Napisany przez M-S-M dnia 2017-06-27 09:24:52. Aktualizowano 2025-04-22 10:53:15
Komunikacja
Myślisz, że o komunikacji powiedziano już wszystko? Z pewnością powiedziano wiele, ale trzeba pamiętać, że jest to tak szeroki temat, wciąż ewoluujący, że wciąż pojawiają się tu nowe techniki, nowe możliwości i nowe rozwiązania. A doskonalenie siebie, jako sprawnego mówcy to podstawa dla kogoś, kto chce sprzedawać i to z sukcesem. Co w tym temacie można zmienić? Wszystko! Obecnie na plan pierwszy wychodzą umiejętności aktywnego słuchania klienta, a nie tylko bombardowania go pytaniami, na które koniecznie ma przytakiwać!!! Klienci są już tak bardzo obciążeni najróżniejszymi reklamami czy ofertami, że zaczęli wręcz alergicznie reagować na regułki typu, czy jest pan/pani zainteresowana, bądź, czy chce pan/pani dołączyć do grona szczęśliwych odbiorców produktu X czy Y (to chyba najbardziej znienawidzone hasło, które powielane jest we wszystkich telemarketowych promocjach bądź tych rozsyłanych drogą mailową.) Wsłuchiwanie się w potrzeby to umiejętność, którą każdy handlowiec powinien opanować do perfekcji. Odpowiednie szkolenia dostarczą wiedzy w tym temacie.
Psychologia
Co kryje się pod tym szerokim hasłem? Chociażby radzenie sobie ze stresem i techniki do tego potrzebne, budowanie relacji długofalowych, poznanie osobowości klienta i wiele innych zagadnień, które pomogą przejść przez proces sprzedaży. Obecnie handlowcy mają już sposoby na każdego klienta; zachłannego, próżnego, wścibskiego, życzliwego czy tego przeciętnego, o którego zwykle nie trzeba mocno zabiegać. Ale rozpoznawanie osobowości klienta i jego potrzeb, to też sztuka, którą trzeba nabyć.
Handlowcy wiedzą, że w kontaktach osobistych muszą postawić na zmysły odbiorcy, bo cena za produkt to jedno, a drogie do finalizacji transakcji. Zawładnąć mózgiem klienta poprzez zapach, dotyk, słuch, to sztuka, która ociera się o neuromarketing, bo kupując produkt w mózgu każdego człowieka dochodzi do fizjologicznych reakcji i trzeba zrobić wszystko, aby te fizjologiczne reakcje były tylko przyjemne. Właściwy ubiór, miejsce, otoczenie, sygnały płynące z otoczenia, a dalej odpowiednia prezentacja produktu to niezwykle ważne elementy każdej sprzedaży.
Nowoczesne techniki prezentowania produktu/usługi
Gratisy, zniżki, upusty, degustacje są dobre, ale tylko do czasu, w pewnym momencie klient powie pass i odwróci się na pięcie, bo przygotowane gratisy nie będą w kręgu jego zainteresowania, a sztywna oferta finansowa będzie dla niego nieodpowiednia. Co wtedy? Okazuje się, że klienci działają nieracjonalnie, a im więcej im podamy informacji tym, większe prawdopodobieństwo, że klient niczego nie kupi. Obecnie specjaliści słaniają się do wniosków, że im mniej klientowi zaprezentujemy w pierwszym momencie prezentacji tym lepiej odbierze produkt i co najważniejsze zapamięta go! Nadmiar możliwości powoduje, że nie jesteśmy w stanie zapamiętać jego głównych cech i przestajemy wytężać mózg, proces sprzedaży zakończony fiaskiem. Nadal lubimy wybierać produkty z tak zwanej średniej półki, dlatego wszelkie kontrastowe oferty są mile widziane. Co to oznacza? Jeśli zależy nam na sprzedaży produktu A w cenie 100zł, musimy koniecznie umieścić go w ofercie razem z produktem B w cenie 300zł. Proste i nadal działa.
W dziedzinie handlu i sprzedaży wciąż dzieje się bardzo dużo, bo naukowcy badają nasze reakcje, nasze przyzwyczajenia i nasze preferencje względem zakupów. A wszystko po to, aby rzecz jasna jeszcze więcej sprzedawać. Stałe szkolenia dla handlowców, to podstawa, bo bez nich dosłownie w przeciągu dwóch trzech lat można pozostać w tyle za konkurencją, a tego przecież nie chce nikt.
M-S-M
Wydaje ci się, że o sprzedaży wiesz już wszystko? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.