Cel szkolenia:
Celem głównym zajęć jest poznanie podstawowych aktów prawnych regulujących organizację pracy sekretariatu szkoły/placówki oświatowej i wykorzystanie ich w praktyce. Nabycie umiejętności prowadzenia i organizacji pracy sekretariatu szkoły.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do sekretarzy oraz sekretarek placówek oświatowych.
Program szkolenia:
I – KANCELARIA – BIUROWOŚĆ
Odpowiedzialność prawna pracowników za wytwarzaną i przechowywaną dokumentację.
System kancelaryjny – bezdziennikowy. Stosowanie jednolitego rzeczowego wykazu akt.
Znaki sprawy. Zasady nadawania i kontynuacji.
Tworzenie teczek, zbiorów dokumentacji:
– dokumentacja organizacyjna (m. in.: statut, regulamin organizacyjny, zarządzenia,
rejestry, regulaminy);
– dokumentacja administracyjna (m. in.: karty drogowe, delegacje, arkusze inwentaryzacyjne, BHP, zamówienia, rejestr pieczęci, książka korespondencyjna);
– dokumentacja pracownicza (min.: teczki osobowe, listy płac, karty zarobkowe, karty zasiłkowe, wnioski urlopowe, upoważnienia);
– dokumentacja finansowa (min.: dowody księgowe, bilanse, rozliczenia z US);
– dokumentacja unijna (min.: projekty unijne);
– pozostała dokumentacja (min: kontrole, sprawozdawczość z działalności, zaświadczenia).
Archiwizowanie dokumentacji i zasady jej przekazywania do Archiwum zakładowego\składnicy akt (kompletowanie dokumentacji, układanie pism, usuwanie brudnopisów, paginacja, teczki z tektury bezkwasowej).
Rozwiązanie stosunku pracy – protokolarne rozliczenie się pracownika z wytworzonej dokumentacji.
II – ARCHIWIZACJA
Archiwum zakładowe\składnica akt – organizacja i zadania. Obowiązki ciążące na każdym pracowniku
i archiwiście.
Kategorie archiwalne ich znaczenie i cel stosowania. Wartościowanie dokumentacji.
Prowadzenie środków ewidencyjnych w archiwum zakładowym\składnicy akt:
– spisy zdawczo-odbiorcze;
– wykazy spisów zdawczo-odbiorczych;
– rejestr wypożyczonych/udostępnionych teczek aktowych;
Brakowanie (niszczenie dokumentacji) – protokoły niszczenia dokumentacji.
Procedura postępowania w momencie likwidacji lub istotnych zmian organizacyjnych w zakresie dokumentacji w archiwum zakładowym\składnicy akt.
Przekazywanie dokumentacji archiwalnej do właściwego Archiwum Państwowego, Kuratorium Oświaty lub organu prowadzącego.
Cena obejmuje:
Trenera eksperta w temacie szkolenia
Wsparcie po szkoleniowe Trenera
Certyfikat ukończenia szkolenia
Klimatyzowaną salę szkoleniową
Kompleksowe materiały szkoleniowe
Serwis kawowy
Lunch
Grupy do 12 osób, dające gwarancję przećwiczenia wszelkich elementów szkolenia oraz warunki sprzyjające łatwej wymianie informacji, konsultacji i integracji
Szkolenie Profesjonalny sekretariat w szkole/placówce oświatowej organizujemy również w formie zamkniętej ( w siedzibie Firmy).
Archiwizacja dokumentacji projektów dofinansowanych z funduszy UESUKCES Centrum RozwojuSzkolenie ma na celu zapoznanie i przygotowanie uczestników do samodzielnego zorganizowania oraz usystematyzowania w swojej instytucji procesu archiwizacji i obiegu dokumentów w domenie (...) |
|
Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania DokumentacjąSUKCES Centrum RozwojuCel szkolenia: Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z pojęciem elektronicznego zarządzania dokumentacją, archiwizacją dokumentów, instrukcją kancelaryjną. |
|
Kurs kancelaryjno-archiwalny II stopniaSUKCES Centrum RozwojuGłównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego. |
|
PLATFORMA EPUAP 2 I JEJ MIEJSCE W OBIEGU DOKUMENTÓW W URZĘDZIE – PRAKTYCZNE WARSZTATYSUKCES Centrum RozwojuPodczas tego warsztatu dowiecie się Państwo o funkcjonowaniu Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz zasadach pracy z dokumentacją przesyłaną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej |
|
Profesjonalny sekretariat w szkole/placówce oświatowejSUKCES Centrum RozwojuPodczas realizacji kursu uczestnicy będą realizować praktyczne ćwiczenia z ww. zakresu poprzez wypełnianie formularzy odzwierciedlających poszczególne czynności kancelaryjno-archiwalne, z wykorzystaniem normatywów obowiązujących w jednostce organiz. |
|
System Informacji Oświatowej –placówek oświatowych NOWOŚĆSUKCES Centrum RozwojuSystem Informacji Oświatowej (SIO) to aplikacja stale rozbudowywana, zatem zapraszamy do udziału w szkoleniu, które ułatwi Państwu poradzenie sobie z tym programem, do którego na bieżąco wprowadzane są funkcjonalności. |
|
Warsztaty archiwistyczne: Porządkowanie, archiwizowanie i ewidencjonowanie dokumentacjiSUKCES Centrum RozwojuKorzyści: Uczestnicy warsztatów archiwistycznych nabędą umiejętność samodzielnego wypełniania ewidencji Archiwum/ Składnicy (Wypełnianie spisów zdawczo- odbiorczych, kart wypożyczeń etc) jak i samodzielnego porządkowania i archiwizowania dokumentacji |
|
Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopniaSUKCES Centrum RozwojuGłównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego. |
|
Archiwum zakładowe-nowe zasady obiegu,archiwizacji i przetwarzania danychSUKCES Centrum RozwojuNabycie,zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją oraz wiedzy niezbędnej do zgodnej z obowiązującymi przepisami organizacji pracy w archiwumOmówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy.RODOarchiwum |
|
Biuletyn Informacji Publicznej-prowadzenie BIP wraz z przygotowaniem do wymagańustawy o dostępnościSUKCES Centrum RozwojuOsoby prowadzące BIPCzłonkowie zespołów redakcyjnych BIPAdministratorzy stron podmiotowychWszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Profesjonalny sekretariat w szkole/placówce oświatowej, Szkolenie Administracja, Szkoły, . otwarte
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.