Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Genchi genbutsu jako dźwignia w profesji dobrego sprzedawcy

Napisany przez Ideainventor dnia 2010-04-29 17:42:43. Aktualizowano 2024-04-21 10:33:11

Artykuł pokazuje zaletę implementacji jednego z elementów japońskiego systemu zarządzania do procesu sprzedaży.

Genchi Genbutsu jako dzwignia w profesji dobrego sprzedawcy

  Niemalże każdy handlowiec marzy o ogromnych rzeszach zadowolonych klientów, dobrej passie przez cały okres swojej pracy i krociach na koncie. Początek drogi to zwykle dużo wtłaczanej na szybko wiedzy z różnych podręczników. Ci szczęśliwsi biorą udział w szkoleniach ,  ci mniej szczęśliwi są zdani na swoją własną inicjatywę w tym zakresie  i wio do pracy. Początkowy zapał bardzo szybko przeistacza się  w odrobienie pańszczyzny a nawet w codzienną niechęć do pracy. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?

 Nieumiejętność sprzedaży, brak sukcesów ,  strata klientów a to z kolei  nakręca z dnia na dzień spirale negatywnych wrażeń .

Sprzedaż jest ,  co często podkreślam procesem wieloaspektowym i dlatego wszystko co się w niej dzieje należy właśnie analizować z tej perspektywy.

Bardzo często handlowcy na szkoleniach podkreślają , że szkolenia i techniki oraz cała wiedza jest tylko teorią natomiast codzienne doświadczenie to poligon ,  gdzie Ci którzy są bardziej sprytni i doświadczeni wygrywają wojnę o klienta.  Krytyka teoretyzowania  i sytuacji gdzie brakuje choćby  podwalin wiedzy praktycznej, doświadczenia jest jak najbardziej słuszna.

Można się pokusić zaimplementować  idee systemów wprowadzonych w firmach produkcyjnych odnoszących się do produkcji masowej  w Japonii do usług sprzedaży . Niektóre podejścia są na tyle uniwersalne a zarazem użyteczne , że naprawdę warto przynajmniej na chwile zwrócić swoją uwagę w tym kierunku . Spójne systemy , które  zostały wprowadzone  i rozwijane w Toyocie  są uniwersalnymi na tyle , że doskonale  możemy pod tym kątem rozpatrywać każde nieco bardziej wieloaspektowe , zależne od wielu przyczyn zjawisko . Poczynając od filozofii Kaizen czyli ciągłego ulepszania i działań związanych z wprowadzaniem wielu zmian na całej szerokości procesu mających na celu postęp , ulepszenie a kończąc na takich specyficznych ciekawych i wartych  zaznaczenia  elementach  tegoż systemu jak genchi genbutsu. Co to takiego jest i jak się ma to do  działań na polu sprzedaży?

Niejednokrotnie  powtarzamy często , że wiedza teoretyczna nie zaprzęgnięta w lejce codzienności i praktyki jest bezużyteczna. Ten odłam i jednocześnie jeden z elementów spójnego systemu polega na ciągłym sprawdzaniu , osobistym weryfikowaniu nowych danych , tak aby mieć swoje własne doświadczenie w określonej materii. To miedzy innymi rozwiązywanie problemów u źródeł ,  osobiste sprawdzanie różnych możliwych rozwiązań. Takie  podejście wymaga  gruntownego przyjrzenia się sytuacji, przetestowania różnych opcji i wyciągania wniosków nie na podstawie teoretyzowania ale właśnie swojego doświadczenia. To podejście pozwala lepiej zrozumieć sytuacje i jej różne niuanse i dzięki temu nie jest to już tylko powierzchowna analiza sytuacji .

Przykładając  takie podejście do sprzedaży jakże inaczej wyglądałby dzień handlowca?

 Poczynając od porażek nie byłyby to już tylko porażki ale bardzo dobry materiał na dostrzeganie swoich braków ,  gruntowne przeanalizowanie sytuacji i dzięki temu taka sytuacja byłaby za każdym razem traktowana jako kolejny element na drodze do rozwoju swojej profesji. To doskonała możliwość łączenia wiedzy, którą mamy właśnie z przeczytanych książek , ze szkoły oraz z różnego rodzaju szkoleń z praktyką .

Dzięki zastosowaniu podejścia genchi genbutsu w sprzedaży każdy kolejny akt sprzedaży jest coraz lepszy bo wymaga osobistego zaangażowania i co ważne eksperymentowania  , co z kolei rodzi postęp  oraz coraz większy rozwój w tym co robimy.  Efektem jest coraz lepsza umiejętność dopasowania do klienta, coraz lepiej rozwinięta umiejętność odkrywania i zaspokajania potrzeb klienta coraz bardziej udoskonalana umiejętność konwersacji z klientem i prezentacji oraz umiejętność słuchania. Ten proces jest naturalną siłą rodzącą postęp i rozwój. Osobiste zaangażowanie połączone z nastawieniem na ciągłą poprawę tego co robimy jest skazane na dobre wyniki. Nakręca się spirala pozytywna , ponieważ również pochodną coraz lepszych umiejętności a zarazem efektów są pozytywne emocje , które uskrzydlają i dodają coraz więcej motywacji.

Nie pozostaje nic innego jak teraz tylko wziąć pod uwagę tą świeżą wiedzę i osobiście zweryfikować w praktyce , angażując się osobiście…

Autor: Magdalena Parowicz-Kulińska

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Genchi genbutsu jako dźwignia w profesji dobrego sprzedawcy - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.