Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Jak wybrać firmę szkoleniową? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Jak wybrać firmę szkoleniową?

Napisany przez Janik Krzysztof dnia 2017-11-06 08:51:00. Aktualizowano 2017-11-18 01:15:33

Każda firma, która chce uchodzić za poważnego gracza w swojej branży, powinna prowadzić rozsądną politykę szkoleniową. Czyli inwestować w swoich pracowników, zwiększać ich umiejętności i kompetencje, zamiast co chwila zatrudniać nowych.

Rozsądne zarządzanie zasobami ludzkimi pozwala na stały rozwój bez ryzyka utraty najlepszych pracowników. W tym artykule podpowiadamy: jak wybrać odpowiednią firmę szkoleniową, aby zrealizować założone cele?

Szukasz ciekawych poradników z najróżniejszych dziedzin życia?

Biznesu, medycyny, budowlanki, technologi, edukacji?

Odwiedź blog www.poradniki24h.pl – tam znajdziesz to czego szukasz!

 Na początek warto przeanalizować, jaka firma szkoleniowa sprawdzi się najlepiej? Taka, która przeprowadzi cykl szkoleń i na tym zamknie zlecenie, czy ta, która dysponuje sztabem trenerów gotowych do tego, by wpasować się w struktury przedsiębiorstwa i „potrenować” z pracownikami w naturalnym rytmie pracy? W naszym kraju działa sporo firm szkoleniowych, a to oznacza, że są lepsi i gorsi... Warto więc dokładnie przeanalizować możliwości firmy której powierzymy opiekę nad pracownikami. Najlepiej wytypować nie więcej niż 3-4 konkretne oferty, na których skupimy swoją uwagę. Od razu podpowiadamy kilka dobrych propozycji: Effect Group, Progress Project, B&O Navigator Firma Szkoleniowa, Akademia Biznesu MDDP, AVENHANSEN, VIDI Centrum Rozwoju Kadr. Jeśli interesuje nasz szerszy wybór można zajrzeć do serwisów szkoleniowych, gdzie znajdują się prezentacje firm. Nie trzeba wtedy szukać ich na kilkunastu różnych stronach internetowych, wystarczy jeden obszerny katalog.

Wybór jest duży, dlatego podpowiadamy czym się kierować? Najlepiej przygotować formularz szczegółowych pytań do potencjalnych usługodawców i rozesłać je za pośrednictwem serwisu branżowego. O co zapytać w takim formularzu?

Kadra trenerska
Należy zwrócić uwagę w formularzu o dołączenie portfolio trenerów, którzy będą prowadzili kurs. W tym miejscu trzeba zaznaczyć, że oczekujemy wysokich kompetencji i rzetelnego podejścia do realizacji zadania, a po skończonym projekcie raportu/oceny pracowników, z którymi pracował dany szkoleniowiec. Trener, który zostanie oddelegowany do naszej firmy powinien oczywiście posiadać stosowne doświadczenie w prowadzeniu zajęć oraz być ekspertem w swojej dziedzinie.

Metody szkoleniowe
Kilkugodzinne, monotonne wykłady to przeżytek – profesjonalna firma szkoleniowa wykorzystuje szeroki wachlarz metod szkoleniowych. np. prezentacje, gry symulacyjne, ćwiczenia w grupach, odgrywanie scen. Metody szkoleniowe powinny być dostosowane do konkretnej grupy odbiorców, tak by przynosiły jak najwięcej korzyści. W formularzu warto więc zaznaczyć, aby firma zasugerowała najskuteczniejsze metody do przeprowadzenia konkretnego cyklu szkoleń. Nie można też pomijać indywidualnych lekcji z trenerem personalnym – warto zaznaczyć, ile godzin mają pochłonąć takie treningi.

Program szkolenia
Do realizacji tego podpunktu należy przyłożyć szczególną uwagę, bowiem właściwie dobrany program jest kluczowym elementem decydującym o efektywności szkolenia.

Najpierw trzeba jednak zdefiniować potrzeby szkoleniowe konkretnych pracowników – gdzie wykazują największe braki? Czy szwankują negocjacje z klientem? Obsługa klienta? Marketing? Po analizie można wskazać szczegółowe tematy szkolenia oraz która część zajęć ma zostać przeprowadzona w formie ćwiczeń/warsztatów, a gdzie wystarczy teoria. Tu również powinien znaleźć się wyszczególniony podział wydelegowanych na szkolenia pracowników z podkreśleniem tego, dla których konieczne jest przygotowanie dodatkowych modułów szkoleniowych czy wsparcia trenerskiego. Im precyzyjniej opiszemy oczekiwania, a co za tym idzie cele, które chcemy uzyskać, tym lepiej zostanie przeprowadzone szkolenie.

Warto wiedzieć, że profesjonalną firmę szkoleniową cechuje to, że prowadzi szczegółowe konsultacje z klientem w ramach przygotowywania programu zajęć i sugeruje najlepsze rozwiązania.

Podejście do klienta
W formularzu warto zapytać również o to, jak dana firma zamierza wspierać klienta po zakończonym szkoleniu? To z pewnością odróżnia profesjonalistów od tych, którym zależy tylko na wynagrodzeniu. Profesjonalności zainteresują się bowiem tym, jak uczestnicy poradzili sobie po zakończeniu projektu. Choćby dla własnego interesu, bowiem jak inaczej zmierzyć efektywność, wyciągnąć wnioski, podnosić jakość oferty? Niektóre firmy ograniczają się jedynie do ankiet bezpośrednio po zajęciach, które w większości przypadków i tak odzwierciedlają jedynie zadowolenie ze spotkania, nie zaś poziom nabytych umiejętności.Profesjonalna firma przygotuje kompleksowy raport, w którym zostanie wyznaczona droga dalszego rozwoju dla uczestników. Będzie także udzielać wsparcia po zakończeniu szkolenia.

Dzięki powyższemu formularzowi będziemy mogli porównać oferty szkoleniowe. Otrzymane propozycje należy zweryfikować też pod kątem ceny oraz referencji i rekomendacji klientów danej firmy. Po analizie ofert możemy zaprosić przedstawicieli wybranych firm, by osobiście przekonać się co do ostatecznego wyboru.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN

Dołącz do nas



© 2010 - 2017 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.