Napisany przez Malinowski Grzegorz dnia 2020-08-10 09:16:23. Aktualizowano 2025-04-27 04:19:25
Od tego czasu minęło już kilka miesięcy, a sporo z nas wciąż pracuje zdalnie. Wiele wskazuje na to, że home office na dobre zagości w życiu części z nas. Już dziś część firm deklaruje, że praca zdalna będzie standardem także po pandemii. Warto starać się zatem o to, by utrzymać wysoką efektywność. Jakie narzędzia ułatwiają pracę z domu? Poznaj nasze zestawienie!
W biurze komunikuje się łatwo - można po prostu podejść do współpracownika lub spotkać się w sali konferencyjnej. Jak przyznaje zespół agencji Miromind, komunikacja zdalna może być równie łatwa, a często nawet wygodniejsza. Wystarczy zainstalować i uruchomić odpowiednie narzędzia.
Slack to dziś jedno z najpopularniejszych narzędzi do komunikacji. Co ciekawe, tylko od 1 lutego do 18 marca 2020 liczba firm używających Slacka wzrosła o 7 tysięcy, co jest bezpośrednio związane z wzmożonym zainteresowaniem pracą zdalną.
Na pierwszy rzut oka Slack to rozbudowany czat, który umożliwia prowadzenie rozmów między dwoma osobami oraz konwersacji grupowych. Slack pozwala także na rozmowy głosowe, wideo oraz przesyłanie plików w wielu formatach. W odróżnieniu od prostych czatów typu Google Hangouts, posiada integracje z wieloma narzędziami, jak np. Jira czy Google Docs, co znacznie ułatwia pracę zdalną. Dodajmy do tego intuicyjny i estetyczny interfejs i przepis na idealne narzędzie do komunikacji gotowy.
Slack jest dostępny w wersji darmowej oraz płatnej. W tej darmowej po wysłaniu 10000 wiadomości, tracisz dostęp do tych starszych.
To największy konkurent Slacka. Microsoft Teams jest dostępny w wersji płatnej w ramach usługi Office 365 oraz w wariancie darmowym. Bezpłatnie możesz przesyłać nieograniczoną liczbę wiadomości tekstowych, prowadzić rozmowy wideo, współpracować nad dokumentami z pakietu Office oraz przesyłać pliki w różnych formatach. W płatnej wersji czeka na Ciebie znacznie więcej możliwości.
Narzędzie do wideokonferencji działające w obrębie G Suite. Umożliwia także prowadzenie wideoprezentacji.
Największą zaletą Google Meets jest zdecydowanie banalna obsługa. Wystarczy się zalogować, kliknąć przycisk “rozpocznij spotkanie”, a następnie podzielić się wygenerowanym linkiem.
Przed pandemią Zoom był kojarzony głównie jako narzędzie do organizowania webinarów. Sporo się jednak od tego czasu zmieniło. Wiele firm wykorzystuje go dziś do prowadzenia spotkań online. Darmowa wersja daje możliwość przeprowadzenia nawet 100-osobowej, 40- minutowej konferencji.
Jak delegować zadania i kontrolować postępy, gdy pracowników nie ma w biurze? Oczywiście dzięki wyspecjalizowanym narzędziom. A oto kilka propozycji:
To jedno z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania projektami. W Asanie możesz tworzyć projekty i przypisywać je do konkretnych osób czy zespołów. W obrębie każdego projektu możesz także wprowadzać mniejsze zadania i delegować je pracownikom o odpowiednich kwalifikacjach.
Do Twojej dyspozycji jest darmowa wersja (do 15 członków zespołu) oraz płatna, gdzie czeka na Ciebie znacznie więcej funkcji.
Trello to kolejne bardzo lubiane narzędzie. Są to tablice, na których tworzysz karty, a później dowolnie je przesuwasz. Możesz tam zapisywać nazwy i cele poszczególnych zadań, daty, checklisty, a także dodawać notatki oraz linki.
Jak dokładnie wykorzystasz Trello, zależy tylko od Twoich potrzeb i kreatywności. Narzędzie daje naprawdę dużo możliwości. Dostępna jest oczywiście zarówno wersja płatna, jak i darmowa.
Świetne narzędzie do monitorowania czasu pracy. Dzięki niemu będziesz wiedział, ile dokładnie czasu pochłaniają konkretne projekty i czy tempo ich wykonywania ze względu na pracę zdalną się zwiększyło, czy może zmniejszyło. Wszystko, co wystarczy zrobić, to stworzyć karty danych zadań, a następnie nacisnąć przycisk start - i stop. Po każdym dniu pracy otrzymasz szczegółowy raport.
Przesyłanie załączników w mailach może być męczące. Co więcej, wiele ważnych plików może w ten sposób po prostu umknąć. Dzięki narzędziom do ich udostępniania i gromadzenia da się na szczęście uniknąć takiego scenariusza.
To po prostu wirtualny dysk, na którym możesz zamieszczać i tworzyć pliki w wielu formatach. Możesz tworzyć foldery i udostępniać je wybranym osobom. Linki z folderami, czy plikami możesz swobodnie przesyłać innym internautom. Uprawnienia do ich przeglądania i edytowania możesz mieć tylko i Ty i konkretni współpracownicy lub po prostu każda osoba, która zna link.
Każdy użytkownik Google ma do wykorzystania na dysku 15 GB - bezpłatnie. Więcej miejsca wiąże się oczywiście z płatnościami.
Dropbox to bardzo podobne rozwiązanie do Google Drive. Dzięki niemu z łatwością udostępnisz pliki. Z poziomu narzędzia można je również edytować i komentować różnego rodzaju pliki. Aby z niego aktywnie korzystać, musisz się zalogować. Możesz do tego celu wykorzystać konto Google lub Apple.
Dropbox jest dostępny w wersji płatnej oraz darmowej.
Wszystkie z wymienionych narzędzi mają przyczynić się do wzrostu produktywności pracy zdalnej. Panuje bowiem opinia, że z efektywnością na home office bywa różnie. A jak jest naprawdę? Z badań przeprowadzonych przez Salesforce Research wynika, że spadek produktywności pracowników podczas pracy z domu to raptem 1%. Co więcej, wielu z nich deklaruje, że z domu pracują dużo bardziej produktywnie.
Na zakończenie wspomnimy o jeszcze jednym narzędziu - Bonusly. Najprościej mówiąc, służy ono do nagradzania pracowników za dobrze wykonaną pracę. Do dyspozycji masz miesięczną pulę punktów, które przyznajesz swoim kolegom i koleżankom, gdy zrobią coś efektywnego, produktywnego czy po prostu miłego. Zgromadzone punkty wymienia się na nagrody. Jakie? O tym decyduje już każdy pracodawca indywidualnie. To doskonały przepis na motywację i zwiększenie produktywności!
Narzędzia do pracy zdalnej: Jak utrzymać produktywność pracowników podczas pandemii? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.