Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Przedsiębiorco - zrób prezent sobie i środowisku!

Napisany przez M-S-M dnia 2014-03-24 09:19:43. Aktualizowano 2024-04-27 23:34:40

Rozpoczęła się ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, skierowana do firm, pod hasłem „Przedsiębiorco - zrób prezent sobie i środowisku”. Do włączenia się w projekt zachęca organizator – Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Ekoprezent dla przedsiębiorców

Firmy, które w swoich strategiach odpowiedzialnego biznesu  szczególny nacisk kładą na kwestie związane z ochroną środowiska mają możliwość aktywnego włączenia się w kampanię m.in. poprzez udział w wydarzeniach Smart Driving Experience (realizowanych od kwietnia do czerwca 2014 r.).

Zmiany klimatu na Ziemi są obecnie jednym z głównych wyzwań o charakterze globalnym. Program „Przedsiębiorco – zrób prezent sobie i środowisku” dedykujemy tym liderom, którzy śledzą i rozumieją wagę zmian zachodzących na naszej planecie, a poprzez wprowadzanie nawet drobnych zmian w swoim zachowaniu, chcą przyczynić się do rozwiązania globalnego problemu – mówi Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

W ramach cyklu Smart Driving Experience można będzie poznać sposoby na zmniejszenie emisji gazów odpowiedzialnych za efekt cieplarniany i korzyści dla firm związane ze stosowaniem nowoczesnego stylu jazdy. Przedstawiciele firm będą mogli nabyć praktyczne umiejętności dzięki intensywnemu treningowi z zakresu ekonomicznej, ekologicznej oraz bezpiecznej jazdy. Najlepsza drużyna ekokierowców otrzyma atrakcyjną nagrodę.

Ekodriving to wymierne korzyści dla środowiska, ale także dla finansów firmy – mówi Michał Cabaj, Kierownik ds. PR marki ŠKODA – Zarządzający flotami firmowymi zobaczą oszczędności nie tylko na kosztach paliwa. Jest to również kwestia mniejszego zużycia części i podzespołów oraz zmniejszenia liczby wypadków. Dlatego promowanie zasad ekojazdy wśród pracowników przedsiębiorstw to dobry przykład dbałości o rozwój firmy, bezpieczeństwo i środowisko naturalne.

Firmy  partnerskie kampanii otrzymują także specjalne materiały edukacyjne dla swoich pracowników. Powstał również dedykowany przedsiębiorcom portal internetowy, na którym można znaleźć inspirujące studia przypadków, opinie ekspertów itp.

Podsumowaniem kampanii dla przedsiębiorców będzie ogólnopolski business mixer zaplanowany na 5 czerwca br. - w Światowym Dniu Ochrony Środowiska.

Zbudowana w trakcie kampanii platforma spotkań, wymiany informacji, wiedzy i dobrych praktyk pomiędzy firmami stanie się praktycznym narzędziem edukacyjnym i networkingowym.

Przystąpienie do projektu może być interesującą formą poszerzenia działań w zakresie CSR.

 

Firmy zainteresowane współpracą organizatorzy zapraszają do odwiedzenia portalu www.ekoprezent.org/dla-firm .

 

Kampania społeczna

Równolegle do działań dedykowanych przedsiębiorcom trwa kampania „Zrób prezent sobie i środowisku” skierowana do całego społeczeństwa. Portal internetowy www.ekoprezent.org (na którym można m.in. zrobić ekopostanowienia, pobrać ekoporadnik i ekogadżety), kampania w stacjach radiowych i Internecie, konkurs fotograficzny, wystawy plakatów w centrach handlowych oraz piknik edukacyjny – wszystkie te działania mają zachęcić odbiorców do zmiany swoich codziennych nawyków na bardziej przyjazne środowisku naturalnemu.

 

Partnerzy kampanii:

Partnerzy wspierający: UN Global Compact, Pracodawcy RP, British Polish Chamber of Commerce, Partner Strategiczny: ŠKODA Polska, Partner Główny: ŠKODA Flota; Partner: Provident Polska, Firmy wspierające: Sodexo Polska, Cemex, Partnerzy merytoryczni: ŠKODA AutoLab, Szkoła AUTO ŠKODA, Partner medialny: Radio Zet Gold, Patroni medialni: FLOTA, Nasze Miasto, odpowiedzialnybiznes.pl, Media wspierające: Zielonalekcja.pl, Zdrowie Menedżera.

Kampania jest dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

***

Organizator kampanii: Centrum UNEP/GRID-Warszawa jest ośrodkiem światowej sieci GRID (Global Resource Information Database), której celem jest wzmocnienie efektywnego zarządzania zasobami środowiska naturalnego na poziomie krajowym, regionalnym i globalnym, przez gromadzenie, analizowanie i upowszechnianie danych o środowisku. Centrum jest partnerem jednostek samorządowych, oświatowych oraz firm wdrażających politykę społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

 

***

Kampania „Zrób prezent sobie i środowisku”:

Głównym celem kampanii jest podniesienie poziomu świadomości społeczeństwa (w tym przedsiębiorców) w zakresie zmian klimatu i wpływu człowieka na te procesy, a także kształtowanie pożądanych postaw i zachęcenie do podejmowania działań przyjaznych środowisku.

 

Projekt obejmuje:

- portal wiedzy www.ekoprezent.org

- kampanię radiową (spoty i audycje radiowe) na antenach radiostacji grupy Eurozet;

- kampanię internetową w: Onet.pl; serwisach Eurozet, portalach Partnerów medialnych oraz innych mediów wspierających;

- kampanię prasową w mediach ogólnoinformacyjnych, branżowych i biznesowych;

- konkurs fotograficzny „Mój ekodzień”

- wystawy zdjęć (wyłonionych w konkursie) „Mój ekodzień”

- piknik edukacyjny

- kampanię edukacyjną skierowaną do przedsiębiorców: seminaria dotyczące tematyki CSR, Smart Driving Experience –  cykl min.  20 imprez  łącznie dla 240 osób

- tematyczny business mixer, dedykowany portal wiedzy.

 

Więcej na: www.ekoprezent.org

 

Kampania jest dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

 

***

Cykl Smart Driving Experience organizowany jest we współpracy ze ŠKODA Auto Lab – pierwszym w Polsce interaktywnym centrum bezpieczeństwa.

 

ŠKODA Auto Lab to zaawansowane technicznie, przyjazne miejsce nauki poprzez zabawę. Odwiedzający każdą z 5 stref może skorzystać z interaktywnych atrakcji, np. symulatora dachowania, doświadczyć wielu sytuacji drogowych, poznać ciekawostki dotyczące ekologicznej jazdy czy bezpiecznego zachowania się na drodze, a także sprawdzić swój czas reakcji.

 

Więcej informacji na www.skodaautolab.pl

 

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Przedsiębiorco - zrób prezent sobie i środowisku! - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.