Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Podstawowe informacje

Category Management – Zarządzanie Kategorią Zakupową

  • Termin: 2024-09-19 - 2024-09-20
  • Lokacja: Wrocław, Dolnośląskie
  • Cena netto: 2350.00 zł
  • Cena brutto: 2890.50 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

One Step Up Sp. z o. o.

  • 02-486 Warszawa, Mazowieckie
  • Al. Jerozolimskie 202
  • Telefon: +48 (22) 428 11 11
  • Email: biuro@onestepup.pl
  • www: www.onestepup.pl
Firma szkoleniowa One Step Up Sp. z o. o.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Opis i cel szkolenia

Jaką wartość dla Twojej firmy generuje kategoria, którą zarządzasz?  W jaki sposób mierzysz wartość jaką realizujesz dla firmy? To pytania, na które bardzo często szuka odpowiedzi  manager ds. zakupów

Biorąc udział w szkoleniu uzyskasz odpowiedzi na powyższe pytania, w znaczący sposób poszerzysz również wiedzę dotyczącą Category Management. Dowiesz się w jaki sposób skuteczne zarządzanie kategorią zakupową, wpływa na osiąganie większych oszczędności, uzyskasz odpowiedzi na pytanie w jaki sposób tworzyć i rozwijać strategię dla kategorii tak aby nie ucierpiały na tym relacje z dostawcami.

Ważnem elementem warsztatu będą case study, w trakcie których przeprowadzimy analizy ryzyka, przygotujemy plan ciągłości biznesu, stworzymy procedury rozliczania oszczędności zakupowych oraz stworzymy narzędzia do raportowania. Reasumują, warto wziąć udział w szkoleniu jeśli chcesz stworzyć plan rozwoju bazy dostawców i ugruntować swoją wiedzę zakupową.

Szkolenie dedykowane przede wszystkim:

  • kierownikom i dyrektorom działów zakupów – chcących przygotować model zarządzania kategorią dla swoich pracowników, który będzie spójny z celami firmy
  • kierownikom kategorii zakupowych – zarówno direct jak indirect ; w trakcie szkolenia prezentowane będą narzędzia analizy i zarządzania kategorią oraz przykłady direct jak indirect
  • specjalistom ds. zakupów i kupców



Korzyści dla uczestników:

Czego dowiesz się podczas szkolenia?

  • jak dział zakupów/kategoria zakupowa może dowozić więcej niż same oszczędności do wyników firmy, dział zakupów jako biznes partner,
  • jak przygotować strategię dla kategorii zakupowej,
  • jak przeprowadzić analizę ryzyka i przygotować plan ciągłości biznesu (contingency plan) – patrz rok 2020,
  • jak napisać procedurę rozliczania oszczędności zakupowych i stworzyć narzędzie raportowania oszczędności.

Metody szkolenia

  • Warsztat
  • Interaktywny wykład
  • Praca na przykładach praktycznych w Excel
  • Przentacja multimedialna
  • Case study
  • Dyskusja


Program szkolenia 

Moduł 1 -  Wartość Dodana 

  1. Jaką wartość realizujesz w swojej firmie? Jaka jest rola działu zakupów oraz Twojej kategorii zakupowej w organizacji?
  2. Dla kogo pracujesz? Mapowanie interesariuszy.
  3. Z jakimi problemami, wyzwaniami mierzy się nasz biznes? Rozpoznanie potrzeb biznesu
  4. W jaki sposób Twoja kategoria zakupowa kontrybuuje do rozwiązywania tych problemów i wyników firmy ?
  5. Stworzenie planu zarządzania kategorią zakupową i komunikacji z interesariuszami - Governance Model

Moduł 2 – Procedura liczenia oszczędności

  1. Jak rozliczać wartość dodaną kategorii zakupowej i działu zakupów?
  2. Pieć dźwigni oszczędnościowych – prezentacja i omówienie. Jak policzyć ROI z działu zakupów?
  3. Jakie wskaźniki wartości dodanej mierzyć? Przykłady i zastosowania KPI zakupowych dla kategorii zakupowej
  4. Jak rozliczać oszczędności a jak wartość dodaną w zakupach?
  5. Tworzenie procedury rozliczania oszczędności zakupowych – konkretne przykłady
  6. Komunikacja z zarządem i interesariuszami dotycząca rozliczania oszczędności, ale również unikania kosztów („cost avoidance”), płynności finansowej, inżynierii wartości , pracochłonności procesów etc… czyli w jaki sposób podpisać porozumienie z zarządem dotyczące rozliczania oszczędności? Jakich informacji potrzebują i jak zbudować komunikację z głównymi interesariuszami, w celu ustalenia spójnej procedury i zrozumienia jak liczyć oszczędności?

Moduł 3 – Organizacja pracy i polityka zakupowa

  1. Polityka zakupowa – najważniejsze punkty jakie powinny znajdować się w polityce zakupowej – omówienie oraz konkretne przykłady.
  2. Zarządzanie kategorią – tworzenie strategii dla kategorii zakupowej. Plan i zakres prac związanych z rozwojem kategorii zakupowej.
  3. Podział na kategorie. Analiza wydatków – narzędzia analizy, kategoryzacja, wydatków, dostawców
  4. Przygotowanie programu oszczędnościowego – budowa „pipeline” projektów oszczędnościowych, podział ról i obowiązków w realizacji projektów
  5. Przygotowanie narzędzi i metodologii prac w realizacji i monitoringu projektów oszczędnościowych

Moduł 4 – Strategiczne zarządzanie dostawcami 

  1. Zarządzanie dostawcami – plan rozwoju bazy dostawców – narzędzia oceny dostawców dla tworzenia długofalowego planu rozwoju.
  2. Kategoryzacja dostawców – strategiczni, komercyjni, wąskie gardła
  3. Ocena ryzyka współpracy z dostawcami oraz ocena atrakcyjności klienta oczami dostawców
  4. Strategiczne zarządzanie dostawcami – rozwój alternatyw, konsolidacja
  5. Model zarządzania dostawcami tzw. grupy C.
  6. Komunikacja z interesariuszami dotycząca zarządzania bazą dostawców
  7. Podział ról w zarządzaniu dostawcami – manager kategorii vs zakupy lokalne lub interesariusz

Moduł 5 – Analiza ryzyka i plan ciągłości biznesu

  1. Analiza ryzyka – rok 2020 bardziej nić kiedykolwiek nauczył, że konieczne jest tworzenie planów kontynuacji biznesu (contingency plan). Narzędzia analizy ryzyka i tworzenia planu ciągłości biznesu.
  2. Analiza rynku, trendów rynkowych, poszukiwanie innowacji, wartości dodanej z dostawców – narzędzia elektroniczne badania rynku, raporty rynkowe

Moduł 6 – Plan projektów oszczędnościowych

  1. Projekt sourcingowy – jak zaplanować szczegółowy proces przetargowy, elementy procesu, instrukcja działania dla zespołu przetargowego oraz interesariuszy.
  2. Zarządzanie Popytem – jedna z pięciu głównych dźwigni oszczędnościowych. Czyli odpowiedź na pytania ile, na kiedy, w jakiej kolejności, kto kontroluje i akceptuje budżet. Największą oszczędność zrobisz jeśli nie kupisz czegoś czego nie potrzebujesz.
  3. Inżynieria wartości – projekty Value Engineering jako jedna z głównych dźwigni oszczędnościowych (dla zakupów direct organizacja warsztatów IGW, dla zakupów indirect IGW podczas sourcingu). W jaki sposób przygotować pipeline oraz warsztaty generujące pomysły oszczędnościowe
  4. Poprawa płynności finansowej firmy – projekty cashflow , CS, VMI, Billing Schedule, ROA, outsourcing strategiczny

Moduł 7 – Analiza kosztow

  1. Zasady tworzenia modelu TCO – szablon modelu TCO dla zakupów direct oraz indirect
  2. Analiza modelu Should Cost Model oraz TCO na wybranych przykładach
  3. Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy

Moduł 8 – szablon strategii dla kategorii zakupowej

  1. Szablon w ppt oraz excel dokumentu „Strategia dla kategorii zakupowej”
  2. Omówienie i przykłady uzupełnienia jak powinna wyglądać strategia dla kategorii zakupowej
  • Wrocław
  • woj. Dolnośląskie
Termin: 2024-04-08 - 2024-04-09
Lokacja: WARSZAWA, Mazowieckie
Cena: 2350.00 zł
Termin: 2024-11-21 - 2024-11-22
Lokacja: WARSZAWA, Mazowieckie
Cena: 2350.00 zł

Najnowsze szkolenia:

Status AEO – uproszczenia formalności celnych oraz bezpieczeństwo w międzynarodowym łańcuchu dostaw
One Step Up Sp. z o. o.

Status AEO ma na celu zabezpieczenie międzynarodowego łańcucha dostaw pod względem operacji celnych oraz wymiany handlowej towarów. Posiadanie statusu AEO przez firmę to prestiż znalezienia się wśród grona zweryfikowanych przez organy celne

Sales and Operations Planning (S&OP) – planowanie operacji i sprzedaży
One Step Up Sp. z o. o.

S&OP to zintegrowany proces planowania popytu oraz podaży firmy, wspierający osiągnięcie celów strategicznych, finansowych, rynkowych i operacyjnych

Supply Chain Management – Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
One Step Up Sp. z o. o.

Opis i cel szkoleniaFirmy się rozwijają, kompleksowość produkcji rośnie, łańcuchu popytu zmieniają się dynamicznie, a kliencie oczekują coraz krótszych czasów dostaw. Takie środowisko pracy to codzienność (...)

Planowanie, harmonogramowanie i sterowanie produkcją
One Step Up Sp. z o. o.

Szczegółowy opis na stronie (skopiuj i wklej link do przeglądarki):https://onestepup.pl/szkolenie/planowanie-harmonogramowanie-i-sterowanie-produkcjaOpis i cel szkoleniaSpecjaliści i menadżerowie zajmujący (...)

Gospodarka magazynowa w nowoczesnym przedsiębiorstwie
One Step Up Sp. z o. o.

Opis i cel szkolenia W procesach każdej organizacji pojawiają się zapasy – które trzeba przyjąć, składować, przygotować do wydania a wreszcie wydać. Gospodarka magazynowa jest jednym z podstawowych (...)

Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie
One Step Up Sp. z o. o.

Opis i cel szkoleniaZapasy są dla każdej organizacji wyborem i koniecznością jednocześnie, wiedza o potrzebie posiadania zapasów jest powszechna. Nie wszystkie organizacje wykorzystują w pełni potencjał (...)

Category Management – Zarządzanie Kategorią Zakupową
One Step Up Sp. z o. o.

Opis i cel szkoleniaJaką wartość dla Twojej firmy generuje kategoria, którą zarządzasz?  W jaki sposób mierzysz wartość jaką realizujesz dla firmy? To pytania, na które bardzo często szuka odpowiedzi (...)

Onboarding – jak zaprojektować i wdrożyć proces skutecznej adaptacji nowego Pracownika
One Step Up Sp. z o. o.

Opis i cel szkoleniaCelem szkolenia jest poznanie sposobów skutecznego wdrożenia nowego Pracownika do Firmy, aby stał się on efektywnym członkiem zespołu.Szkolenie jest dedykowane Pracownikom HR oraz (...)

HR Project Management – jak sprawnie zarządzać projektami HR
One Step Up Sp. z o. o.

Opis i cel szkoleniaCelem szkolenia jest zdobycie umiejętności skutecznego planowania i realizowania projektów z obszaru HR. Dzięki wykorzystaniu metod aktywnego uczestnictwa (learning by doing) Uczestnicy (...)

Komunikacja międzypokoleniowa czyli efektywne zarządzanie pokoleniami Baby Boomers, X, Y, Z i Alfa
One Step Up Sp. z o. o.

Opis i cel szkoleniaCelem szkolenia jest zdobycie umiejętności skutecznego zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo, poznanie narzędzi efektywnej komunikacji i współpracy Pracowników poszczególnych (...)

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Category Management – Zarządzanie Kategorią Zakupową, Szkolenie Logistyka, zarządzanie, planowanie, zakupy, Wrocław. otwarte

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.