Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Szkolenia

Napisany przez Janik Krzysztof dnia 2011-11-24 11:09:48. Aktualizowano 2024-04-17 11:24:38

Obserwując rynek szkoleń w Polsce, można śmiało stwierdzić, że przez ostatnie dziesięć lat pojawiło się wiele firm i trenerów.

Obecnie nie tylko bowiem szkoli się pracowników z umiejętności twardych, czyli obsługi komputera, koparki, wózka widłowego, czy języka angielskiego i tym podobnych. Coraz częściej przedmiotem szkoleń są umiejętności interpersonalne i miękkie, związane z wykonywaniem poszczególnej pracy. Szkoli się więc menadżerów, by potrafili lepiej delegować zadania, zarządzać personelem czy być dobrym psychologiem i kapitanem własnej załogi. Szkoli się handlowców, by lepiej sprzedawali, znali kodeks dobrych praktyk i zachowań czy umieli nawiązać skuteczne kontakty i relacje. Szkoli się wreszcie sekretarki, by wiedziały jak zarządzać sekretariatem, jak się ubrać do pracy i jak godnie reprezentować gabinet.

Takie kursy czy szkolenia, nie są jednak tanim wydatkiem, wiele firm więc zadaje pytanie, czy warto? Trudno jednak dać jednoznaczną odpowiedź. Szkolenia EFS, czyli z dotacji europejskiej, mogą być na przykład tańszą alternatywą wyszkolenia personelu, nie zawsze jednak tak samo skuteczną. Z kolei nie wszystkie firmy szkoleniowe gwarantują wysoką jakość i pełne rezultaty. Szkolenia jednak są bardzo dobrym programem motywującym. Pracownicy doceniają możliwość podnoszenia własnych kwalifikacji, czują się też bardziej lojalni, nie szukając nowych miejsc pracy. Warto też korzystać ze szkoleń, by zapewniać pracownikom dostęp do nowych rozwiązań, możliwości, jak i by wiedzieć, czy pracownik znajduje się na właściwym miejscu.

Podczas ćwiczeń i testów, może się okazać, że pracownik przejawi zdolności i zainteresowania w zupełnie innym kierunku, nie związanym z wykonywanym zawodem, czy pełnioną funkcją w firmie. Niezależne jednak od potrzeb i celów, warto sprawdzać efekty szkolenia, sprawdzając po jakimś czasie od przebytych szkoleń czy zainwestowane środki mają przełożenie na zwiększone obroty, lepszą atmosferę w firmie czy zwiększony portfel klientów.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Szkolenia - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.