Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:

Szkolenie polecamy dla:
Szkolenie skierowane jest do pracowników odpowiedzialnych w procesie zakupów za kontakt z dostawcami i uzgadnianie oraz negocjowanie warunków zakupu.
Cele szkolenia:
Wzmocnienie i przygotowanie pracownika do samodzielnego i efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych ze szczególnym uwzględnieniem negocjacyjnego wywierania wpływu i uzyskania korzystniejszych warunków od dostawców.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
W efekcie szkolenia poznasz:
- metody i techniki zwiększające Twoją efektywność w procesie negocjacji zakupowych,
- analizę typów negocjacyjnych Klientów wraz ze wskazówkami jakie narzędzia komunikacji negocjacyjnej sprzyjają Tobie w procesie wywierania wpływu negocjacyjnego z poszczególnymi osobowościami Klientów, a jakie (czasami używane intuicyjnie) ten proces zakłócają,
- informację pod kątem mocnych stron Twojej osobowości jako negocjatora w procesie zakupu i obszarów do rozwoju,
- aspekty w procesie przygotowania się do negocjacji bezpośrednio wpływające na ich efekt,
- metody wywierania wpływu negocjacyjnego na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych,
- sposoby reagowania na różne trudne sytuacje i zachowania drugiej strony na poszczególnych etapach negocjacji.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
Zajęcia odbywają się w formie warsztatu opartego na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez:
- pracę w zespołach,
- gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne - oparte na rzeczywistych przykładach,
- testy rozwojowo - szkoleniowe,
- wnioski, podsumowania i dyskusje na forum grupy,
- dzielenie się najlepszymi praktykami i sprawdzonymi technikami.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W CAŁYM PROCESIE NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
- Świadome wywieranie wpływu negocjacyjnego w oparciu o znajomość osobowości stron
- Narzędziowa osobowość trudnego partnera w negocjacjach o postawie nieasertywnej (agresywnej, biernej i manipulującej)
- Na co zwracać uwagę żeby rozpoznać osobowość rozmówcy?
- Podczas spotkania bezpośredniego
- Podczas rozmowy telefonicznej
- Narzędzia wywierania wpływu negocjacyjnego na Klientów o poszczególnych osobowościach w procesie:
- Budowania efektywnej relacji negocjacyjnej
- Przekonywania i argumentowania
- Zapobiegania i reagowania na konflikt
- Wywierania relacyjnego wpływu negocjacyjnego
- Wywierania bezwzględnego wpływu negocjacyjnego
- Siła i mowa ciała w procesie negocjacji zakupowych
- Pewność siebie i ,,siła przebicia’’ w negocjacjach
- Niewerbalne wywieranie wypływu negocjacyjnego
- Uzyskiwanie informacji na podstawie obserwacji drugiej strony negocjacji
MODUŁ II. 1 ETAP NEGOCJACJI (techniki, zasady przydatne na poszczególnych etapach negocjacji zakupowych)
- Przygotowanie do negocjowania kontraktów handlowych
- Identyfikacja informacji, których potrzebujemy
- Warunki wewnętrzne i zewnętrzne determinujące negocjatora
- Potrzeby własne i drugiej strony negocjacji
- Zmienne negocjacyjne
- Określanie zmiennych negocjacyjnych
- Priorytet zmiennych dla obu stron
- Wartości zmiennych negocjacyjnych
MODUŁ III. 2 ETAP NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
- Rozróżnianie stanowisk i interesów stron negocjacji
- Cele i stanowiska
- Potrzeby i interesy
- Odkrywanie interesów partnera
- Negocjacje jako sposób zaspakajania potrzeb a nie deklaracji w stanowisku
- Dążenie do korzystnych rezultatów
- Efekt ,,wygrany – wygrany’’ jako jedna z możliwości
- Asertywna wymiana ustępstw
- Negocjowanie pakietu i tryb warunkowy
MODUŁ IV. 3 ETAP NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
- Manipulacje w negocjacjach
- Taktyki i blefy negocjacyjne
- Nasza reakcja na gry handlowo – negocjacyjne / blefy drugiej strony
- Korzyści i zagrożenia wynikające ze stosowania manipulacji w negocjacjach
- Sytuacje trudne w negocjacjach
- Metody rozmowy ze zdenerwowaną czy agresywną osobą.
- Asertywne przeciwstawianie się próbom manipulacji
- Sposoby panowania nad własnym stresem
MODUŁ V. 4 ETAP NEGOCJACJI - potwierdzenie ustaleń
- Potwierdzenie ustaleń negocjacji i kontrola ich wdrożenia
- Akceptacja warunków i potwierdzenie ustaleń negocjacji
- Opracowanie dalszych działań
- Kontrola wdrożenia uzgodnionych warunków
- Podsumowanie szkolenia dla działów zakupowych
- Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
- Ewaluacja szkolenia dla działu zaopatrzenia
Szkolenia prowadzi:
Maciej Leszczyński
Autor, konsultant i trener przy realizacji kompleksowych programów szkoleniowych dla kluczowych Klientów
W ramach szkolenia otwartego gwarantujemy Państwu:
- Pełną interaktywność szkolenia z Trenerem AVENHANSEN
- Pracę w kameralnych grupach szkoleniowych
- Miłą i fachową obsługę
- Doświadczenie i doskonałe przygotowanie merytoryczne Trenera
- Odpowiednio dobrane metody i techniki szkoleniowe
- Autorskie materiały szkoleniow
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo i telefonicznie)
- Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów oraz wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia w ramach stworzonego specjalnie w tym celu profesjonalnego forum szkoleniowego: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl