Cele szkolenia:
• usystematyzowanie zagadnień dotyczących mobbingu, dyskryminacji oraz molestowań
• wskazanie rozwiązań w zakresie przyjmowania i analizowania zgłoszeń dotyczących mobbingu
• zapoznanie z możliwościami funkcjonowania Komisji antymobbingowej
• opisanie trybów i zasad wykonywania pracy przez Komisję
• przypomnienie o obowiązkach i odpowiedzialności ciążącej na pracodawcy z uwagi na zaistnienie zjawiska mobbingu.
Metody pracy:
Szkolenie obejmuje wykład wraz z ćwiczeniami w grupach w oparciu o przykłady trenera lub o przekłady wskazane przez uczestników szkolenia.
Zagadnienia wstępne
I. Ochrona prawna obywatel i pracownika
II. Dyskryminacja, molestowanie w tym seksualne
Pojęcia, wskazanie różnic w tych zjawiskach, wyjaśnienie zagrożeń dla firmy wynikających konieczności wyjaśniania takich zachowań
III. Podstawowe pojęcia dotyczące mobbingu
Pojęcie mobbingu, mobera, ofiar mobbingu, znamiona istnienia mobbingu
IV. Podstawy prawne oraz orzecznictwo sądowe w zakresie pojęcia mobbingu
Omówienie przykładowych orzeczeń sądowych dotyczących mobbingu
V. Zagrożenia dla organizacji wynikające z mobbingu
Przypomnienie jak istotne dla organizacji jest identyfikacja zjawiska mobbingu, wpływu mobbingu na funkcjonowanie organizacji oraz znaczenie właściwego przekazu na zewnątrz w przypadku upublicznienie tego typu zachowań.
Zgłaszanie zjawiska mobbingu
I. System oficjalnych zgłoszenie podejrzeń mobbingu
Przedłożenie rozwiązań w zakresie możliwości zgłoszeń mobbingu przez wszystkie zainteresowane podmioty takie jak pracodawcę, pracowników, organizacje społeczne, związki zawodowe oraz podmioty zewnętrzne.
II. Anonimowe zgłaszanie mobbingu
Omówienie możliwość funkcjonowania kanałów anonimowej komunikacji w firmach w formie papierowej i elektronicznej
III. Analiza zgłoszeń oficjalnych i anonimowych
Wskazanie na konieczność podstawowej weryfikacji zgłoszeń o podejrzeniu mobbingu przez odpowiednie osoby. System informowania Komisji o zgłoszeniach dotyczących mobbingu.
IV. Procedury związane z odizolowaniem od siebie osób co do których istnieje podejrzenie lub zgłoszenie w zakresie zjawiska mobbingu
Przedstawienie znaczenie właściwej reakcji organizacji na zgłoszenie dotyczące mobbingu. Konieczność wcześniejszego opracowania procedur, jakie winny być zastosowane w stosunku do osób związanych z ewentualnym mobbingiem
Komisja Antymobbingowa
I. Cel powstania i funkcjonowania Komisji Antymobbingowej
Wskazanie celów i zasad funkcjonowania dla pracodawcy, pracowników, organizacji społecznych oraz związków zawodowych
II. Wpływ struktury organizacji na działanie Komisji Antymobbingowej
Zasygnalizowanie jak struktura organizacyjna wpływa na funkcjonowanie komisji w zakresie : szybkości działań, osób decyzyjnych, możliwości wpływania przez różne strony uczestniczące w mobbingu lub wyjaśniających zjawisko mobbingu.
III. Skład Komisji Antymobbingowej
Ustalenie czy warto posiadać stałą komisję z tym samym składem, czy też lepiej aby komisja funkcjonowała w zmiennym składzie. Odpowiedź na pytanie czy Komisja ma być jedna, czy w każdym oddziale.
VI. Znaczenie regulaminów pracy, wynagradzania i innych dokumentów wpływających na ustalenia wewnątrzzakładowe
Konieczność posiadania właściwej wiedzy o strukturze organizacji, relacjach służbowych oraz dokumentacji pracowniczej stosowanej w relacjach pracowniczych.
Prace Komisji Antymobbingowej
I. Tryb rozpatrywania zgłoszeń w zakresie podejrzenia mobbingu
Znaczenie czasu reakcji na zgłoszenia, wybranie odpowiedniego modelu współpracy w Komisji oraz przystąpienie do wyjaśniania zgłoszenia lub zgłoszeń
II. Zbieranie materiału dowodowego
1. Analiza zgłoszenia
2. Weryfikacja pozycji w organizacji ofiary/ofiar mobbingu i mobbera lub mobberów
3. Ustalanie relacji zawodowych pomiędzy ofiarą/ofiarami mobbera lub mobberów
III. Przesłuchania ofiary/ofiar mobbingu i mobbera lub mobberów
1. Wybór odpowiedniego miejsca i czasu przesłuchania
2. Wybór odpowiedniej kolejności przesłuchiwania
3. Uwzględnienie możliwości uczestniczenia pełnomocnika w trakcie przesłuchiwań
4. Przygotowanie się na możliwość odmowy składania jakichkolwiek wyjaśnień lub odmowy przesłuchania przez osoby zaangażowane w zjawisko mobbingu.
IV. Analiza zebranego materiału dowodowego
1. Ustalenie prawdopodobieństwa zaistnienia mobbingu lub innych niepożądanych zachowań.
2. Weryfikacja złożonych wyjaśnień i zeznań
3. Wybór najbardziej prawdopodobnej wersji zdarzeń
V. Sporządzenie raportu
1. Przygotowanie raportu dla przełożonych
2. Sformułowanie wniosków co do konkretnego zgłoszenia
3. Wnioski na przyszłość w zakresie całej organizacji
4. Prezentacja wyników prac Komisji
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Prace szczególnie niebezpieczne, odpowiedzialność osób kierujących pracownikami w zakresie organizowWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaProgram szkolenia:I. Prace szczególnie niebezpieczne.a. Przepisy wprowadzające wymóg wskazywania w zakładach pracy prac szczególnie niebezpiecznych (obligatoryjne i fakultatywne)b. Ogólny podział (...) |
|
SIP Społeczny Inspektor PracyWIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia1. Społeczna Inspekcja Pracy (SIP)• ustawowy cel działania SIP• struktura organizacyjna SIP w zakładzie pracy2.Zadania SIP• uprawnienia SIP-owców• zasady wyboru• rola związku zawodowego (...) |
|
Savoir vivre w pracy menedżera, czyli zasady budowania relacji w biznesieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem głównym szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami savoir-vivre obowiązujących w życiu codziennym i w pracy |
|
Dostęp i odmowa dostępu do informacji publicznejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie z zakresu dostępu do informacji publicznej, z uwzględnieniem procedury rozpatrywania i identyfikowania wniosków o dostęp do informacji publicznej, sposobu redagowania aktów prawnych oraz techniczno-materialnych w ramach udzielania dostępu |
|
Kodeks Postępowania Administracyjnego KPAWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie z procedury administracyjnej, z uwzględnieniem redagowania aktów administracyjnych. Podczas szkolenia omówimy postępowanie administracyjne wraz z postępowaniem odwoławczym i najtrudniejsze zagadnienia związane z KPA. |
|
Aspekty prawne współpracy ze związkami zawodowymi-najnowsze zmianyWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie to jest odpowiedzią na najczęściej pojawiające się pytania i problemy związane z relacjami ze związkami zawodowymi. Doświadczony ekspert i praktyk pokaże, jak kształtować pożądane relacje ze związkami zawodowymi, jak stosować i interpretowa |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Komisja Antymobbingowa – struktura, zasady funkcjonowania, dokonywanie ocen stanów faktycznych oraz, Szkolenie Dział Personalny HR, Prawne, optymalizacja zatrudnienia, zarządzanie zespołem, kadry i płace, cywilne, prawo pracy, administracji publicznej, online. otwarte
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.