Cel szkolenia:
Adresaci szkolenia:
Osoby prowadzące BIP
Członkowie zespołów redakcyjnych BIP
Administratorzy stron podmiotowych
Wszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką
Program szkolenia :
I. Podstawy prawne prowadzenia BIP.
Kto ma obowiązek prowadzić BIP?
Kluczowe założenia ustawy o dostępie do informacji publicznej.
Informacje publikowane w BIP – obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej?
Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej.
BIP a ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
II. BIP – zagadnienia praktyczne.
Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA.
Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury.
Przestrzeganie zakazów publikacyjnych – co może zostać uznane za reklamę?
Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje? – sposób wypełniania metryczki.
Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie).
Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych?
Efektywność BIP a udostępnianie informacji w trybie wnioskowym.
Urzędowy publikator teleinformatyczny a internetowy serwis www.
Obowiązek zgłoszeniowy i funkcjonalność strony głównej BIP.
Standaryzacja podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA.
Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje? – sposób wypełniania metryczki.
Kluczowe orzecznictwo sądów administracyjnych związane z BIP.
III. Obowiązki publikacyjne określone w ustawie o dostępie do informacji publicznej.
Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń.
Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów.
Jak udostępniać informacje o sposobie załatwiania spraw i ich stanie?
Jak często i szczegółowo publikować dane o majątku oraz finansach?
Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach.
Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli.
Publikacja treści i postaci dokumentów urzędowych – porady praktyczne.
Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka.
Jak poinformować o tym czego zabrakło w Biuletynie?
IV. Ograniczenia na stronach BIP.
Zakres jawności danych o pracownikach i osobach pełniących funkcje publiczne.
Skuteczne i prawidłowe wyłączenie jawności tajemnic oraz danych prawnie chronionych.
Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę
Archiwizacja dokumentacji projektów dofinansowanych z funduszy UESUKCES Centrum RozwojuSzkolenie ma na celu zapoznanie i przygotowanie uczestników do samodzielnego zorganizowania oraz usystematyzowania w swojej instytucji procesu archiwizacji i obiegu dokumentów w domenie (...) |
|
Obieg i archiwizacja dokumentów w systemie Elektronicznego Zarządzania DokumentacjąSUKCES Centrum RozwojuCel szkolenia: Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z pojęciem elektronicznego zarządzania dokumentacją, archiwizacją dokumentów, instrukcją kancelaryjną. |
|
Kurs kancelaryjno-archiwalny II stopniaSUKCES Centrum RozwojuGłównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego. |
|
PLATFORMA EPUAP 2 I JEJ MIEJSCE W OBIEGU DOKUMENTÓW W URZĘDZIE – PRAKTYCZNE WARSZTATYSUKCES Centrum RozwojuPodczas tego warsztatu dowiecie się Państwo o funkcjonowaniu Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz zasadach pracy z dokumentacją przesyłaną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej |
|
Profesjonalny sekretariat w szkole/placówce oświatowejSUKCES Centrum RozwojuPodczas realizacji kursu uczestnicy będą realizować praktyczne ćwiczenia z ww. zakresu poprzez wypełnianie formularzy odzwierciedlających poszczególne czynności kancelaryjno-archiwalne, z wykorzystaniem normatywów obowiązujących w jednostce organiz. |
|
System Informacji Oświatowej –placówek oświatowych NOWOŚĆSUKCES Centrum RozwojuSystem Informacji Oświatowej (SIO) to aplikacja stale rozbudowywana, zatem zapraszamy do udziału w szkoleniu, które ułatwi Państwu poradzenie sobie z tym programem, do którego na bieżąco wprowadzane są funkcjonalności. |
|
Warsztaty archiwistyczne: Porządkowanie, archiwizowanie i ewidencjonowanie dokumentacjiSUKCES Centrum RozwojuKorzyści: Uczestnicy warsztatów archiwistycznych nabędą umiejętność samodzielnego wypełniania ewidencji Archiwum/ Składnicy (Wypełnianie spisów zdawczo- odbiorczych, kart wypożyczeń etc) jak i samodzielnego porządkowania i archiwizowania dokumentacji |
|
Kurs kancelaryjno-archiwalny I stopniaSUKCES Centrum RozwojuGłównym celem szkolenia jest przekazanie słuchaczom kompleksowej wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną oraz przygotowanie do pełnienia funkcji archiwisty zakładowego. |
|
Archiwum zakładowe-nowe zasady obiegu,archiwizacji i przetwarzania danychSUKCES Centrum RozwojuNabycie,zaktualizowanie i pogłębienie wiedzy oraz umiejętności z zakresu zarządzania dokumentacją oraz wiedzy niezbędnej do zgodnej z obowiązującymi przepisami organizacji pracy w archiwumOmówienie nowych przepisów znowelizowanej ustawy.RODOarchiwum |
|
Biuletyn Informacji Publicznej-prowadzenie BIP wraz z przygotowaniem do wymagańustawy o dostępnościSUKCES Centrum RozwojuOsoby prowadzące BIPCzłonkowie zespołów redakcyjnych BIPAdministratorzy stron podmiotowychWszystkie osoby zainteresowane powyższą tematyką |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Biuletyn Informacji Publicznej-prowadzenie BIP wraz z przygotowaniem do wymagańustawy o dostępności, Szkolenie Informatyczne IT, Administracja, publiczna, pomoc społeczna, informatyczne, bezpieczeństwo, internet, obsługa komputera, . otwarte, e-learning
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.