Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2019-03-24

Było:800zł

Jest:700zł

Kreowanie wizerunku firmy – strategie marketingowe

Napisany przez szkolenia24h.pl dnia 2008-04-08 13:35:19. Aktualizowano 2019-03-18 00:39:56

Kiepski wizerunek szkodzi każdej firmie. Jeżeli nie troszczysz się o wizerunek firmy, szybko przekonasz się, że klienci nie troszczą się o Ciebie!

Od dawna wiadomo, że firma z dobrym wizerunkiem z reguły lepiej funkcjonuje i prosperuje niż przedsiębiorstwo bez wypracowanej reputacji. Warto, zatem przyjrzeć się bliżej wizerunkowi swojej firmy i już teraz wprowadzić istotne zmiany.

Jeszcze do niedawna wizerunek firmy czy przedsiębiorstwa był postrzegany jako dodatek kosmetyczny przez ich właścicieli, jednak szybko określenie to uległo zmianie. Stało się tak dlatego, iż poczyniono liczne badania, w których to właśnie klienci stanowczo zaznaczyli, że wizerunek firmy jest dla nich pryzmatem, przez który patrzą na daną firmę oceniając ją. Oczywiście nie można zmienić wizerunku w jeden dzień i nagle stać się przebojowym i szykownym przedsiębiorcą uwielbianym przez szerokie kręgi odbiorców, trzeba sobie na to zapracować. Ci, którzy docenią zdanie swoich klientów oraz wykażą  troskę o ich potrzeby na przyszłość mają szansę zbudować solidne fundamenty.

Od czego warto rozpocząć budowanie swojego wizerunku? Na początku należy przeanalizować swój obecny stan i najlepiej przelać go na papier w postaci punktów, które potem będziemy mogli po kolei analizować. Warto w tym miejscu pamiętać o tym, że to jak my postrzegamy swoją własną firmę nie koniecznie musi odzwierciedlać jej faktyczny stan. Warto, zatem posilić się o opinię osób z otoczenia czy zupełnie postronnych obserwatorów. Następnie przejdźmy do analizy dokumentów, rocznych sprawozdań finansowych, proponowanych przez nas ofert dla klientów oraz dokonajmy analizy naszej reklamy( gazetki, broszury, ogłoszenia prasowe, radiowe, telewizyjne, czy internetowe). Sprawdźmy, czy wszystko jest aktualizowane i czy aby na pewno jesteśmy „modni”, a przez to czy docieramy do potencjalnych odbiorców? 

Warto zastanowić się nad tym, czy wykorzystujemy wszelkie metody do kontaktu z naszymi klientami lub nowymi potencjalnymi klientami? A zatem odpowiedzmy sobie na pytanie: ile w ciągu dnia lub po godzinach pracy mamy nagranych wiadomości na automatyczną sekretarkę? Przecież nasz klienta ma prawo do pytań o każdej porze dnia, czy zatem szybko odpowiadamy mu na zadane pytania? A może zupełnie je lekceważymy? To także wskazówka dla młodszych czy mniejszych firm, które jeszcze nie mają w wyposażeniu automatycznej sekretarki. Naprawdę warto zdobyć się na taki wydatek, ponieważ klient lubi mieć poczucie bezpieczeństwa w odniesieniu do proponowanych mu produktów czy usług. Kolejna sprawa, to wygląd naszej skrzynki e – mailowej: czy jest pełna nieprzeczytanych wiadomości? Natychmiast wyślij odpowiedź! Nie lekceważ żadnego pytania, to niedopuszczalne.

A jak prezentuje się siedziba naszej firmy? Jakie wrażenia może odnieść klient? Czy panuje w niej ład i porządek? Czy każdy klient może liczyć na serdeczne powitanie? Najlepiej poprosić kogoś z zewnątrz, aby przeprowadził mały eksperyment w naszym imieniu – sprawdzający serdeczność i przyjazne nastawienie sekretarki czy ekspedientki. Gdy nasz test wypadnie słabo nie należy załamywać rąk i zwalniać pracownika!!! Należy umiejętnie wytłumaczyć mu, to jakie są względem niego oczekiwania co do sposobu powitania klienta oraz rozmowy z nim. Warto zainwestować w takiego pracownika wysyłając go na specjalistyczne szkolenia z wzorcowego prowadzenia sekretariatu, punktu informacyjnego czy recepcji. Oferty takich szkoleń znaleźć można w naszym serwsie, a także w kursy24h.pl.

Można także zrobić sondę na ulicy na której znajduje się nasza firmy i zapytać przypadkowych przechodniów o to czy znają daną firmę, czy wiedzą gdzie się znajduje oraz sprawdzić, czy dodadzą jakiś komentarz od siebie. Po czym należy zastanowić się nad skutecznością naszej reklamy, nad tym czy może warto by było w przyszłości dodawać do niej mapki lokalizujące nasze biuro, a także większa uwagę zwrócić na oferowane usługi, z którymi ludzie mogliby skuteczniej powiązać nazwę firmy.

Dodatkowymi elementami, o których warto pamiętać zmieniając wygląd naszego biura, naszej głównej siedziby są drobne szczegóły, które jednak bardzo podnoszą rangę naszej organizacji, a mianowicie:
- opraw w ramy zdobyte nagrody i certyfikaty i powieś je w miejscach, gdzie będą łatwo dostrzegalne,
- wyeksponuj listy od klientów z podziękowaniami i rekomendacjami w miejscu widocznym i dostępnym nawet dla przypadkowych gości,
- trzymaj także wszelkie pochlebne artykuły prasowe na temat swojej firmy, wspominaj o nich w miarę możliwości.

Z powyższych wskazówek wynika, że istnieje duże pole do manewrów jeśli chodzi o budowanie wizerunku firmy, zatem należy rozważyć swój obecny stan i sukcesywnie pracować nad jego poprawą.

M-S-M

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Kreowanie wizerunku firmy – strategie marketingowe - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2019 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.