Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Firma szkoleniowa: Jak stać się widocznym w Internecie?

Napisany przez Janik Krzysztof dnia 2013-10-08 09:58:11. Aktualizowano 2024-04-20 21:08:38

Po wakacjach nie tylko uczniowie wracają na pełne obroty, ale i firmy szkoleniowe.Potwierdzają to liczne szkolenia planowane na ostatni kwartał roku, skierowane zarówno do firm, jak i klientów indywidualnych.

Dzięki temu ożywieniu skorzystają jednak tylko te firmy szkoleniowe, które skutecznie dotrą do odbiorcy.

Po wyczerpaniu się funduszy unijnych na szkolenia, wiele osób obawiało się krachu w branży. Mimo, że następny dopływ gotówki z Unii Europejskiej dla branży szkoleniowej planowany jest dopiero za dwa lata, to zapotrzebowanie na szkolenia w firmach i społeczeństwie wcale się nie zmniejsza. Widać to w serwisach ogłoszeniowych i katalogach branżowych, gdzie znajdziemy wiele ofert skierowanych do dwóch grup odbiorców: klientów indywidualnych oraz dla pracowników firm, instytucji, organizacji, itp.
Branża szkoleniowa ma się więc dobrze, i nic nie wskazuje na to, by miała się załamać. Ludzie wciąż chcą się dokształcać, gdyż zdają sobie sprawę, że to najlepszy kapitał na przyszłość. Firmy szkoleniowe muszą tylko trafić do nich ze swoją ofertą, co jednak nie zawsze się udaje. Powodem jest niewystarczające wykorzystanie dostępnych możliwości reklamowych przez osoby odpowiedzialne za promocję szkoleń.

Jak więc firmy szkoleniowe mogą docierać do klientów w Internecie?

-
publikacje artykułów, informacji prasowych w branżowych serwisach tematycznych
Zaletą publikacji w branżowych serwisach internetowych jest docieranie do szerokiej grupy odbiorców oraz fakt, że artykuły zazwyczaj zostają dożywotnio na stronie. Wykupienie abonamentu bądź jednorazowej publikacji pomaga w budowaniu wizerunku firmy szkoleniowej, zarówno wśród osób z branży, jak i zwyczajnych użytkowników serwisu. W pierwszej kolejności należy umieszczać informacje prasowe w serwisach typowo szkoleniowych, ale można też wykorzystać portale o mniej sprecyzowanej tematyce, np. centra prasowe. Przygotowania materiałów prasowych można zlecić agencjom PR lub niekiedy nawet i redakcji danego serwisu.

- cykliczne mailingi
Mailing to reklama w formie tekstowej lub graficznej wysyłana na skrzynkę pocztową do użytkowników danego serwisu. Należy do jednych z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych, jeśli tylko przygotowany jest na wysokim poziomie. Podstawą jest chwytliwy tytuł i przejrzysta, jasna treść, która ma zainteresować użytkownika danym produktem. W celu budowania więzi między reklamodawcą i odbiorcą zalecane jest wysyłanie regularnych mailingów, tak by odbiorcy przyzwyczaili się do informacji, promocji czy rabatów od danej firmy.

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na ofertę mailingową serwisu
www.szkolenia24h.pl, która umożliwia wysyłkę reklamy do ponad 20 tysięcy subskrybentów.

-
prezentowanie sylwetek trenerów
Trener stanowi wizytówkę firmy szkoleniowej – osoby decydujące się na udział w szkoleniu, w pierwszej kolejności analizują właśnie sylwetkę trenera. Dobrze przygotowana prezentacja to podstawa – powinna zawierać informacje o wykształceniu, doświadczeniu na stanowiskach związanych z tematyką szkolenia, stażu pracy w zawodzie szkoleniowca i posiadanych umiejętnościach. To wszystko należy ubrać w odpowiednie słowa, tak by odbiorca zainteresował się osobą trenera, a nawet poczuł do niego nić sympatii. Warunkiem koniecznym jest więc profesjonalne zdjęcie profilowe, w przeciwnym razie atrakcyjność prezentacji jest bardzo niska.

Przyciągająca treść to połowa sukcesu, druga to jej widoczność. W tym celu należy aktywnie korzystać z branżowych serwisów szkoleniowych, które umożliwiają umieszczanie prezentacji trenerów.

- widoczność w serwisach społecznościowych
W dzisiejszych czasach każda szanująca się firma ma swoją stronę www, która powinna być przejrzysta i funkcjonalna oraz zawierać wszelkie informacje dotyczące działalności i dostępnych produktów. To jednak może nie wystarczyć, gdyż coraz bardziej liczy się obecność w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter. Należy przygotować profil firmowy, który będzie ciekawy i atrakcyjny dla użytkowników. Jak zainteresować nim potencjalnych klientów? Konieczna jest aktywność moderatorów nie tylko we własnej grupie (regularne wpisy, dodawanie zdjęć), ale i w innych grupach w serwisach społecznościowych. Profil firmowy musi żyć swoim życiem, dlatego warto prezentować ciekawy content, którym mogą być np.
konkursy dla fanów. Koniecznie z nagrodami, te wcale jednak nie muszą być drogie, Internauci docenią każdy wygrany upominek.

Wszystkie te porady są zbyteczne, jeśli oferowane szkolenie to słaby lub przereklamowany (np. za wysoka cena w stosunku do jakości) produkt. Brak zainteresowania klientów w takiej sytuacji jest naturalny, dlatego w pierwszej kolejności należy zadbać o jakość szkolenia, dopiero potem promować je w sieci.

grafika: sxc.hu, fotolia.pl

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Firma szkoleniowa: Jak stać się widocznym w Internecie? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.