Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Oferta tygodnia:

Do końca:2024-04-28

Było:1480zł

Jest:1380zł

Uwaga! To szkolenie już się odbyło.
Jeśli obecnie nie ma innego dogodnego terminu zapytaj firmę o możliwość wznowienia tego szkolenia.

Podstawowe informacje

Transport drogowy: współpraca przewoźnika – zleceniodawcy – załadowcy/odbiorcy. Problemy – Praktyka

  • Termin: 2024-04-17 - 2024-04-17
  • Lokacja: Katowice, Śląskie
  • Cena netto: 1260.00 zł
  • Cena brutto: 1549.80 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte. Szkolenie efs - dofinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

  • 02-928 Warszawa, Mazowieckie
  • ul. Augustyna Locciego 26
  • Telefon: 228533523
  • Fax: 222472183
  • Email: atl@atl.edu.pl
  • www: www.atl.edu.pl/
Firma szkoleniowa ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

 TRANSPORT DROGOWY: WSPÓŁPRACA PRZEWOŹNIKA  – ZLECENIODAWCY – ZAŁADOWCY/ODBIORCY
PROBLEMY – PRAKTYKA – PROCEDURY – PRAWO – POROZUMIENIE .

 

 

SZKOLENIE ORGANIZOWANE STACJONARNIE I ONLINE!



POBIERZ OFERTĘ SZKOLENIA I FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (PDF)>>


HARMONOGRAM POZOSTAŁYCH SZKOLEŃ (PDF)>>


UWAGA. Możliwość bezpłatnego udziału w szkoleniach!  Serdecznie zapraszamy do współpracy w zakresie szkoleń dofinansowanych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Bezpłatnie pomożemy w dopełnieniu wszelkich formalności związanych z dofinansowaniem i złożeniem wniosku! Zapraszamy taikże na szkolenia dofinansowane z Bazy Usług Rozwojowych PARP.


SZKOLENIA ZAMKNIĘTE – JEŻELI JESTEŚCIE PAŃSTWO ZAINTERESOWANI REALIZACJĄ TEGO SZKOLENIA W SWOJEJ FIRMIE PROSIMY O KONTAKT TELEFONICZNY: 22 853 35 23, tel. kom.: 607 573 053.



Do kogo kierujemy nasze szkolenie:

  • Osoby odpowiadające w przedsiębiorstwie za współpracę z przewoźnikami i spedytorami, w szczególności z działów transportu, logistyki, handlu, zakupów, sprzedaży.
  • Pracownicy firm przewozowych w transporcie drogowym.
  • Pracownicy firm spedycyjnych zajmujących się transportem drogowym.


Jakie przykładowe umiejętności szkolenie zapewni uczestnikom:

  • poznanie praktycznych sposobów rozwiązywania problemów pojawiających się przy współpracy przewoźnika ze zleceniodawcą,
  • nabycie umiejętności analizy problemów, gdy  załadowca nie jest zleceniodawcą przewoźnika oraz  sposobów ich rozwiązywania,
  • przyswojenie zasady i procedury postępowania we współpracy pomiędzy zleceniodawcą (załadowcą / odbiorcą) oraz przewoźnikiem, a także w sytuacji, gdy pomiędzy nimi występuje spedytor,
  • przećwiczenie metod załatwiania roszczeń oraz zasad posługiwania się argumentami prawnymi (konwencje, zwyczaje, przepisy, warunki umowne),
  • poznanie dróg osiągania porozumienia w sytuacjach spornych i reklamacjach.

 

  

PROGRAM SZKOLENIA:


1. PROBLEMY – ANALIZA TYPOWYCH SYTUACJI SPORNYCH POMIĘDZY UCZESTNIKAMI TRANSPORTU DROGOWEGO – KRAJOWEGO I MIĘDZYNARODOWEGO.

  • Problemy sporne wynikające ze szkód związanych z towarem – utratą, ubytkiem, uszkodzeniem.
  • Spory o niedotrzymanie przez przewoźnika terminu podstawienia samochodu na załadunek.
  • Problem kar umownych i odpowiedzialności za szkodę z tytułu zwłoki w podstawieniu samochodu.
  • Problemy związane z przetrzymaniem przewoźnika na załadunku z różnych powodów.
  • Spory wynikające z ładowania towaru oraz jego mocowania i zabezpieczania.
  • Problemy sporne wynikające z niedotrzymania terminu dostawy towaru przez przewoźnika do miejsca rozładunku.
  • Problemy związane z przetrzymaniem przewoźnika na rozładunku pomimo dotarcia kierowcy na czas do miejsca dostawy.
  • Problemy dotyczące przestoju na granicy, nie spowodowanego winą przewoźnika.
  • Spory wynikające z posługiwania się dokumentami przewozowymi i celnymi przez kierowcę.
  • Problem odpowiedzialności przewoźnika za braki towaru w przypadku dostarczenia zafoliowanych palet.
  • Problemy związane z wykazaniem tzw. „winy umyślnej”, „rażącego niedbalstwa” czy „złego zamiaru” jako przesłanek znoszących limity odpowiedzialności przewoźnika.
  • Różne inne problemy zgłaszane przez uczestników.


2. PRAKTYKA – WYMIANA DOŚWIADCZEŃ ZWIĄZANYCH ZE WSPÓŁPRACĄ POMIĘDZY ZLECENIODAWCĄ (ZAŁADOWCĄ / ODBIORCĄ) A PRZEWOŹNIKIEM.

  • Praktyczne uwagi dotyczące zawierania umowy przewozu w różnych sytuacjach.
  • Praktyka posługiwania się zleceniem przewozowym i umieszczania na nim różnych zapisów, w tym deklaracji wartości towaru czy deklaracji specjalnego interesu w dostawie.
  • Praktyka wystawiania listu przewozowego i problem, która ze stron jest za to odpowiedzialna.
  • Praktyczne uwagi w zakresie posługiwania się listem przewozowym, w tym interpretacja różnych błędów popełnianych przy wystawianiu listu.
  • Praktyka postępowania w sytuacji  posługiwania się różnymi wersjami i formami Listu przewozowego CMR.
  • Praktyczne aspekty postępowania podczas załadunku towaru, w tym rola pracowników magazynu załadowcy a rola kierowcy.
  • Praktyczne informacje dotyczące postępowania przy braku zwrócenia egzemplarza Listu przewozowego CMR przez przewoźnika w kontekście dowodu wywozu towaru z kraju.
  • Praktyczna wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

3. PROCEDURY – PROCEDURY WSPÓŁPRACY WYNIKAJĄCE Z WYPRACOWANYCH ZWYCZAJÓW W TRANSPORCIE DROGOWYM.

  • Procedury współpracy, gdy zleceniodawca przewoźnika jest jednocześnie załadowcą.
  • Procedury współpracy, gdy zleceniodawca przewoźnika nie jest załadowcą, w tym gdy występuje jako odbiorca.
  • Procedury weryfikacji przewoźnika przez zleceniodawcę w celu ograniczenia ryzyk przewozu.
  • Procedury współpracy, gdy zleceniodawcą przewoźnika jest spedytor występujący jako pośrednik.
  • Procedury weryfikacji przewoźnika przez spedytora, konieczne do ew. zwolnienia od odpowiedzialności za przewoźnika i wykazania tzw. „braku winy w wyborze”.
  • Procedury współpracy, gdy spedytor wiezie towar własnymi środkami transportowymi.
  • Procedury współpracy, gdy przewoźnik umowny korzysta z podwykonawców (przewoźników faktycznych).
  • Procedury załadowcy na załadunku towaru.
  • Procedury odbiorcy na wyładunku towaru, w szczególności związane z weryfikacją towaru.
  • Procedury przewoźnika i odbiorcy na wyładunku towaru w sytuacji stwierdzenia uszkodzeń i ubytków.


4. PRAWO – UZASADNIANIE POSTĘPOWANIA ARGUMENTAMI PRAWNYMI Z KONWENCJI CMR, PRAWA PRZEWOZOWEGO I INNYCH USTAW, ROZPORZĄDZEŃ, ORZECZNICTWA.

  • Podstawowe elementy systemu prawa transportowego w transporcie krajowym i międzynarodowym.
  • Zasady pierwszeństwa pomiędzy Konwencją a pozostałymi elementami prawa transportowego.
  • Dobór argumentów prawnych w różnych sytuacjach spornych przez przewoźnika oraz zleceniodawcę.
  • Kluczowe postanowienia Konwencji CMR w zakresie odpowiedzialności zleceniodawcy (załadowcy / odbiorcy).
  • Kluczowe postanowienia Konwencji CMR w zakresie odpowiedzialności przewoźnika drogowego.
  • Wykorzystanie Ustawy prawo przewozowe do doboru argumentacji przy przewozach krajowych i przewozach międzynarodowych.
  • Limity odpowiedzialności przewoźnika i czynności konieczne do ich ew. zniesienia przez zleceniodawcę.
  • Odpowiedzialność spedytora wg. Kodeksu cywilnego (umowa spedycji) oraz warunków OPWS.
  • Nieprzekraczalne terminy na dokonanie różnych czynności związanych z utratą, ubytkiem czy uszkodzeniem towaru oraz niedotrzymaniem terminu dostawy.
  • Warunki niezbędne zlecenia przewozowego (umowy przewozu) wynikające z Kodeksu cywilnego.
  • Problem milczącej akceptacji zlecenia (braku odpowiedzi ze strony przewoźnika).
  • Regulacje dotyczące protokołu szkody czy zasad sporządzania oraz załatwiania reklamacji w aktach wykonawczych do Prawa przewozowego.
  • Orzecznictwo w zakresie szkód transportowych i ich wykorzystanie w procesie załatwiania sporu.


5. POROZUMIENIE – DROGI OSIĄGANIA POROZUMIENIA W SYTUACJACH SPORNYCH I REKLAMACJACH W TRANSPORCIE DROGOWYM.

  • Zasady sporządzania zgodnej z prawem reklamacji, zawierającej wszystkie wymagane elementy.
  • Uzasadnianie swojego stanowiska przez zleceniodawcę oraz dokumenty niezbędne w procesie załatwiania sporu.
  • Zasady sporządzania zgodnej z prawem odpowiedzi na reklamację przez przewoźnika, zawierającej wszystkie wymagane elementy.
  • Wykorzystanie przez przewoźnika zwolnień od odpowiedzialności w transporcie krajowym i transporcie międzynarodowym.
  • Rozstrzyganie sporu, gdy zachodzą przesłanki powołania się na siłę wyższą oraz uzasadnianie przez przewoźnika tego zjawiska powołując się na uznane interpretacje międzynarodowe (ICC).
  • Załatwianie problemów wynikających z załadunku oraz mocowania towaru.
  • Porozumienie z uwzględnieniem „marketingowego” aspektu współpracy, rozumianego jako dbałość o klienta.
  • Osiąganie porozumienia z zaangażowaniem ekspertów.
  • Rozstrzyganie sporów na drodze mediacji.
  • Terminy przedawnienia i decyzje konieczne w celu przerwania ich biegu.
  • Inne metody osiągania porozumienia na drodze pozasądowej.

 
Program nie stanowi harmonogramu i tematy są omawiane w różnej, aczkolwiek logicznej kolejności oraz rozwijane zgodnie z zainteresowaniem uczestników. W trakcie szkolenia odpowiedzi na pytania uczestników dokonywane są na bieżąco. Uczestnicy otrzymują obszerny komplet materiałów do wykorzystania w praktyce.

 

 

DODATKOWO! Konsultacje po szkoleniu przez Internet (1 miesiąc).
NOWOŚC!  Zachęcamy uczestników do przesyłania pytań związanych z tematyką szkolenia na minimum 10 dni przed jego terminem.

 

PROWADZĄCY: Dr Wojciech Budzyński.

Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Zagadnieniami tymi zajmuje się w sposób praktyczny , jak i naukowy. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych.
Autor wielu wydawnictw poświęconych tematyce transportowej i handlowej, m.in.: „Transport w przedsiębiorstwie. Logistyka, spedycja i reklamacje.” (2017), „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych.” (wydanie elektroniczne EBOOK 2015),  „Umowy w handlu krajowym i zagranicznym. Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia.” (2015), „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń.”, Biblioteka Nowoczesnego Menedżera (2014), „Handel zagraniczny dla menedżerów.”, „Prawo międzynarodowe. Transakcje międzynarodowe.” Podręcznik na Studia MBA, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms. Combiterms. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD.”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe.” „Poradnik eksportera komponentów.”, „Słownik dokumentów handlu zagranicznego. Opis i wzory dokumentów.”, „Eksport – import według Incoterms.” „Realizacja kontraktu importowego i eksportowego.”, „Realizacja transakcji importowej.”, „Wykładnia terminów handlowych Incoterms.”


INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

 

  • Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu.
  • Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych  Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet.
  • Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s. Instrukcja udziału w szkoleniu on-line zostanie przekazana wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia i pozostałymi informacjami organizacyjnymi.
  • Na kilka dni przed szkoleniem z każdym uczestnikiem zostanie przeprowadzony test połączenia na platformie online. Szkolenia realizujemy za pośrednictwem platform: Zoom Meetings lub Clickmeeting.

 

Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie online Zoom Meetings.

  • 09:50 – 10:00 Logowanie do platformy
  • 10:00 – 13:00 Zajęcia część I
  • 13:00 – 14:00 przerwa na lunch
  • 14:00 – 16:00 Zajęcia część II

 

Cena promocyjna szkolenia online wynosi 760 zł. netto + 23% VAT i obejmuje:

 

  • wysoki poziom merytoryczny szkolenia,
  • uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach,
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej PDF,
  • zaświadczenie ukończenia szkolenia w postaci elektronicznej PDF.  

 

Cena po okresie promocji: 860 + 23% VAT.

 

 

SZKOLENIA STACJONARNE:

Cena promocyjna szkolenia stacjonarnego wynosi 1160 zł. netto + 23% VAT i obejmuje:

  • wysoki poziom merytoryczny szkolenia,
  • uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach,
  • materiały szkoleniowe w segregatorze, długopis
  • zaświadczenie ukończenia szkolenia,
  • obiad,
  • przerwy kawowe  


Cena po okresie promocji: 1260 + 23% VAT.

Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 10.00-16.00

Zakwaterowanie:
pomagamy w rezerwacji noclegu w hotelach, w których odbywa się szkolenie lub w innych hotelach/apartamentach będących w ich pobliżu. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt.


ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W SZKOLENIU PRZYJMUJEMY POD NUMEREM TELEFONÓW: 

tel.: 22 853 35 23, tel. kom.: 607 573 053

lub e-mail: atl@atl.edu.pl


 

SZKOLENIA ZAMKNIĘTE 

– JEŻELI JESTEŚCIE PAŃSTWO ZAINTERESOWANI REALIZACJĄ TEGO SZKOLENIA W SWOJEJ FIRMIE PROSIMY O KONTAKT TELEFONICZNY: 22 853 35 23, tel. kom.: 607 573 053

    

  • Hotel Park Inn by Radisson Katowice
  • 40-147 Katowice, Bytkowska 1a
  • woj. Śląskie
Termin: 2024-04-22 - 2024-04-22
Lokacja: Warszawa, Mazowieckie
Cena: 1260.00 zł
Termin: 2024-04-24 - 2024-04-24
Lokacja: CAŁA POLSKA, Mazowieckie
Cena: 860.00 zł

Najnowsze szkolenia:

CMR - JAK PRAWIDŁOWO WYPEŁNIAĆ LIST PRZEWOZOWY I POSŁUGIWAĆ SIĘ JEGO NAJNOWSZĄ WERSJĄ? Pra
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Procedury w zakresie posługiwania się listem przewozowym CMR i listem krajowym, oficjalne zasady wypełniania listu przewozowego CMR(opracowane przez jego twórcę) Najczęściej występujące błędy przy wypełnianiu listu przewozowego. Proces reklamacyjny.

Dochodzenie i załatwianie reklamacji B2B w kraju i zagranicą.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Od 1 stycznia 2021 r. weszły w życie zmiany dotyczące załatwiania reklamacji zgłaszanych przez małych przedsiębiorców. Nieco wcześniej w istotny sposób zmianie uległy postanowienia o rękojmi, zmianie uległ okres rękojmi i zakres jej obowiązywania.

Eksport w przedsiębiorstwie. Wejście na rynek i realizacja transakcji eksportowej.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Naszym celem jest pokazanie, jak dokonywać eksportu i dokonywać dostaw wewnątrzwspólnotowych, z uwzględnieniem właściwych zabezpieczeń w umowach, które pozwolą uniknąć niepotrzebnych kosztów dla obu partnerów, w sytuacji powstania sporu.

Incoterms® 2020- PRAKTYKA-ZAGROŻENIA-PUŁAPKI-WYZWANIA
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Uczestnicy otrzymują autorską wykładnię graficzną każdej z reguł Incoterms 2020. Multimedialna prezentacja, wykorzystująca ilustrację poszczególnych czynności i problemów spornych (zdjęcia z magazynów, portów, składów, terminali kontenerowych.

Incoterms® 2020. Jak ustrzec się pułapek i niebezpieczeństw wprowadzając nowe terminy do umo
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Uczestnicy otrzymują autorską wykładnię graficzną każdej z reguł Incoterms 2020. Multimedialna prezentacja, wykorzystująca ilustrację poszczególnych czynności i problemów spornych (zdjęcia z magazynów, portów, składów, terminali kontenerowych.

Incoterms® 2020 a zarządzanie ryzykiem umów i transportu.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Uczestnicy poznają zasady zarządzania ryzykiem w odniesieniu do najnowszej wersji Incoterms® 2020 w formie analizy eksperckiej, ukierunkowanej na potrzeby i korzyści uczestników oraz uzyskają praktyczne porady na temat ograniczania ryzyk.

Akredytywa eksportowa - jak przygotować dokumenty, żeby bank zapłacił? Praktyczne warsztaty
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Największym paradoksem akredytywy dla eksportera jest fakt, że ten sposób płatności ma zabezpieczać jego interesy, to eksporter jest beneficjentem akredytywy, to eksporter dąży w negocjacjach handlowych do akredytywy i to eksporter ma z nią kłopoty.

Akredytywa dokumentowa - skuteczne zabezpieczenie płatności.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Akredytywa, jeżeli została właściwie wynegocjowana, jest uważana za najlepsze zabezpieczenie płatności z tych, które ograniczają ryzyko obu stron umowy. Zasady zabezpieczenia płatności akredytywą dokumentową - wyjaśnione przez eksperta.

INKASO, AKREDYTYWA I INNE DOKUMENTOWE SPOSOBY PŁATNOŚCI
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Uczestnicy uporządkują swoją wiedzę na temat uwarunkowań prawno-zwyczajowych, negocjowania i organizacji procesu rozliczania transakcji handlowych, zwłaszcza inkasa i akredytywy dokumentowej oraz BPO i rachunku zastrzeżonego. Inkaso, akredytywa.

Jak Unikać Pułapek w Umowach i Formułować Niezbędne Zabezpieczenia.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Celem szkolenia jest zapoznanie z zasadami analizy kontraktów i umów pod kątem niebezpiecznych sformułowań dla sprzedającego i kupującego oraz wykształcenie umiejętności prognozowania konsekwencji określonych sformułowań w umowie.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Transport drogowy: współpraca przewoźnika – zleceniodawcy – załadowcy/odbiorcy. Problemy – Praktyka, Szkolenie Sprzedaż, Logistyka, transport, zarządzanie, handlowe, obsługa klienta, inne, reklamacje w transporcie, Katowice. otwarte, efs

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.