Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Masz pytanie odnośnie ISO 9001? W tym artykule znajdziesz odpowiedź!

Napisany przez A dnia 2014-04-03 08:18:55. Aktualizowano 2024-04-17 17:26:20

Konkurencja na rynku biznesowym jest ogromna. Dlatego zdobycie klientów dla istniejących, a także nowo powstających firm jest wyzwaniem.

Firmy nie tylko testują różne kanały dotarcia do klientów i formy reklamy, ale przede wszystkim stawią sobie za cel dostarczanie wysokiej jakości produktów oraz świadczenie wysokiej jakości usług. Tę jakość potwierdzają często za pomocą certyfikatów ISO 9001.

ISO potwierdza wysoką jakość

Certyfikat ISO stanowi potwierdzenie, że dana firma i jej produkty czy tez usługi spełniają wymagane normy prawne. Ten dokument jest rozpoznawalny na całym świecie, dlatego dzięki niemu firmy mogą liczyć na zaufanie klientów i kontrahentów na wszystkich rynkach zagranicznych, jak i  w kraju.

ISO 9001 – poznaj ten typ certyfikacji

ISO 9001 jest jednym z najbardziej popularnych certyfikatów. Wdrożyć go można w niemal każdej firmie – zarówno kilkuosobowej jak i w dużym przedsiębiorstwie.

Jakie korzyści niesie za sobą posiadania certyfikatu ISO 9001? Oto niektóre z nich:

    • Poprawa jakości wyrobów i usług
    • Zdobycie przewagi nad konkurencją
    • Zdobycie zaufania klientów i kontrahentów, zarówno polskich jak i zagranicznych
    • Usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy
    • Usystematyzowanie działań, kierunków zarządzania firmą

Przebieg procesu wdrożenia i certyfikacji

W procesie wdrożeniowym ważną rolę odgrywa konsultant. Jest to przedstawiciel zewnętrznej firmy wdrożeniowej – specjalista z dziedziny systemów zarządzania jakością, którego rolą jest pomoc firmie we wdrożeniu ISO 9001.

Etap wdrożeniowy obejmuje między innymi: opracowanie planu wdrożeniowego, opracowanie procedur wewnątrzfirmowych obejmujących główne procesy zachodzące w danym przedsiębiorstwie (np. pozyskanie klientów, realizacja procesu sprzedaży, reklamacje, dostawy), realizowanie działań zawartych w planie i kontrolowanie stopnia ich wykonania, szkolenia dla pracowników i zarządu oraz przygotowywanie dokumentacji.

Kiedy wszystkie działania zostaną przeprowadzone pozytywnie, firma może przystąpić do certyfikacji.

Proces certyfikacji należy rozpocząć od wyboru jednostki, która ustala terminy audytów. Jednostka certyfikacyjna sprawdza funkcjonowanie firmy i na podstawie przygotowanych raportów podejmuje decyzję o przyznaniu certyfikatu ISO 9001.

Wprowadzenie ISO jest dość kosztownym procesem. Dlatego ważne jest dokładne przygotowanie całej organizacji do wspólnego wysiłku jakim jest otrzymanie certyfikatu ISO.

 

Społecznościowe

Uważasz, że artykuł jest ciekawy? Daj go poznać innym!

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Masz pytanie odnośnie ISO 9001? W tym artykule znajdziesz odpowiedź! - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.