Napisany przez reach dnia 2020-11-30 12:20:05. Aktualizowano 2024-04-20 21:14:45
Wirtualna rzeczywistość to nie tylko rozrywka, ale przede wszystkim baza wiedzy oraz kontaktów. Każda więc firma, instytucja czy przedsiębiorstwo musi w znaczący sposób podkreślić swoją obecność online. W jaki sposób to zrobić? Czy strona WWW wystarczy, by odnaleźli nas klienci?
Aby zaistnieć w sieci, można podejmować wielorakie działania. Wszystko zależy od kreatywności, odpowiednich zadań, kierunków marketingowych i PR-owych. Marketing służy przede wszystkim sprzedaży, ale jednocześnie też w pewnym stopniu promuje markę. Natomiast PR, czyli public relations tę markę kreuje i pozwala zbudować zależności i silne więzi między firmą, produktem, marką, a klientem czy innymi elementami środowiska zewnętrznego, ale i wewnętrznego. E-PR to nowoczesne działania, które są podejmowane online, a gdy współdziałają z marketingiem – firma na pewno będzie widoczna w sieci.
Czy sama strona WWW dzisiaj wystarczy, by nowoczesna firma była widoczna? Wiele osób na pewno stwierdzi, że tak. Trochę w tym racji jest, ale nie do końca. Nawet najlepsza strona internetowa pozostanie bowiem niewidoczna, gdy jest osamotniona i źle pozycjonowana. Naturalne wyniki wyszukiwania nie wystarczą. No właśnie – tu pojawia się klu sprawy, czyli pozycjonowanie. Pozycjonowanie pozwala na szybkie odnalezienie naszej witryny internetowej w wyszukiwarce Google. By znaleźć się wysoko w jej wynikach, należy podjąć skuteczne działania marketingowe oparte na między innymi Search Engine Marketing, czyli SEM. SEM jest rodzajem marketingu, który prowadzi się w wynikach wyszukiwania w ramach SEO, reklamy płatnej (PPC) oraz pozycjonowania. Działania SEM zwiększają ruch na stronie WWW.
SEO to procesy, które są związane z budowaniem widoczności, a także pozyskiwaniem ruchu dla strony WWW z bezpłatnych wyników wyszukiwania. SEO ma wpływ na wszystkie czynniki, które poprawiają ranking, a także samą widoczność witryny. Dotyczy także optymalizacji budowy strony internetowej. Jednym ze sposobów optymalizacji jest publikacja treści eksperckich. Czym są treści eksperckie? Teksty eksperckie są to specjalistyczne treści, które wykorzystuje się do budowania odpowiedniego wizerunku danej marki. Mogą być umieszczane w blogach, na specjalistycznych platformach i portalach, w postaci poradników, e-booków, infografik czy webinarów. Przede wszystkim warto przygotować przemyślaną strategię działań, która pozwoli na produkcję odpowiednich treści merytorycznych i bogatych we frazy kluczowe, ale pozbawione elementu spamowania nimi.
Strona WWW to nie wszystko. Warto skorzystać z opcji, jaką daje firmie Google, czyli stworzenie tak zwanej Wizytówki Google. Co to jest? To bezpłatny profil firmy tworzony w wyszukiwarce. Samodzielnie decyduje się o tym, które informacje o firmie mają się pokazywać publicznie w wyszukiwarce i w popularnych Mapach Google. Wizytówka powinna między innymi składać się z nazwy firmy, godzin otwarcia, adresu, danych kontaktowych. Warto zadbać także o opinie klientów, czy logo firmy – taka wizualizacja ułatwia bowiem identyfikację produktu lub marki.
Tworzenie bazy klientów nie jest ani łatwe, ani szybkie. To długotrwały i powolny proces. Może powstać w oparciu o liczne dostępne nowoczesne narzędzia online. Mogą to być powiadomienia push-up, płatne gotowe bazy klientów, boty pojawiające się na przykład w Messengerze czy choćby grupy tworzone w social mediach. Trzeba też pamiętać, że już powstała baza klientów nie może być martwa. Jej tworzenie to stały, powtarzalny proces, który należy bez przerwy analizować i optymalizować.
Nowoczesna firma musi istnieć online – strona WWW z treściami eksperckimi, czy wizytówka i baza klientów to podstawa dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców. A to jest ważne, ponieważ bez wirtualnej rzeczywistości dzisiaj nie można sprzedawać produktów. Trzeba więc określić swoje cele, priorytety, a każdy może mieć inne potrzeby. W oparciu o nie należy zbudować pełną e- strategię i realizować ją krok po kroku.
Nowoczesna firma online - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.