Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Naklejki i etykiety ostrzegawcze w e-biznesie

Napisany przez ----------- dnia 2022-03-02 10:11:19. Aktualizowano 2024-04-26 14:58:36

Wzmożony ruch na stronach internetowych i rekordowa skala zakupów online, to czynniki, które sprawiają, że firmy transportowe i kurierskie są wręcz zasypywane stosem paczek i kartonów.

Przy takiej ilości przesyłek nawet najlepszy przewoźnik i kurier nie jest w stanie, bez odpowiednich informacji, zadbać o przesyłki delikatne, wymagające szczególnego nadzoru podczas transportu. Naklejki ostrzegawcze są stosowane właśnie w takich przypadkach.

 


Naklejki ostrzegawcze - rodzaje i zastosowanie - https://neopak.pl/cms/naklejki-ostrzegawcze-rodzaje-i-zastosowanie

 

Zabezpieczenie paczki w odpowiedni sposób to nie tylko użycie odpowiednich rodzajów kartonów, folii i wypełniaczy. Niezmiernie ważną kwestią podczas całego procesu pakowania jest oznaczanie pudeł odpowiednimi naklejkami ostrzegawczymi. Nie zastosowanie odpowiedniej etykiety często jest przyczyną odmowy uznania reklamacji przez firmy przewozowe.

 

Etykiety ostrzegawcze informują firmę przewozową oraz pracowników magazynów i sortowni,  jak mają obchodzić się z przesyłką i na co w szczególności zwracać uwagę. Są tak zaprojektowane, aby były dobrze widoczne. Zawierają jasne, konkretne i zrozumiałe komunikaty słowne z odpowiednim elementem graficznym. Obraz ten jest jednoznacznie kojarzony i nie rodzi żadnych zbędnych domysłów. Zastosowanie naklejek ostrzegawczych jest uniwersalne, co oznacza, że są jednakowe dla wszystkich rodzajów przesyłek zarówno w kraju, jak i za granicą. Co ważne, są odporne na czynniki atmosferyczne, wytrzymałe i mocno przytwierdzone do naklejanej powierzchni kartonu. Projekt tych etykiet jest widoczny z daleka. Wyraźny wydruk w żywych kolorach czerwieni zabezpiecza lakier UV. Wykonywany jest zazwyczaj na foli, papierze lub tkaninie. Etykieta ostrzegawcza wykazuje wysoką odporność na zarysowania, wilgoć i zmiany temperatury. Warto pamiętać, że kolory etykiet mogą się różnić od rodzaju delikatnej przesyłki. Często przedmioty delikatne, ale nie tłukące się są opatrzone etykietami w czarnych barwach, natomiast rzeczy szczególnie narażone na potłuczenie oznacza się kolorami czerwonymi.

 

https://neopak.pl/cms/etykiety-i-naklejki-samoprzylepne--co-oznaczaja -> Znaczenie etykiet i naklejek ostrzegawczych

 

Oznakowanie stosuje się przede wszystkim podczas wysyłki przedmiotów szczególnie kruchych i delikatnych oraz narażonych na uszkodzenia mechaniczne. Zaliczyć do nich można między innymi:

- szkło,

- porcelanę,

-ceramikę,

- wazony,

- lustra,

- żyrandole,

- ramy obrazów,

- sprzęt elektroniczny (komputery, monitory, tablety, radia, telewizory).

Przy wysyłce wskazanej grupy towarów należy przede wszystkim stosować etykiety „Fragile” (delikatna zawartość) lub „Uwaga szkło”. Często obie te informacje są umieszczane jednocześnie.

 

Etykieta ostrzegawcza z komunikatem „Nie rzucać” również służy znakowaniu towarów delikatnych. Producenci łączą ją zazwyczaj z komunikatem „Fragile” (głównie do międzynarodowych przesyłek). Znakuje się nimi rzeczy delikatne, łamliwe, kruche oraz podatne na zarysowania. Nakleja się je na wysyłki:

- z przedmiotami szklanymi,

- zawierającymi płyny,

- zawierającymi rośliny.

- sprzętu medycznego i laboratoryjnego,

- kolekcjonerskich figurek,

- serwisów stołowych,

- elementów oświetlenia.

 

 

 

 

Komunikat „Ostrożnie” jest stosowany do przewozu paczek z przedmiotami wymagającymi ostrożnego transportu i składowania. W większości przypadków jest łączony z informacją „Uwaga szkło”, czy „Nie rzucać”, „Otwórz ostrożnie”, „Fragile”. Sam komunikat „Ostrożnie” rzadko pojawia się na wysyłanych kartonach, chociażby ze względu na to, że nie daję wystarczającej wiedzy jak obchodzić się z daną przesyłką i co może zawierać w środku. W tym przypadku również informacja, aby ostrożnie traktować paczki, łączona jest z przekazem o rodzaju przesyłki.

 

Branża e-commerce jest wymagająca i specyficzna. Sposób wysyłania paczek i elementy ich pakowania są niezwykle ważne, aby budować dobry wizerunek firmy i zdobywać zaufanych klientów. Nic tak nie odstraszy kupującego od dokonania kolejnego zakupu w sklepie, jak produkt zniszczony podczas transportu. Dla każdego e-biznesu rzeczą priorytetową powinno być odpowiednie pakowanie paczek oraz używanie etykiet ostrzegawczych dla przedmiotów szczególnie delikatnych i kruchych, aby ich produkt dotarł w nienaruszonym stanie do odbiorcy.

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Naklejki i etykiety ostrzegawcze w e-biznesie - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.