Napisany przez M-S-M dnia 2011-08-04 10:37:17. Aktualizowano 2024-04-26 00:36:33
A może udział w szkoleniu tak naprawdę rozbudza w pracowniku tylko i wyłącznie nadzieje na lepszą pracę – lepsze zarobki, a w związku z tym nie przekłada się na zyski obecnej firmy.
Specjaliści ostrzegają – takie myślenie to utopia. Nie można przecież oczekiwać, że w czasie zimy będzie nam ciepło – bez włączenia kaloryfera, czy napalenia w piecu. Żeby mówić o jakichkolwiek efektach trzeba najpierw wykonać czynność, ponieść nakłady.
Czy szkolenia firmowe przynoszą efekty? Czy istnieją sposoby, aby to sprawdzić?
Oczywiście, że tak. Firmy szkoleniowe proces ewaluacji przekazanych treści rozpoczynają już podczas trwania szkolenia/ kursu, a ankieta nie jest jedyną formą sprawdzenia zadowolenia, czy poziomu wiedzy uczestników szkolenia.
Ocena na gorąco – bo takie zadanie mają rozdawane arkusze satysfakcji sprawdzają przede wszystkim zadowolenie uczestników z trenera, sposobu przekazania treści, zrozumienia tych treści. Doświadczony trener sprawdzi poprzez wywiad bezpośredni poziom zdobytej wiedzy wśród kursantów, dlatego zlecając wykonanie szkolenia w firmie warto zapytać, czy obecny trener będzie weryfikował wiedzę właśnie w taki bezpośredni sposób.
O efektach szkolenia mogą oczywiście przekonać się sami pracodawcy obserwując, czy uczestnicy warsztatów wykorzystują umiejętności zdobyte na szkoleniu w codziennej pracy. Dość powszechne jest sprawdzanie wiedzy twarzą w twarz z pracownikiem tuż po szkoleniu. Pracodawca wypytuje o wiedzę, jaką zdobył pracownik, o metody przekazywania tej wiedzy. Czasami zleca pracownikowi przygotowanie prezentacji ze szkolenia i przedstawienia jej na forum innych pracowników.
O tym, czy uzyskaliśmy rezultaty możemy również dowiedzieć się analizując zysk danej firmy. Jeśli jest większy można przypuszczać, że to zasługa właśnie szkoleń firmowych.
Szkolenia dla pracowników firm nie należy traktować, jako panującego trendu, a analizując efekty tych szkoleń trzeba pamiętać, że to skomplikowany i złożony proces. Każda firma szkoleniowa, bowiem opiera swój sukces na pełnej satysfakcji i zadowoleniu zarówno kursantów jak i zyskach uzyskanych przez firmy za sprawą zleconych szkoleń. Dopiero łącznie zadowolenie pracownika i pracodawcy potwierdza fachowość wykonanej „roboty”.
Szkolenia dla pracowników firm – moda czy konieczność? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.