Napisany przez M-S-M dnia 2014-01-16 14:35:19. Aktualizowano 2024-04-23 08:30:37
Content marketing jest jedną z wielu technik promowania firmy. Aby zrozumieć, co tak naprawdę wyróżnia ją spośród innych, należy spojrzeć na zagadnienie działań marketingowych poprzez pryzmat czasów współczesnych.
Reklama w XXI wieku stała się czymś tak powszechnym, że żaden spośród „tajnych chwytów”, tak skutecznych dawniej, nie jest już efektywny. Mało tego – współczesny konsument całymi latami był tak intensywnie atakowany rozmaitymi hasłami reklamowymi, że teraz już podświadomie unika takich bodźców.
Niemal każda przeglądarka internetowa wyposażona jest dziś w dodatkową funkcję blokowania wyskakujących okienek oraz bannerów reklamowych. Ich powstanie jest odpowiedzią na mnożące się agresywne metody marketingowe które lata temu przynosiły realne efekty – dziś jedynie męczą, denerwują i przytłaczają. Doskonałą alternatywą dla takich działań jest właśnie content marketing. Na czym on właściwie polega?
Czym jest, a czym nie jest content marketing?
Pod tym, do niedawna jeszcze nieznanym, pojęciem kryje się skromna definicja zagadnienia obejmującego dość szeroki zakres. Krótko mówiąc, content marketing to po prostu „marketing treści”, a zatem strategia, która swymi działaniami obejmuje umiejętne operowanie słowem – tak, aby przyciągnąć klienta – ale nie poprzez agresywne hasła, oraz wypromować swoją markę – ale nie sprzedając jej wprost.
Content marketing nie opiera się na aktywnym poszukiwaniu klienta, lecz na sprawieniu, aby klient sam odnalazł drogę do promowanej marki. Cały sukces tkwi w analizie potrzeb konsumenta a następnie wytworzenie przekazu, który w sposób nienachalny na te potrzeby odpowie. Można śmiało powiedzieć, że content marketing jest w pewnym sensie sztuką efektywnej komunikacji z konsumentem.
Jak to działa?
Nietrudno się domyślić, że podstawową płaszczyzną działania content marketingu jest Internet, a w szczególności:
Wyżej wymienione pozycje zawierają statystycznie najczęściej uczęszczane przez internautów miejsca w sieci, teksty zamieszczane na nich są zatem perfekcyjnym nośnikiem informacji mających na celu zachęcić statystycznego Kowalskiego do skorzystania z oferty firmy bądź zapoznania się z jej produktami.
Content marketing jest strategią ściśle powiązaną z działaniami SEO czyli z optymalizacją stron internetowych pod kątem ich pozycji wśród naturalnych wyników wyszukiwarek, np. Google, Bing czy Yandex. poprzez takie procesy, jak dostarczanie unikalnej, interesującej treści zawierającej odpowiednie frazy kluczowe, umiejętnie w tą treść wplecione.
Content marketing w praktyce
O czym przedsiębiorca powinien pamiętać, aby stosując strategię content marketingu osiągnąć pewny sukces? Oto kilka praktycznych porad:
1. Określ grupę docelową.
Na początku należy zastanowić się, kim są konsumenci, do których reklama ma dotrzeć. Co lubią, czego oczekują od oferowanych produktów lub usług, czego z pewnością nie zaakceptują, czego pragną, o czym marzą. Posiadając te dane mamy już silną podstawę do zbudowania skutecznej strategii marketingowej.
2. Sporządź plan.
Posiłkując się danymi z punktu pierwszego, możemy określić, jakie miejsca w sieci upodobała sobie grupa docelowa konsumentów. W zależności od potencjalnych zainteresowań, czy upodobań oraz rodzaju promowanych usług, wybierzmy odpowiednie forum tematyczne – np. w przypadku promowania artykułów ogrodniczych, będzie to forum pasjonatów ogrodnictwa, itd. Popularne jest również tworzenie firmowych profili w social media.
3. Działaj mądrze.
Gdy mamy już wyznaczone obszary działania, sporządźmy odpowiednie nośniki informacji – może to być filmik, biuletyn, prezentacja, e-book lub po prostu post czy artykuł. Jeśli nie czujemy się pewnie w dziedzinie umiejętnego operowania słowem, możemy zatrudnić copywritera, który sporządzi odpowiednie treści.
4. Odnieś sukces, ale nie spocznij na laurach!
Pamiętajmy, że pozyskana liczba klientów w każdej chwili może się zmniejszyć, dlatego należy stale zabiegać o konsumenta, na bieżąco monitorować ich oczekiwania oraz obserwować działania konkurencji.
Autor artykułu Artykuł został przygotowany przez redakcję portalu WhitePress pośredniczącego w publikacji artykułów eksperckich i sponsorowanych. |
Co powinieneś wiedzieć o content marketingu - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.