Napisany przez prasowe dnia 2020-11-20 09:47:55. Aktualizowano 2024-04-23 20:25:43
A sukces w bardzo dużej mierze zależy od odpowiednio przeprowadzonej kampanii marketignowej. Dlatego tak bardzo ważne jest zatrudnienie specjalisty ds. marketingu. Na czym polega praca na takim stanowisku i jaki jest brany pod uwagę profil marketingowy?
Podstawowym zadaniem specjalisty ds. marketingu jest jak najlepiej poznać klienta. Do docelowej grupy następnie jest dostosowywana kampania marketingowa, by określony klient częściej i chętniej sięgał po produkty, jakie oferuje firma. Specjaliści ds. marketingu tworzą więc od a do z strategię marketingową danego przedsiębiorstwa. Zajmują się realizacją kampanii reklamowych, a także tworzeniem baz klientów. Do ich zadań należy również rozpoznanie potrzeb klientów. Dział marketingu promuje markę, ocenia i analizuje działania konkurencji. Poza tym do zadań tych pracowników należy między innymi:
obsługa mediów społecznościowych,
kreowanie contentu,
analiza rynku,
współpraca z firmami, które zajmują się PR-em,
współpraca z agencjami reklamowymi,
czuwanie nad przebiegiem kampanii medialnych.
Od marketera wymaga się przede wszystkim bardzo dużej kreatywności i znajomości rynku oraz umiejętności dostosowania działań czyli znajomość narzędzi, tak by sprzedaż była jak najlepsza.
Inaczej mówiąc, idealny marketingowiec to osoba, która nie tylko posiada kierunkowe wykształcenie, ale jest przede wszystkim kreatywna. Kampanie marketingowe nie polegają na powielaniu schematów. To, co sprawdza się u innych, niekoniecznie musi dawać owoce tu i teraz. Dlatego ważna jest kreatywność i elastyczność w podejmowaniu decyzji i pisaniu strategii opartych na skrupulatnej analizie dostarczanych i pozyskiwanych danych. Zdolność analitycznego myślenia jest tak samo ważna jak kreatywność. Dodatkowo dochodzi upór i konsekwencja w działaniu oraz komunikatywność i idealna umiejętność organizacji czasu pracy, a także sobą w czasie. Poza tym specjalista ds. marketingu powinien potrafić posługiwać się swobodnie słowem pisanym. Doświadczenie contentowe w dobie e-marketingu potrafi sprawić cuda, a pracownicy marketingu zajmują się bardzo często social mediami, prowadzą bloga czy piszą artykuły reklamowe. Osoba, o takim profilu marketingowym jest idealnym kandydatem na to stanowisko.
Poznaj - Generowanie leadów B2B - porady, wskazówki
Kim innym jest specjalista do spraw marketingu, a zupełnie inne kompetencje dotyczą marketing managera. Tutaj przy zatrudnianiu liczy się kwestia wykształcenia. Stanowisko to obejmują absolwenci kierunków ekonomicznych, marketingu i zarządzania. Liczą się dodatkowo studia podyplomowe, kursy i doświadczenie zawodowe w tym na stanowisku kierowniczym. Z cech osobowościowych liczy się ponadprzeciętna kreatywność oraz komunikatywność. Brane pod uwagę są zdolności zarządzania kapitałem ludzkim, jak również powierzonym budżetem oraz sprawne umiejętności analityczne. Osoba na tym stanowisko jest bowiem odpowiedzialna za wybór oraz nadzór i realizację strategii marketingowej firmy.
Jak zatrudnić marketera do firmy? Przede wszystkim należy określić potrzebny w firmie profil marketingowy. Następnie sprawdzić kompetencje. Najważniejsze jest doświadczenie, kreatywność, a także znajomość narzędzi. Na pewno doświadczenie contentowe powinno być atutem. Warto też rozróżnić kompetencje specjalisty ds. marketingu a właściwe kompetencje marketing managera.
Jak zatrudnić marketera do firmy? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.