Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Jak zoptymalizować pracę w domu?

Napisany przez prasowa-r dnia 2020-04-20 10:32:03. Aktualizowano 2024-04-24 10:24:51

Lepiej zorganizowana praca w domu to bardziej wydajny pracownik. To jednocześnie zadowolony szef i oczywiście klienci, a także kontrahenci.

Które czynniki będą istotne? Jest ich bardzo dużo, a można np. wskazać oświetlenie i temperaturę oraz ustawienie fotela. Istotna będzie także wysokość biurka, czy też może długość przerw. Jeżeli zaczniemy analizować nasze miejsce pracy w domowym gabinecie, to dopiero zobaczymy, ile było tu deficytów i niedociągnięć. Wszystkie te kwestie będą miały bardzo wymierny wpływ na jakość naszej pracy. To wszystko musi się przekładać na wyniki i osiągnięcia firmy. Istotne jest, więc nie tylko wykonywanie obowiązków zawodowych, ale także czasami chwili relaksu jak np. jednoręki bandyta gra lub kilka ćwiczeń fizycznych. Oto zresztą powinni zadbać sami pracodawcy.



Postaw na lepszą koncentrację

Organizacja zajęć zawodowych, które akurat z różnych powodów muszą być realizowane w domu to przede wszystkim sprawne działanie umysłu. Musimy, więc siłą rzeczy zadbać o polepszenie naszej koncentracji. Czasami trudno nam się od razu wdrożyć w całkiem nowe środowisko pracy, ale kilka technik może nam pomóc. Oczywiście zawsze przyda się gorąca kawa i butelka wody niegazowanej. Przed rozpoczęciem pracy warto oczyścić umysł ze wszystkich niepotrzebnych myśli i wziąć 10 głębokich oddechów. Pamiętajmy też, aby z otoczenia wyeliminować wszystkie obiekty, które mogą rozproszyć naszą uwagę. Umysł musi być czysty. Warto też wyłączyć wszystkie komunikatory, aby skupić się na realizowanych zadaniach. W ten sposób czas będzie lepiej zorganizowany, a logiczne myślenie będzie nam szło o wiele lepiej. Znaczenie może mieć nawet bałagan na biurku oraz hałas, czy też właśnie niewłaściwa temperatura. Dekoncentrować może nas także zbyt wolne łącze internetowe albo oświetlenie.



Wyeliminuj sytuacje stresowe

Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zamknięte drzwi lub włączona muzyka albo osoby co chwilę wchodzące do pokoju mogą nas do tego stopnia dekoncentrować, że wydajność naszej pracy obniży się nawet o 50 %. Przyczyną będzie stres. Niespodziewane bodźce zewnętrzne będą generowały większą ilość kortyzolu w naszym organizmie. Dekoncentracja wówczas będzie gwarantowana. Są jednak proste metody, aby temu zaradzić. Aby się odizolować od bodźców zewnętrznych, można np. włożyć zatyczki do uszu. Przydaje się także szczera rozmowa z domownikami, aby ich przekonać, że nie powinni nam przeszkadzać. Wówczas obciążenie psychiczne będzie znacznie zredukowane. Jeżeli pracujemy online, warto także ustalić konkretny czas kontaktu z szefem albo przełożonymi. Warto to robić co godzinę lub w większych odstępach.





Lepszy wizerunek domowego miejsca pracy

Ważnym czynnikiem będzie także poprawa wizerunku. Najlepiej ubrać się w schludne ubrania tak, abyśmy się poczuli niczym w sytuacji oficjalnej. Ciągle jesteśmy w domu, ale na pewno zmieni to także nasze nastawienie. To szczególnie ważne, jeżeli będziemy często uczestniczyli wideokonferencjach. Jeśli więc trzeba zrobić porządek na biurku, to warto zadbać o miły uśmiech, gdy kontaktujemy się z przełożonymi. W ten sposób będziemy lepiej odbierani, a przez to będziemy bardziej zadowoleni. To także wpływa na spokój umysłu i większą koncentrację, a więc wyniki w pracy.



Nie zapominaj o systematyczności

Tak samo, jak w siedzibie firmy również w domowym biurze musimy kontrolować postępy w naszej pracy. Dzień powinniśmy sobie podzielić na pewne etapy. O określonych godzinach będziemy sprawdzali, jakie postępy zrobiliśmy w pracy i czy nie trzeba jeszcze czegoś poprawić w harmonogramie zajęć. Systematyczność i analityczność bardzo nam się przyda, gdy kontrola nas samych jako pracownika spada na nasze barki.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Jak zoptymalizować pracę w domu? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.