Napisany przez M-S-M dnia 2012-03-06 14:51:21. Aktualizowano 2024-05-10 15:56:24
Co roku ONZ przygotowuje raport dotyczący stopnia informatyzacji administracji publicznej na świecie. Oceniany jest stan zaawansowania i efektywność wykorzystywanych narzędzi elektronicznych w sektorze publicznym. Postęp w liczbie i jakości usług świadczonych obywatelom drogą elektroniczną jest zauważalny na całym świecie. Raport bierze pod uwagę także takie kwestie, jak zapobieganie wykluczeniu cyfrowemu czy zróżnicowanie w dostępie do Internetu w zależności od płci lub dochodów.
– Niestety, 47. miejsce Polski w tegorocznym rankingu to wynik gorszy niż rok i dwa lata temu. Z krajów naszego regionu lepiej wypadła Rosja, Litwa czy Czechy. Źle wypadamy w dziedzinie infrastruktury telekomunikacyjnej oraz współpracy administracji i obywateli w sieci, np. w przypadku konsultacji społecznych on-line. Jedynie w statystykach dotyczących wykorzystania przez administrację publiczną portali społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter - plasujemy się na drugim miejscu, po Stanach Zjednoczonych - dodają eksperci Pracodawców RP.
Głównym wnioskiem płynącym z raportu jest to, że w dobie spowolnienia gospodarczego istotne jest nie tylko utrzymywanie na wysokim poziomie komunikacji elektronicznej między administracją a obywatelami, ale przede wszystkim położenie nacisku na rozwój systemów wymiany informacji między instytucjami publicznymi.
- Gdyby w Polsce istniał system umożliwiający urzędnikom bezpośredni, elektroniczny dostęp do baz danych prowadzonych przez różne instytucje publiczne, można by to było uznać za duży postęp, przyspieszający procedury i ułatwiający życie obywatelom – mówią eksperci Pracodawców RP.
Najwyższe miejsce w rankingu zajęły kolejno Korea Południowa, Holandia i Wielka Brytania. Autorzy rankingu podkreślają, że liderów wyróżnia innowacyjność technologicznych rozwiązań, które przyczyniają się do rozwoju społeczno-gospodarczego.
***
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej reprezentują ponad 7,5 tys. firm, zatrudniających 4 mln pracowników.
Organizacja, która powstała w listopadzie 1989 roku, działa w obszarach związanych z rozwojem przedsiębiorczości, wzrostem gospodarczym kraju i kwestiami społecznymi, w tym dotyczącymi ubezpieczeń społecznych, rynku i prawa pracy. Pracodawcy RP podejmują inicjatywy na rzecz przedsiębiorczości, innowacyjności, wykorzystaniu nauki dla potrzeb gospodarki, a także w obszarze stanowienia prawa. Są obecni w pracach Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych.
Od marca 2009 r. w ramach organizacji działa Centrum Monitoringu Legislacji – pierwsze w Polsce forum pozwalające śledzić proces legislacyjny oraz umożliwiające przedsiębiorcom wpływ na kształt i jakość stanowionego prawa (www.cml.pracodawcyrp.pl).
Organizacja jest członkiem Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (organu doradczego instytucji Unii Europejskiej).
Prezydentem Pracodawców RP jest dr Andrzej Malinowski.
JAK POPRAWIĆ MIEJSCE POLSKI W RANKINGU DOTYCZĄCYM E-ADMINISTRACJI - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.