Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Na czym polega trade marketing?

Napisany przez B&O Navigator Firma Szkoleniowa Sp. z o.o. dnia 2019-10-29 15:26:58. Aktualizowano 2024-03-16 05:44:33

Trade Marketing, to obszar marketingu w organizacji, który może pełnić różne funkcje. Może wspierać i rozwijać wzrost sprzedaży, dzięki różnorodności wykorzystywanych narzędzi służy budowaniu i podtrzymaniu relacji z odbiorcami działań - odbiorcami ostatecznymi (B2C) i pośrednikami (B2B).

Trade Marketing, to obszar marketingu w organizacji, który może pełnić różne funkcje. Może wspierać i rozwijać wzrost sprzedaży, dzięki różnorodności wykorzystywanych narzędzi służy budowaniu i podtrzymaniu relacji z odbiorcami działań - odbiorcami ostatecznymi (B2C) i pośrednikami (B2B). Trade marketing dostarcza również rozwiązań poza cenowych i jest nośnikiem przyjętej strategii komunikacyjnej - za pośrednictwem rozwiązań trade marketingowych marka może komunikować swoje wartości, budować świat marki. Z punktu widzenia np. Brand Managera, w przypadku marek, które nie mają jasno sprecyzowanego pozycjonowania i wyklarowanej strategii działania trade marketingowe mogą mieć znaczący wpływ na wizerunek marki / organizacji, kampanie trade marketingowe kształtują one postrzeganie marki przez otoczenie. Trade marketing, to również sygnał dla konkurencji - na tej podstawie można ocenić strategię marki i wyciągnąć wiele wniosków marketingowych. Działania trade marketingowe stwarzają przestrzeń do bonusowania zespołów sprzedażowych nie tylko za wyniki, ale również za realizację celów jakościowych. Działania trade marketingowe mogą zahamować tendencje spadkowe w organizacji. Krótkoterminowo, doraźne działania mogą poprawić wynik. 1)

Kompetencje managera / specjalisty ds. trade marketingu

Całkiem sporo tych funkcji? Prawda? Gdy przełożymy powyższą definicję na obszar kompetencji managera lub specjalisty ds. trade marketingu okaże się, że osoba zajmująca się trade marketingiem w firmie powinna posiadać bardzo szeroki wachlarz kompetencji związanych nie tylko ze stricte marketingiem, ale również sprzedażą. Główne obszary kompetencyjne managera / specjalisty ds. trade marketingu to:

  1. Diagnozowanie rynku i odbiorców.
  2. Projektowanie działań trade marketingowych.
  3. Określanie, wyznaczanie i opisywanie celów działań trade marketingowych.
  4. Dobór właściwych strategii cenowych.
  5. Posługiwanie się technikami promocyjnymi w segmentach B2C i B2B.
  6. Znajomość psychologicznych reguł budowania komunikatów marketingowych.
  7. Budowanie ekspozycji i prowadzenie działań merchandisingowych.
  8. Prowadzenie działań trade marketingowych w kanale on-line.
  9. Pomiar skuteczności kampanii trade marketingowej i dokonanie jej oceny.

Szkolenie z trade marketingu

Powyższe punkty nie wyczerpują listy kompetencji, które powinna posiadać, nabywać, rozwijać osoba zajmująca się prowadzeniem działań trade marketingowych. Jednak o tak zdefiniowany rdzeń modelu kompetencyjnego managera / specjalisty ds. trade marketingu w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa powstał program eksperckiego szkolenia "Trade Marketing. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży". Jego kolejna edycja odbyła się w Warszawie w dniach 26 i 27 września. Autorem programu i trenerem prowadzącym szkolenie z trade marketingu była Pani Izabela Bohdan - Talmont.

Oceny i opinie uczestników szkolenia z trade marketingu

Pod koniec szkolenia poprosiliśmy jego uczestników o wypełnienie anonimowej i dobrowolnej ankiety oceny. Ocenie w skali 1-5 (1 - ocena najniższa a 5 - ocena najwyższa) podlegały trzy kluczowe aspekty szkolenia z trade marketingu: wiadomości trenera, przygotowanie do zajęć i sposób prowadzenia szkolenia.

Z satysfakcją stwierdzamy, że trener i szkolenie "Trade Marketing. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży" uzyskały najwyższą możliwą ocenę 5,00 na 5,00 możliwą. Osoby biorące udział w szkoleniu tak uzasadniały wysoką ocenę warsztatu z trade marketingu:

"Duża ilość informacji przekazana w krótkim czasie, ale w przystępny sposób. Wiele przykładów z życia".
"Przystępny sposób przekazywania wiedzy, przykłady z "życia wzięte", ćwiczenia, studia przypadków, dokładnie omawiane zagadnienia".
"Przykłady z życia, odpowiedzi na wszystkie pytania".
"Omawianie zagadnień na codziennych przykładach, odniesienia do różnych branż".

Ankieta oceny zawierała również pytania zamknięte dotyczące tego: czy szkolenie spełniło oczekiwania uczestników (100% odpowiedzi na tak), czy zajęcia są godne polecenia innym osobom pracującym w firmach uczestników (100% odpowiedzi na tak), czy uczestnicy wykorzystają wiedzę i umiejętności ze szkolenia w pracy zawodowej (również 100% na tak).

Cieszy nas kolejne udane szkolenie z trade marketingu. Wszystkich zainteresowanych podniesieniem swoich kompetencji w obszarze trade marketingu zapraszamy na kolejne edycje tego szkolenia w formie otwartej. Terminy i miejsca są dostępne na stronie szkolenia "Trade Marketing. Metody Wsparcia Sprzedaży". Wystarczy kliknąć. Szkolenie możemy też przeprowadzić w formie szkolenia zamkniętego w siedzibie Państwa firmy lub innym wskazanym miejscu. Zainteresowanych takim rozwiązaniem prosimy o kontakt, po którym przygotujemy dedykowaną ofertę.

Opr. Daniel Bogusz

1) Izabela Bohdan - Talmont, podręcznik szkoleniowy "Trade Marketing. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży", B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Sp. z o.o., Warszawa 2019.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Na czym polega trade marketing? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.