na którym przecież niesamowicie Ci zależy. Dobrze więc by przy planowaniu szkoleniowego budżetu ich nie pomijać.
Szkolenia twarde i studia podyplomowe
Niezwykle ważną kwestią jest ciągłę doskonalenie Twoich pracowników właśnie w zakresie wiedzy twardej. Umożliwiają im to specjalistyczne szkolenia z Waszej branży, ale również studia podyplomowe: http://www.zpsb.pl/studia-podyplomowe/. Zależnie od budżetu jakim dysponuje Twoja firma, możesz wybrać którąś z opcji. Każda z nich niemniej wpłynie na rozwój i wiedzę Twoich pracowników, która przełoży się siłą rzeczy na lepsze efekty osiągane przez nich i pomoże im lepiej odnajdować się w waszej branży. Choć inwestycja ta na początku może Ci się wydać zbyt kosztowna musisz pamiętać, że kapitał ludzki jest najcenniejszym budulcem firmy i nigdy nie warto na nim oszczędzać, bo prędzej czy później się to na Tobie odbije negatywnym echem.
Korzyści z wyniesionej wiedzy
Prócz naturalnych konsekwencji związanych z najnowszą wiedzą zdobywaną przez Twoich pracowników, tego rodzaju szkolenia, wyjazdy i spotkania, mają jeszcze inne pozytywne skutki. Pracownicy czują się lepiej, pewniej i zdecydowanie lepiej radzą sobie w wykonywanych obowiązkach. Co więcej, poznają ludzi z branży, a jak wiadomo, kontakty są teraz tak cenne, jak wiedza. Dobrze więc korzystać z nadarzających się okazji i w miarę możliwości firmy korzystać z nich.
Zainwestuj w szkolenia i studia pracowników – to się opłaci! - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.