Szkolenie jednodniowe dedykowane dla pracowników urzędów administracji rządowej i samorządowej.
Celem głównym szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami savoir-vivre obowiązujących w życiu codziennym i w pracy, a w szczególności:
• wprowadzenie do zasad protokołu dyplomatycznego i przełożenie go do pragmatyki firmy,
• pojęcia i zadania występujące w protokole dyplomatycznym,
• budowanie wizerunku urzędu, w tym dress code (typy strojów i zasady ich doboru),
• precedencja - zasady ustalania pierwszeństwa w Polsce (urzędy, uczelnie, organizacje),
• etykieta – zasady dobrego i umiejętnego zachowania w życiu codziennym i zawodowym,
• bilety wizytowe i zaproszenia – zasady stosowania zgodne z etykietą,
• telefoniczny savoir-vivre i jego stosowanie w pracy urzędu,
• mail wysyłany z urzędu jako korespondencja organizacyjna,
• organizacja przyjęć (typy przyjęć, rozsadzanie przy stole, dobór, sposób jedzenia, itp.),
• delegacje – wyjazdy i przyjmowanie delegacji – o czym pamiętać?
• czyhające gafy, czyli jak radzić sobie w różnych trudnych sytuacjach?
Metody prowadzenia szkolenia
Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem teorii doświadczalnego uczenia się osób dorosłych Dawida A. Kolba, pozwalającego zaangażować w istotny sposób wszystkich uczestników szkolenia w niezależnie od ich preferencji nauczania. Dzięki temu szkolenie będzie dynamiczne, prowadzone metodami aktywującymi samych uczestników z rozbudowanymi elementami treningu umiejętnościowego.
Podczas szkolenia zostaną użyte takie metody szkoleniowe jak: prezentacja trenerska, mini-wykład, dyskusja moderowana, opisy przypadków (case method), ćwiczenia w grupach zadaniowych, analiza nagrań wideo i zdjęć, arkusze i kwestionariusze ćwiczeń.
Program szkolenia:
MODUŁ 1: Protokół dyplomatyczny na usługach urzędu
• Źródła historyczne protokołu dyplomatycznego (wstęp – informacyjnie).
• Normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie.
• Wykorzystanie elementów protokołu dyplomatycznego w pracach urzędów.
MODUŁ 2: Kody strojów, budowanie wizerunku kompetentnego pracownika urzędu
• Pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku urzędu.
• Charakterystyka ubiorów wg zasad dress code w pracy urzędu.
• Sytuacja wymagające korzystania ze strojów uroczystych i formalnych.
MODUŁ 3: Komunikacja niewerbalna i telefoniczna w etykiecie, mail
• Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej w sytuacjach wymagających znajomości etykiety.
• Zasady komunikacji telefonicznej z uwzględnieniem zasad savoir-vivre.
• Zasady korespondencji służbowej - rozplanowania listów elektronicznych.
MODUŁ 4: Zasada pierwszeństwa i wymiana wizytówek
• Przedstawianie osób wg starszeństwa, płci czy stanowiska – tytuły służbowe i naukowe.
• Procedencja w Polsce: administracja rządowa i samorządowa, firmy, organizacje.
• Praktyka w posługiwaniu się wizytówkami w sytuacjach służbowych.
MODUŁ 5: Tytułowanie gości i formy zaproszeń
• Tytuły honorowe, naukowe i służbowe w sytuacjach codziennych i uroczystych.
• Zasady tytułowania w różnych sytuacjach służbowych.
• Zasady redagowania i przesyłania zaproszeń na różne okazje – dobre praktyki.
MODUŁ 6: Etykieta stołu, zasady organizacji przyjęć
• Rodzaje poczęstunków wg protokołu dyplomatycznego.
• Organizacja poczęstunków (dobór miejsca, rodzaj serwisu, menu, diety, inne).
• Przygotowanie stołów do rozsadzania gości.
MODUŁ 7: Zasady organizacji wizyt delegacji
• Elementy i czynniki międzykulturowe brane pod uwagę przy organizacji wizyty.
• Program oficjalny i program roboczy – sposoby rozpisywania.
• Rozmowy formalne i nieformalne – o co warto zadbać, organizacja, sposoby rozsadzania.
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Prace szczególnie niebezpieczne, odpowiedzialność osób kierujących pracownikami w zakresie organizowWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaProgram szkolenia:I. Prace szczególnie niebezpieczne.a. Przepisy wprowadzające wymóg wskazywania w zakładach pracy prac szczególnie niebezpiecznych (obligatoryjne i fakultatywne)b. Ogólny podział (...) |
|
SIP Społeczny Inspektor PracyWIK Consulting Doradztwo HR Szkolenia1. Społeczna Inspekcja Pracy (SIP)• ustawowy cel działania SIP• struktura organizacyjna SIP w zakładzie pracy2.Zadania SIP• uprawnienia SIP-owców• zasady wyboru• rola związku zawodowego (...) |
|
Savoir vivre w pracy menedżera, czyli zasady budowania relacji w biznesieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem głównym szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami savoir-vivre obowiązujących w życiu codziennym i w pracy |
|
Dostęp i odmowa dostępu do informacji publicznejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie z zakresu dostępu do informacji publicznej, z uwzględnieniem procedury rozpatrywania i identyfikowania wniosków o dostęp do informacji publicznej, sposobu redagowania aktów prawnych oraz techniczno-materialnych w ramach udzielania dostępu |
|
Kodeks Postępowania Administracyjnego KPAWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie z procedury administracyjnej, z uwzględnieniem redagowania aktów administracyjnych. Podczas szkolenia omówimy postępowanie administracyjne wraz z postępowaniem odwoławczym i najtrudniejsze zagadnienia związane z KPA. |
|
Aspekty prawne współpracy ze związkami zawodowymi-najnowsze zmianyWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie to jest odpowiedzią na najczęściej pojawiające się pytania i problemy związane z relacjami ze związkami zawodowymi. Doświadczony ekspert i praktyk pokaże, jak kształtować pożądane relacje ze związkami zawodowymi, jak stosować i interpretowa |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Etykieta z elementami protokołu dyplomatycznego, Szkolenie Interpersonalne, Administracja, publiczna, rządowa, samorządowa, autoprezentacja, efektywna komunikacja, wystąpienia publiczne, online. otwarte
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.