Na każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia więc pracę zarówno pracownikom jak i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje, a menedżerowie mają jasne kryteria oceny efektywności poszczególnych podwładnych. Sukces na stanowisku pracy i rozwój organizacji zależy więc od właściwych kompetencji.
Korzyści ze szkolenia:
Po szkoleniu uczestnicy:
• posiądą praktyczną wiedzę na temat projektowania i zastosowania kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi,
• zdobędą umiejętność powiązania różnych narzędzi w spójny system zarządzania oparty na kompetencjach,
• uzyskają świadomość wpływu profili kompetencyjnych na procesy zarządzania rozwojem organizacji i zarządzania zmianą oraz modelowanie oczekiwanej kultury organizacyjnej.
Adresaci szkolenia:
Jesteś specjalistą zajmującym się procedurami i narzędziami zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, kierownikiem lub dyrektorem personalnym, członkiem kadry zarządzającej zainteresowanym rozwojem metod zarządzania HR w organizacji - to szkolenie jest dla Ciebie.
Metody szkoleniowe:
• miniwykład,
• omówienia studiów przypadków
• dyskusje moderowane,
• praca z przykładami narzędzi z praktyki ZZL,
• moderowane prace warsztatowe.
Program szkolenia:
1. Zarządzanie kompetencjami
• definicje kompetencji
• cechy kompetencji
• metodologia opisów kompetencji
• klasyfikacja kompetencji
2. Kompetencyjne opisy stanowisk pracy
• rola opisu stanowiska w systemie zarządzania kompetencjami
• określanie zadań
• wybór kompetencji kluczowych
• profil kompetencyjny – oczekiwane poziomy kompetencji
Ćwiczenie: Tworzenie profili kompetencyjnych
3. Zastosowanie kompetencji w procesach HRM
• Rekrutacja pracowników
• Ocena pracowników
• Rozwój pracowników
• System wynagradzania
Ćwiczenie: Studium przypadku – zastosowanie kompetencji w systemach HR
4. Narzędzia oceny poziomu kompetencji
• Ocena 180
• Ocena 360
• Assessment & Development center
• Testy kompetencyjne
Ćwiczenie: Symulacja zastosowania wybranych narzędzi oceny kompetencji
5. Budowa systemu zarządzania kompetencjami
• Etapy budowy systemu
• Tworzenie opisów kompetencji
• Skale stosowane w opisach kompetencji
• Wskaźniki behavioralne
• Najczęściej popełniane błędy i sposoby ich unikania
Ćwiczenie: Studium przypadku – budowa systemu zarządzania kompetencjami
Ćwiczenie: Opis wybranych kompetencji
6. Wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami
• Etapy wdrażania systemu
• Model kompetencji – zmiany w organizacji
• Budowa klimatu dla kompetencji
• Wykorzystanie kompetencji w strategii HRM
Ćwiczenie: Projekt wdrożenia systemu zarządzania kompetencjami
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Prace szczególnie niebezpieczne, odpowiedzialność osób kierujących pracownikami w zakresie organizowWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaProgram szkolenia:I. Prace szczególnie niebezpieczne.a. Przepisy wprowadzające wymóg wskazywania w zakładach pracy prac szczególnie niebezpiecznych (obligatoryjne i fakultatywne)b. Ogólny podział (...) |
|
SIP Społeczny Inspektor PracyWIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia1. Społeczna Inspekcja Pracy (SIP)• ustawowy cel działania SIP• struktura organizacyjna SIP w zakładzie pracy2.Zadania SIP• uprawnienia SIP-owców• zasady wyboru• rola związku zawodowego (...) |
|
Savoir vivre w pracy menedżera, czyli zasady budowania relacji w biznesieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem głównym szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami savoir-vivre obowiązujących w życiu codziennym i w pracy |
|
Dostęp i odmowa dostępu do informacji publicznejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie z zakresu dostępu do informacji publicznej, z uwzględnieniem procedury rozpatrywania i identyfikowania wniosków o dostęp do informacji publicznej, sposobu redagowania aktów prawnych oraz techniczno-materialnych w ramach udzielania dostępu |
|
Kodeks Postępowania Administracyjnego KPAWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie z procedury administracyjnej, z uwzględnieniem redagowania aktów administracyjnych. Podczas szkolenia omówimy postępowanie administracyjne wraz z postępowaniem odwoławczym i najtrudniejsze zagadnienia związane z KPA. |
|
Aspekty prawne współpracy ze związkami zawodowymi-najnowsze zmianyWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie to jest odpowiedzią na najczęściej pojawiające się pytania i problemy związane z relacjami ze związkami zawodowymi. Doświadczony ekspert i praktyk pokaże, jak kształtować pożądane relacje ze związkami zawodowymi, jak stosować i interpretowa |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI, Szkolenie Dział Personalny HR, Zarządzanie, okresowa ocena pracowników, systemy motywacyjne, HR, menedżerskie, kierownicze, zarządzanie talentami, Warszawa. otwarte
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.