Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Podstawowe informacje

Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?

  • Termin: Do ustalenia
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: Do uzgodnienia
  • Inne:
    Szkolenie zamknięte. e-learning czyli szkolenie za pośrednictwem internetu.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

  • 01-971 Warszawa, Mazowieckie
  • Farysa 64
  • Telefon: 505 273 550
  • Fax: 22 266 08 51
  • Email: biuro@projektgamma.pl
  • www: www.projektgamma.pl
Firma szkoleniowa Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

IDEA SZKOLENIA


Zobacz szkolenie: Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?


Wielu menedżerów doświadcza wysokiej rotacji w swoich zespołach.  Przyczyn szukają w zjawisku rynku pracownika, nieefektywnych procesach rekrutacyjnych oraz specyfice branży. Tymczasem można zaobserwować, że w organizacjach, w których jest wiele zespołów o podobnej specyfice poziom fluktuacji kadr jest różny. Ta sama organizacja, specyfika i dział HR – różnica jest w menedżerze, który zespół prowadzi. W rzeczywistości to menedżer i jego codzienne działania mają największy wpływ na decyzje pracowników dotyczące ich przyszłości zawodowej.

W obecnej sytuacji tym bardziej należy przyjrzeć się zespołowi oraz swoim działaniom menedżerskim pod kątem potencjalnego ryzyka retencyjnego. Wdrażając narzędzia zaproponowane na szkoleniu poza obniżeniem owego ryzyka menedżer zwiększy zaangażowanie i motywację pracowników – miękkie zakresy pracy zespołu, które w kontekście pracy zdalnej są kluczowe.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie do zarządzania retencją

  • Pull Factors
    • Dlaczego pracownicy przychodzą do firmy?
    • Co ich przyciąga do firmy?
  • Stay Factors
    • Dlaczego pracownicy pozostają w firmie?
    • Co przytrzymuje w firmie jej obecnych pracowników?
  • Push Factors
    • Dlaczego pracownicy odchodzą
    • Jakie są najczęstsze powody rezygnacji pracowników z dalszego angażowania swojego potencjału w rozwój firmy?

2. Employee journey – czego doświadcza pracownik w organizacji i jak to wpływa efektywności i lojalność wobec pracodawcy

  • Pierwsze doświadczenia – onboarding
    • Pierwszy dzień
    • Pierwszy tydzień
    • Pierwszy kwartał
  • Rola buddiego – opiekuna wdrożenia tzw. Newcomer’a
  • Praca na wynikach
    • Instant feedback (w obie strony)
    • Jasny plan rozwojowy
    • Podnoszenie standardu pracy
  • Budowanie kapitału zaufania (model Coveya)
  • Exit Interview
    • Co zrobić, aby mógł się on odbyć z przełożonym, a nie wyłącznie z HR
    • Jak stworzyć atmosferę pozwalającą na szczerą rozmowę?
    • Jakie pytania zadawać?
    • Obszar własnego zarządzania i przywództwa
    • Obszar relacji w zespole
    • Obszar osobisty pracownika
    • Identyfikacja powodów odejścia

3. Matryca ryzyka w obszarze retencji

  • Skala ryzyka odejścia
    • Mała
    • Średnia – wartościowe, specjalistyczne umiejętności i wiedza, którymi można się podzielić lub zastąpić.
    • Duża – unikalna wiedza i umiejętności
  • Skala trudności w zastąpieniu pracownika, szacunki oparte na przykład na:
    • Zapotrzebowaniu rynku na kompetencje pracownika,
    • Istniejących ofertach konkurencyjnych
    • Trendach w wynagrodzeniach
    • Sytuacji rodzinnej
    • Zdarzeniach w zespole lub/i organizacji

4. Jak angażować innych pracowników do obniżania rotacji w zespole

  • Typy pracowników pod kątem identyfikacji i zadowolenia z pracy
    • Najemnicy (niskie zadowolenie, niska identyfikacja)
    • Zakładnicy  (niskie zadowolenie, wysoka identyfikacja)
    • Wyłączeni (wysokie zadowolenie, niska identyfikacja)
    • Apostołowie (wysokie zadowolenie, wysoka identyfikacja)
  • Apostołowie – naturalni sprzymierzeńcy menedżera w zarządzaniu rotacją
    • Kreowanie liderów zaangażowania
    • Włączanie apostołów do projektów tych,  w których pracują osoby o wyższym ryzyku odejścia
    • Współodpowiedzialność i prośba o rekomendacje

5. Odejście kluczowego pracownika:

  • Podejmowanie negocjacji
  • Kwestie do negocjowania
    • Określenie celów i obopólnych korzyści
    • Przygotowanie alternatywnych rozwiązań
    • Analiza zadań
    • Co robił odchodzący pracownik
    • Jakie kompetencje są potrzebne do realizacji tych zadań.
    • Jakie know-how jest potrzebne do wypełnienia luki
  • Przyjęcie strategii kompensacji
    • Kto inny w zespole może wykonywać zadania odchodzącego
    • Podział zadań pomiędzy kilka osób
    • Zatrudnienie zewnętrznego konsultanta (praca tymczasowa)
  • Exit interview
    • Identyfikacja powodów odejścia
    • Przygotowanie do rozmowy z odchodzącym pracownikiem
    • Budowanie atmosfery zaufania i otwartości
    • Problemy w czasie exit interview
    • Zlecenie exit interview na zewnątrz

Gamma - szkolenia HR

Odkryj, jak efektywne szkolenia HR mogą rozwinąć Twoje podejście do rekrutacji, motywacji i rozwoju pracowników, podnosząc efektywność całej organizacji. Sprawdź nasze szkolenia HR. Zaufaj firmie szkoleniowej 2024 roku!

Najnowsze szkolenia:

Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Proponowane szkolenie strukturalizuje zarządzanie rozwojem pracowników bazując na metodologii Blancharda.

Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Szkolenie z zarządzania retencją uczy nas – wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie – m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu

Trudne, wyzwaniowe rozmowy menedżerskie
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

Najlepsze praktyki przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Konsekwencje mobbingu, dyskryminacji. Faktyczne przeciwdziałanie – obowiązek pracodawcy i pracowników.

Excellent Manager - sztuka delegowania i motywowania zespołu
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Planowanie pracy własnej i podwładnych. Delegowanie, monitorowanie, egzekwowanie

Konstruktywne rozmowy oceniające i rozwojowe
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Rozmowa podsumowująca bądź oceniająca może być wartościowym doświadczeniem dla menedżera i pracownika.

Management 3.0, czyli menadżer w świecie VUCA
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Rola mentora, zasady prowadzenia mentoringu wpływające na rozwój mentee, wykorzystanie informacji zwrotnej, mentoring online

Multigeneracje – zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Różnorodność pokoleniowa w zespole olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie.

Wczoraj kolega, dziś przełożony Budowanie autorytetu nowego menadżera
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?, Szkolenie Dział Personalny HR, optymalizacja zatrudnienia, zarządzanie zespołem, zarządzanie talentami, . zamkniete, e-learning

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.