Komunikacja z pacjentem, w tym ze szczególnymi potrzebami i z niepełnosprawnością– szkolenie z efektywnej obsługi pacjenta
dla placówek medycznych
Szkolenie 2-dniowe
Szkolenie z obsługi pacjentów obejmuje m.in. zagadnienia: skuteczna komunikacja z pacjentem, podnoszenie jakości obsługi pacjenta, obsługa pacjenta z niepełnosprawnością, komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami, procedury i standardy obsługi pacjenta, savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością.
Profesjonalna i przyjazna obsługa pacjentów jest zadaniem wymagającym cierpliwości, empatii, a także wiedzy z zakresu efektywnej komunikacji. Pacjenci postawieni są często w sytuacji stresującej, w której oczekują nie tylko pomocy medycznej, lecz także zrozumienia, szacunku i wsparcia.
Placówki medyczne dostrzegają coraz więcej korzyści wynikających z podnoszenia jakości obsługi pacjentów z uwzględnieniem ich potrzeb. Zyskują wszystkie strony: zarówno pacjenci, jak i sama placówka oraz personel. Pracownicy, wyposażeni w narzędzia skutecznej komunikacji, podnoszą poziom pewności siebie i obniżają poziom stresu, a jednocześnie potrafią zastosować odpowiednie strategie i techniki, by odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby pacjentów w sposób przyjazny i profesjonalny.
Pacjenci budują swoją opinię o placówce medycznej w oparciu o interakcje ze wszystkimi pracownikami przychodni czy szpitala: z rejestratorką medyczną, z pielęgniarką, z fizjoterapeutą czy lekarzami. Wszystkie te spotkania bezpośrednie lub rozmowy telefoniczne są tzw. „momentami prawdy” w kontakcie z przychodnią. Dlatego tak ważne są umiejętności nawiązania relacji z pacjentem i umiejętności komunikacyjne całego personelu, także w trudnych sytuacjach, których nie brakuje w codziennej obsłudze pacjenta.
Warto także pamiętać, że do dbałości o potrzeby pacjentów, przede wszystkim ze szczególnymi potrzebami/różnymi typami niepełnosprawności, obligują przepisy prawne. Podmioty publiczne są zobowiązane do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Komunikacja z osobami z niepełnosprawnością/szczególnymi potrzebami wymaga jeszcze większych kompetencji niż typowa obsługa pacjenta. Dzięki wiedzy na temat specyfiki kontaktu z osobami ze szczególnymi potrzebami pracownik nie popełni błędów, które zdarzają się, nawet w przypadku dobrych intencji. Uniknie także rozważań typu: Czy można tak powiedzieć? Czy powinienem pomóc tej osobie, jeśli np. ma trudności z poruszaniem się? Czy ta osoba nie obrazi się, jeśli (...)? – wszystkie tego typu wątpliwości będziemy omawiać podczas szkolenia z komunikacji z pacjentem.
Cele szkolenia:
Szkolenie przygotowuje do zapewnienia obsługi pacjenta w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, m.in. Dyrektywą o dostępności, prawem pacjenta do informacji czy do godności i intymności, jak również przepisami RODO dotyczącymi danych wrażliwych.
Korzyści ze szkolenia:
Większa pewność siebie i komfort w pracy – zdobędziesz umiejętności, które pozwolą Ci sprawniej komunikować się z pacjentami, w tym osobami z niepełnosprawnością, co obniży poziom stresu i podniesie komfort pracy.
Świadome budowanie pozytywnych relacji – nauczysz się kontrolować przebieg rozmowy z pacjentem, wykorzystując pozytywne komunikaty oraz komunikację niewerbalną, co pomoże Ci tworzyć przyjazną atmosferę już od pierwszego kontaktu.
Skuteczna obsługa przez telefon – poznasz zasady prowadzenia rozmów telefonicznych, które budują zaufanie i minimalizują ryzyko wystąpienia zachowań agresywnych ze strony pacjentów.
Bezpieczne i profesjonalne wsparcie dla osób ze szczególnymi potrzebami – zrozumiesz zasady savoir-vivre’u w obsłudze osób z niepełnosprawnością, unikniesz niepotrzebnych błędów i zbudujesz pozytywny wizerunek placówki w oczach pacjentów.
Skuteczne radzenie sobie w trudnych sytuacjach – nauczysz się, jak reagować w trudnych momentach i jak unikać barier komunikacyjnych wynikających ze stereotypów lub różnic kulturowych, co pozwoli Ci zachować profesjonalizm w każdych okolicznościach.
Lepsza jakość obsługi pacjentów – dowiesz się, jak Twoje działania wpływają na odbiór całej placówki medycznej i jak świadome komunikowanie się z pacjentami może zwiększyć ich zadowolenie i lojalność.
Poznanie technik komunikacyjnych obniżających napięcie w trudnych sytuacjach – nauczysz się sprawdzonych technik, które pozwolą Ci zachować spokój i kontrolować rozmowę nawet w najbardziej stresujących sytuacjach.
Adresaci szkolenia:
Wszyscy pracownicy podmiotów medycznych, którzy mają kontakt i komunikują się z pacjentami:
Metody szkoleniowe:
Szkolenie prowadzone jest w interaktywnej, warsztatowej formie.
podstawy teoretyczne omawiane na przykładach
zadania i ćwiczenia praktyczne (rozwiązywanie problemów zgłaszanych przez uczestników)
miniscenki: prowadzenie symulowanych rozmów z pacjentem
autoanaliza swojego stylu komunikowania się z pacjentem
praca na studiach przypadków
filmy i nagrania ilustracyjne
Szkolenia realizujemy w formie online, hybrydowej lub stacjonarnej. Niezależnie od formy realizacji - zajęcia odbywają się w sposób interaktywny, z możliwością zadawania pytań, wyjaśnienia wątpliwości, prowadzenia dyskusji i omówienia z trenerem przykładów z własnej praktyki. Nie nagrywamy szkoleń. Pomagamy w kwestiach technicznych.
Skuteczna windykacja należności w aspekcie prawnym i negocjacyjnymJ.G.Training szkolenia specjalistyczneSzkolenie składa się z części prawnej, która zajmuje ok. 3/4 czasu szkolenia oraz części ćwiczeniowej - 1/4 czasu szkolenia. |
|
Zarządzanie czasem - jak skutecznie planować pracę własną i osiągać wyznaczone celeJ.G.Training szkolenia specjalistyczneNa szkoleniu będziemy omawiać zagadnienia (oraz w ramach każdego w z nich realizować ćwiczenia): efektywność zarządzania czasem, style zachowań i ich wpływ na skuteczność w biznesie, techniki organizacji i zarządzania sobą w czasie. |
|
Trening radzenia sobie ze stresem w miejscu pracyJ.G.Training szkolenia specjalistyczneStres to element dnia codziennego. Towarzyszy nam często w życiu zawodowym i prywatnym. Często jeśli nie umiemy sobie z nim poradzić, zmniejsza się efektywność naszej pracy, a dodatkowo przenosimy problemy zawodowe do domu. |
|
Ryzyko celne w przedsiębiorstwie. Praktyczne metody zarządzania ryzykiem celnym - warsztaty.J.G.Training szkolenia specjalistyczneSzkolenie przeznaczone dla przedsiębiorców o profilu działalności związanym z wymianą towarową z zagranicą – działalność cykliczna lub rozważających tego typu działalność w przyszłości tj. importerzy, eksporterzy, firmy transportowe, spedycyjne. |
|
Warunki Incoterms 2020® - najnowsza wersja. Jak je rozumieć, stosować i nie popełniać błędów.J.G.Training szkolenia specjalistyczneProponujemy Państwu szkolenie, które pozwoli zapoznać się z najnowszą wersją INCOTERMS, przygotować się do jej stosowania w praktyce i dzięki temu uniknąć nieporozumień pomiędzy stronami transakcji oraz prowadzić bezpieczną wymianę handlową. |
|
Gwarancja bankowa jako instrument zabezpieczania roszczeń w transakcjach handlowych – aspekty prawneJ.G.Training szkolenia specjalistyczneProponujemy Państwu szkolenie, które pozwoli na przybliżenie tematyki gwarancji bankowych w ujęciu praktycznym, z punktu widzenia zleceniodawcy oraz beneficjenta gwarancji. |
|
Prowadzenie skutecznych rozmów windykacyjnychJ.G.Training szkolenia specjalistyczneCelem zajęć jest podniesienie kompetencji uczestników w obszarze negocjacji windykacyjnych z naciskiem na utrzymanie pozytywnych relacji z kontrahentem. |
|
Typologia dłużników i strategie windykacyjne - warsztaty dla osób zaawansowanychJ.G.Training szkolenia specjalistyczneCelem szkolenia jest wyrobienie w doświadczonych windykatorach umiejętności myślenia strategicznego, planowania kolejnych działań windykacyjnych oraz skutecznego reagowania w sytuacjach nieplanowanych bądź trudnych. |
|
Proces budowlany w praktyce, po zmianach przepisów prawa budowlanegoJ.G.Training szkolenia specjalistyczneW trakcie szkolenia poruszymy temat wpływu sytuacji związanej z koronawirusem, w tym przepisów tarczy antykryzysowej, na realizację inwestycji. |
|
Zarządzanie projektem budowlanym - od pomysłu do rozpoczęcia eksploatacji obiektu - warsztatyJ.G.Training szkolenia specjalistyczneGłównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z całym cyklem życia projektu, z uwzględnieniem specyfiki branży budowlanej, od hasła „mam pomysł” do rozpoczęcia eksploatacji obiektu. |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Komunikacja z pacjentem, w tym ze szczególnymi potrzebami i z niepełnosprawnością – szkolenie z efek, Szkolenie Sprzedaż, Medyczne, WARSZAWA. otwarte
© 2010 - 2025 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.