Napisany przez Malinowski Grzegorz dnia 2021-10-29 10:23:44. Aktualizowano 2024-04-26 03:56:41
Od tego jak wyglądają relacje z klientami w dużej mierze zależy to, jak postrzegają oni firmę. Z tego względu wszyscy przedsiębiorcy powinni dołożyć starań by upewnić się, że obsługa konsumentów przebiega w prawidłowy sposób. Jak to zrobić? Warto inwestować w umiejętności kadry i przeprowadzać liczne szkolenia.
Opiekun klienta zajmuje się jego kompleksową obsługą i pełni rolę bezpośredniego doradcy. Do jego obowiązków należy:
Z łatwością można więc dostrzec, że zajmowanie takiego stanowiska wymaga zarówno biegłości związanej z obsługą komputera i programów do edycji oraz tworzenia tekstów czy arkuszy kalkulacyjnych, jak i doskonałej organizacji i wykonywania zadań służbowych w terenie. Nierzadko spotkania odbywają się poza siedzibą firmy, więc praca opiekuna klienta wiąże się z punktualnością i wyjazdami w delegacje. W przypadku sporej części przedsiębiorstw przygotowywane podczas rekrutacji oferty na opiekuna klienta nie zawsze uwzględniają wymóg posiadania konkretnych umiejętności z zakresu nawiązywania i prowadzenia relacji interpersonalnych, które są potwierdzone stosownymi certyfikatami. Nie każdemu z wrodzoną łatwością przychodzi prowadzenie rozmów biznesowych i negocjacji, jednak jest to coś, czego można się nauczyć. Doskonałą ku temu okazją będą szkolenia. Które z nich warto przeprowadzić dla pracowników specjalizujących się w tworzeniu i utrzymywaniu relacji z konsumentami?
Szkolenia dla opiekuna klienta powinny kłaść nacisk przede wszystkim na rozwijanie komunikatywności, zwłaszcza pod kątem biznesu. Doskonałą inwestycją będą więc zajęcia prowadzone w języku obcym, który jest potrzebny podczas porozumiewania się z konsumentami spoza granic ojczystego kraju. Angielski, niemiecki, włoski czy hiszpański – to one ciągle cieszą się dużą popularnością. Podczas takiego kursu jego uczestnik pozna szeroki zasób słownictwa branżowego, podszkoli swoje umiejętności lingwistyczne, a rozmawianie na tematy służbowe stanie się dużo łatwiejsze i będzie przebiegało naturalniej. Ułatwi to zbudowanie profesjonalnej, a zarazem partnerskiej relacji. Godne uwagi są również szkolenia z obsługi klienta, które koncentrują się wokół poznawania jego potrzeb, analizowania ich, a także dopasowywania konkretnych narzędzi komunikacyjnych do danych sytuacji. Nie brakuje tu wiedzy z zakresu biznesu, psychologii, a także marketingu. Dobrze będzie przeprowadzić wśród personelu kurs negocjacji, który pomoże stanowczo i kulturalnie zarazem zabiegać o dobro interesów firmy. W przypadku szkoleń oferty na opiekuna klienta uwzględniają też zajęcia dotyczące szeroko pojętej sprzedaży. Dzięki nim kadra dowie się jak radzić sobie z reklamacjami, z jakich rozwiązań korzystać by oferta towarów bądź usług spotkała się z zainteresowaniem konsumentów, a także zgłębi wszelkie tajniki telemarketingu i radzenia sobie z presją. Jeżeli danej marce bardzo zależy na tym, by każda osoba odpowiadająca za relacje z kupującymi prezentowała się nienagannie, dobrze będzie rozważyć zainwestowanie w szkolenie wizerunkowe obejmujące takie zagadnienia jak: dress code, wystąpienia publiczne i wiele innych.
Jakie szkolenia przeprowadzić dla opiekuna klienta? - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.