Napisany przez white dnia 2020-07-08 12:44:19. Aktualizowano 2025-04-25 22:55:57
Prowadzenie działań biznesowych w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu nie jest łatwe. Presja konkurencji, czasu, konieczność poszukiwania źródeł oszczędności, wielość danych, które należy przeanalizować, że wybrać właściwie. Jaki wpływ na te procesy ma właściwe zarządzanie relacjami z dostawcami i jakie korzyści mogą z niego wyniknąć?
Supplier Relationship Management (SRM) czyli system odpowiedzialny za zarządzanie relacjami z dostawcami został stworzony, by ułatwić dwukierunkową wymianę informacji pomiędzy przedsiębiorcami a ich dostawcami. Dzięki niemu, procesy logistyczne stają się zautomatyzowane, a ich struktura jest znacznie bardziej przejrzysta. To z kolei pozytywnie wpływa na znaczne uproszczenie zakupowych strategii.
Na systemy SRM od dłuższego czasu patrzy się przez pryzmat wzajemnych korzyści, jakie uzyskują i dostawcy, i przedsiębiorcy. Z perspektywy przedsiębiorców są one dość oczywiste. System SRM pozwala na osiągnięcie oszczędności dzięki automatyzacji i optymalizacji procesów zakupowych, w tym oczywiście ich kosztów. Jest to szczególnie istotne w przypadku złożonych łańcuchów dostaw. Nie mniej ważna jest tu skuteczna kontrola nad ryzykiem związanym z dostawami. Poza tym SRM uruchamia i usprawnia wszystkie punkty styku odbiorcy z dostawcą.
Kluczowe dla systemu SRM jest to, że dostawca zostaje aktywnie włączony w proces zamówień. Dzięki temu może w nim uczestniczyć jako ważny innowator, generujący i dla siebie, i dla przedsiębiorcy, z którym współpracuje, dodatkowe zyski. Ma to niebagatelny wpływ na wspólne budowanie przewagi konkurencyjnej.
W ostatnich latach coraz częściej można zaobserwować zmiany w podejściu do kształtowania relacji z dostawcami. Jako kluczowi, a często strategiczni partnerzy, dostawcy są włączani w procesy logistyczne na wielu etapach, mają dostęp do informacji o realnych potrzebach biznesowych swoich klientów. Dzięki temu mogą w proaktywny sposób reagować na nie, co z kolei przekłada się na wymierne, obustronne korzyści finansowe.
Zarządzanie relacjami z dostawcami – jak mogą skorzystać na nich obie strony? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.