Szkolenie Train the trainers dedykowane jest osobom, które pracują jako coach, trener, konsultant bądź zamierzają taką pracę rozpocząć. Szkolenie przeznaczone jest dla osób początkujących oraz doświadczonych, które chcą usystematyzować wiedzę z zakresu przygotowywania szkolenia oraz doskonalić swoje umiejętności trenerskie.
Szkolenie będzie również praktycznym doświadczeniem, a także cennym zasobem wiedzy dla menedżerów i specjalistów zarządzających i nadzorujących procesy szkoleniowe oraz rozwojowe w organizacji.
Szczegóły szkolenia: https://www.hillway.pl/szkolenie-train-the-trainers-warsztat-dla-trenerow/
KORZYŚCI Z UDZIAŁU W SZKOLENIU:
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu Train the trainers:
- Poznanie metod ciągłego doskonalenia się trenera, które mają wpływ na jakość i atrakcyjność przygotowywanych szkoleń
- Zdobycie narzędzi niezbędnych do zaprojektowania i przeprowadzenia bogatego w treść i interesującego szkolenia
- Nabycie umiejętności pracy z grupą szkoleniową w oparciu o zachodzące procesy grupowe
- Umiejętność rozpoznawania i właściwego reagowania na sytuacje trudne pojawiające się w grupie w trakcie szkolenia
- Umiejętność profesjonalnego i swobodnego występowania publicznego
- Poznanie narzędzi skutecznej komunikacji w pracy z grupą
- Umiejętność projektowania i prowadzenia szkoleń w oparciu o cykl Kolba, dzięki któremu uczestnicy doświadczają omawianych zagadnień, co wzbogaca proces poznaczy u osób dorosłych i ułatwia zapamiętywanie nowej wiedzy.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową. Każde z omawianych zagadnień zostanie przedstawione w oparciu o case study, a także z wykorzystaniem ćwiczeń i gier szkoleniowych. Uczestnicy będą mieli okazję doświadczyć różnych potencjalnych sytuacji jakie mogą wystąpić na sali szkoleniowej oraz będą musieli sobie z nimi poradzić.
W trakcie ostatniego modułu szkoleniowego: “Warsztat Mistrza” uczestnicy będą mieli możliwość przeprowadzenia fragmentu szkolenia – modułu szkoleniowego zaprojektowanego zgodnie z cyklem Kolba. Po przeprowadzonym module każdy uczestnik otrzyma feedback od pozostałych uczestników szkolenia, a następnie otrzyma rzetelną i kompetentną informację zwrotną od trenera prowadzącego, który wskaże mocne strony w rozwoju kompetencji trenerskich uczestnika, jak również wskaże obszary do rozwoju i dalszej pracy.
Uczestnicy otrzymają nagrania swoich wystąpień na płycie CD, które będą stanowić materiał wyjściowy do planowania kolejnych działań rozwojowych.
CELE SZKOLENIA:
Celem szkolenia Train the trainers jest:
- nabycie przez uczestnika umiejętności diagnozowania potrzeb szkoleniowych oraz ustalania celów szkolenia
- uczestnicy dowiedzą się jak poprawnie tworzyć materiały oraz ćwiczenia szkoleniowe
- nabycie umiejętności planowania i kierowania pracą grupy
- zdobycie umiejętności wzbudzania zainteresowania słuchaczy
- uczestnicy poznają i przećwiczą metody oraz techniki szkoleniowe
- udoskonalenie umiejętności związanych z prowadzeniem szkolenia w warunkach nietypowych
- uczestnicy dowiedzą się jak poprawnie prezentować się podczas szkolenia.
PROPONOWANY PROGRAM SZKOLENIA
MISTRZOSTWO OSOBISTE TRENERA
- Model kompetencji trenerskich
- Cele osobiste kontra i cele zawodowe trenera
- Ciągły proces doskonalenia się trenera – skąd czerpać wiedzę, narzędzia, metody, kierunki poszerzania wiedzy i umiejętności
- Co daje trenerowi informacja zwrotna – jak ją przyjąć i wykorzystać do rozwoju w pracy trenera?
- Kodeks etyki PSTB. Etyka zawodu trenera – rola i odpowiedzialność trenera za efektywność szkoleń
- Jak nie poddać się rutynie?
- Sukces a poczucie wiary we własne możliwości
- Metodologia SEB szkoleń efektywnych biznesowo L. Rea
- Ocena jakości szkolenia metodą D. Kirkpatrick?a
TRENING UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH
- Jak zarządzać pierwszym wrażeniem? Rozpoczynanie szkolenia wykorzystując techniki budowania pozytywnego wizerunku. Umiejętność skupienia uwagi uczestników
- Podstawa sukcesu – przygotowanie się do szkolenia – segmentacja słuchaczy
- Dlaczego warto ustalić z grupą zasady współpracy. Jakie są korzyści z ustanowienia granic, a jakie konsekwencje ich braku
- Zasady podziału przekazywanych treści na moduły według cyklu Kolba: pokaż – powiedz – przećwicz
- Zasady aranżacji miejsca szkolenia i doboru efektywnych pomocy szkoleniowych
- Zarządzanie czasem szkolenia
- Rola podsumowań i zakończenia szkolenia
METODY PRACY Z GRUPĄ
- Grupa – suma indywidualności czy homogeniczny organizm?
- Doskonalenie zarządzania procesem grupowym
- Cechy i warunki procesu grupowego
- Analiza transakcyjna Erica Berne
- Jak uczą się dorośli? – elementy andragogiki
- Docenianie – narzędzie angażowania w pracę grupową
- Rola trenera w kształtowaniu procesu grupowego ? przywilej kontra odpowiedzialność
KOMUNIKACJA W PROCESIE GRUPOWYM
- Pytania, jako narzędzie stymulowania aktywności grupy
- Efektywne słuchanie uczestników
- Trzy perspektywy w komunikacji
- Metody budowania argumentacji – stosowania języka perswazji. Metody wywierania wpływu
- Asertywność – podstawa dobrej komunikacji
- Zasady dopasowania metody pracy do celu modułu lub szkolenia ? praca w małych grupach, burza mózgów
- Praca z analogią, metaforą, cytatem i humorem jako skutecznymi narzędziami komunikacji
- Skutki dostrzegania działań pozytywnych. Za co chwalić? Jak chwalić? Zasady stosowania pozytywnego feedbacku
- Umiejętność prowadzenia rozmowy oceniającej – kiedy negatywna ocena może być motywująca? Feedback motywujący i korygujący
- Radzenie sobie ze stresem w pracy z grupą
METODY I NARZĘDZIA PROJEKTOWANIA SZKOLENIA I MATERIAŁÓW – WARSZTAT TRENERSKI
- Profesjonalne kryteria budowy warsztatu narzędzi oraz metod realizacji procesu szkoleniowego trenera
- Gry, symulacje i treningi
- Metody i narzędzia myślenia lateralnego
- Heurystyki – zbiór twórczych metod rozwiązywania problemów
- Case study
- Formy pracy indywidualnej i grupowej
- Dobór narzędzi do celu szkolenia
- Dobór narzędzi kontra rezultaty szkolenia
- Autorskie metody i narzędzia pracy trenera
MOTYWOWANIE GRUPY DO WSPÓŁPRACY. PRACA Z OPOREM I SYTUACJE TRUDNE
- Umiejętność posługiwania się językiem korzyści
- Zachęcanie do rozmowy – metody angażowania uczestnika szkolenia
- Jak trener może w sposób niezamierzony prowokować trudne sytuacje?
- Jak pracować z negatywnym nastawieniem do szkolenia – budowanie pozycji
- Metody pracy, kiedy w grupie są koalicje – sposoby pozyskiwania sojuszników
- Radzenia sobie z konfliktem w grupie – elementy zarządzania konfliktem
- Sposoby rozładowywania napięć w grupie
- Katalog trudnych sytuacji szkoleniowych
- Praktyczne ćwiczenia w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych
WARSZTAT MISTRZA – SESJA FEEDBACK’OWA
W trakcie sesji feedback’owej każdy z uczestników poprowadzi fragment szkolenia zgodnie z cyklem Kolba. Osoby nie prowadzące w danym momencie szkolenia będą odgrywały uczestników.
Wystąpienie zostanie nagrane, a następnie odtworzone tak by mógł je ocenić sam występujący, a także pozostali uczestnicy. Analiza zakończy się pogłębionym feedbackiem trenera prowadzącego.
- Modelowanie procesu szkoleniowego w wybranym obszarze
- Próbki szkoleń – prezentacja na forum grupy
- Przyjmowanie informacji zwrotnej
- Doskonalenie działań szkoleniowych