Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Co powinieneś wiedzieć o content marketingu

Napisany przez M-S-M dnia 2014-01-16 14:35:19. Aktualizowano 2024-04-23 08:30:37

Content marketing jest jedną z wielu technik promowania firmy. Aby zrozumieć, co tak naprawdę wyróżnia ją spośród innych, należy spojrzeć na zagadnienie działań marketingowych poprzez pryzmat czasów współczesnych.

Content marketing jest jedną z wielu technik promowania firmy. Aby zrozumieć, co tak naprawdę wyróżnia ją spośród innych, należy spojrzeć na zagadnienie działań marketingowych poprzez pryzmat czasów współczesnych.

Reklama w XXI wieku stała się czymś tak powszechnym, że żaden spośród „tajnych chwytów”, tak skutecznych dawniej, nie jest już efektywny. Mało tego – współczesny konsument całymi latami był tak intensywnie atakowany rozmaitymi hasłami reklamowymi, że teraz już podświadomie unika takich bodźców.

Niemal każda przeglądarka internetowa wyposażona jest dziś w dodatkową funkcję blokowania wyskakujących okienek oraz bannerów reklamowych. Ich powstanie jest odpowiedzią na mnożące się agresywne metody marketingowe które lata temu przynosiły realne efekty – dziś jedynie męczą, denerwują i przytłaczają. Doskonałą alternatywą dla takich działań jest właśnie content marketing. Na czym on właściwie polega?

Czym jest, a czym nie jest content marketing?

Pod tym, do niedawna jeszcze nieznanym, pojęciem kryje się skromna definicja zagadnienia obejmującego dość szeroki zakres. Krótko mówiąc, content marketing to po prostu „marketing treści”, a zatem strategia, która swymi działaniami obejmuje umiejętne operowanie słowem – tak, aby przyciągnąć klienta – ale nie poprzez agresywne hasła, oraz wypromować swoją markę – ale nie sprzedając jej wprost.

Content marketing nie opiera się na aktywnym poszukiwaniu klienta, lecz na sprawieniu, aby klient sam odnalazł drogę do promowanej marki. Cały sukces tkwi w analizie potrzeb konsumenta a następnie wytworzenie przekazu, który w sposób nienachalny na te potrzeby odpowie. Można śmiało powiedzieć, że content marketing jest w pewnym sensie sztuką efektywnej komunikacji z konsumentem.

Jak to działa?

Nietrudno się domyślić, że podstawową płaszczyzną działania content marketingu jest Internet, a w szczególności:

  • portale społecznościowe (między innymi Facebook, Google+, LinkedIn, Pintrest, Myspace czy Twitter);
  • fora tematyczne;
  • blogi;
  • biuletyny rozsyłane drogą mailową;
  • artykuły tematyczne;
  • filmiki;
  • darmowe e-booki;
  • prezentacje multimedialne

Wyżej wymienione pozycje zawierają statystycznie najczęściej uczęszczane przez internautów miejsca w sieci, teksty zamieszczane na nich są zatem perfekcyjnym nośnikiem informacji mających na celu zachęcić statystycznego Kowalskiego do skorzystania z oferty firmy bądź zapoznania się z jej produktami.

Content marketing jest strategią ściśle powiązaną z działaniami SEO czyli z optymalizacją stron internetowych pod kątem ich pozycji wśród naturalnych wyników wyszukiwarek, np. Google, Bing czy Yandex. poprzez takie procesy, jak dostarczanie unikalnej, interesującej treści zawierającej odpowiednie frazy kluczowe, umiejętnie w tą treść wplecione.

 

Content marketing w praktyce

O czym przedsiębiorca powinien pamiętać, aby stosując strategię content marketingu osiągnąć pewny sukces? Oto kilka praktycznych porad:

1. Określ grupę docelową.

Na początku należy zastanowić się, kim są konsumenci, do których reklama ma dotrzeć. Co lubią, czego oczekują od oferowanych produktów lub usług, czego z pewnością nie zaakceptują, czego pragną, o czym marzą. Posiadając te dane mamy już silną podstawę do zbudowania skutecznej strategii marketingowej.

2. Sporządź plan.

Posiłkując się danymi z punktu pierwszego, możemy określić, jakie miejsca w sieci upodobała sobie grupa docelowa konsumentów. W zależności od potencjalnych zainteresowań, czy upodobań oraz rodzaju promowanych usług, wybierzmy odpowiednie forum tematyczne – np. w przypadku promowania artykułów ogrodniczych, będzie to forum pasjonatów ogrodnictwa, itd. Popularne jest również tworzenie firmowych profili w social media.

3. Działaj mądrze.

Gdy mamy już wyznaczone obszary działania, sporządźmy odpowiednie nośniki informacji – może to być filmik, biuletyn, prezentacja, e-book lub po prostu post czy artykuł. Jeśli nie czujemy się pewnie w dziedzinie umiejętnego operowania słowem, możemy zatrudnić copywritera, który sporządzi odpowiednie treści.

4. Odnieś sukces, ale nie spocznij na laurach!

Pamiętajmy, że pozyskana liczba klientów w każdej chwili może się zmniejszyć, dlatego należy stale zabiegać o konsumenta, na bieżąco monitorować ich oczekiwania oraz obserwować działania konkurencji.

Autor artykułu
Artykuł został przygotowany przez redakcję portalu WhitePress pośredniczącego w publikacji artykułów eksperckich i sponsorowanych.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Co powinieneś wiedzieć o content marketingu - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.