Napisany przez DS dnia 2017-09-15 09:32:00. Aktualizowano 2024-05-13 06:55:02
Co takiego wykorzystuje Google Analytics, że zajmuje się tworzeniem statystyk stron WWW, abyśmy mieli pewność, co do wierzytelności przeglądanej przez nas strony.
Narzędzia analityczne
Google Analitycs działa w oparciu o tworzenie raportów, które pozwalają nam decydować, o tym, co chcemy oglądać na danej stronie. Możemy również dostosować generowane raporty do własnych potrzeb. Narzędzie Google pozwala na tworzenie raportów w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie, jest możliwość sprawdzenia, kto i gdzie w tym momencie przegląda twoją stronę, czy zamieszczony dziś post przyciąga czytających. Dzięki temu możesz również sprawdzić ich reakcje na twoje posty.
Korzystnym staje się również tworzenie raportów niestandardowych, czyli poprzez utworzenie własnego panelu informacji z danymi, możesz otrzymać te odpowiedzi, które cię interesują. Raporty te udostępnić możesz swoim współpracownikom. Ciekawym rozwiązaniem jest także wizualizacja procesu ścieżki użytkownika na twojej stronie WWW. Google Analitycs pomaga w wizualnej ocenie relacji użytkownika z twoją stroną.
Analiza treści
Analityka treści pozwala na tworzenie raportów, z których dowiedzieć się możemy, jakie części strony mają dobrą skuteczność, a które są najpopularniejsze. Dzięki tym raportom można skutecznie poprawić wygodę użytkowania. Często jest tak, że użytkownicy stron szukając konkretnych informacji, nie znajdują na nie odpowiedzi. Dzięki raportowi wyszukiwania jesteś w stanie otrzymać informacje o tym, czego tak naprawdę oni oczekują, czego szukali. To pozwoli ci na wykorzystanie szansy na lepsze rozpropagowanie twojej działalności i skrócić czas konwersacji między tobą a potencjalnym klientem. Z kolei raport Analitycs znajdujący się w treści naszej strony, pozwala na analizę sposobu poruszania się tego potencjalnego klienta po stronie WWW. Wkurza cię czasem powolne ładowanie strony? Jest to dość irytujące, bo myślisz, że twój komputer zamula. Ale jednak dzięki obecności raportu Szybkość witryny zobaczysz, jak długo następuje wczytanie danej strony. Wtedy możesz poprawić błędy i zadbać o lepsze zadowolenie klientów.
Analiza mediów społecznościowych
W sieci coraz prężniej działają media społecznościowe, nawiązujesz szybko nowe kontakty. Z pomocą Google Analitic uzyskasz informacje na temat skuteczności swoich kampanii, które prowadzisz za pomocą mediów społecznoścowych. Umiejętnie jesteś w stanie z analizować, w jaki sposób użytkownicy posługują się funkcją udostępniania treści kampanii (np. przycisk „Lubię to”) i reagują na te treści udostępnione. Raportem Konwersje możesz mierzyć wartość mediów społecznościowych. Zawiera on w sobie współczynniki i wartość pieniężną konwersji, które się odbyły. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, które media wpływają na twoją firmę, to warto skorzystać z raportu Źródła relacji społecznościowych, który określa początek drogi, po której porusza się użytkownik z mediów społecznościowych. Znajdziesz w nim również współczynniki zaangażowania i konwersji dla danych mediów.
Zobacz także jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego w Google.
Google Analytics, czyli analityka - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.