Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Podstawowe informacje

Etyka i przeciwdziałanie korupcji

  • Termin: Do ustalenia
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: Do uzgodnienia
  • Inne:
    Szkolenie zamknięte. e-learning czyli szkolenie za pośrednictwem internetu.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

  • 01-971 Warszawa, Mazowieckie
  • Farysa 64
  • Telefon: 505 273 550
  • Fax: 22 266 08 51
  • Email: biuro@projektgamma.pl
  • www: www.projektgamma.pl
Firma szkoleniowa Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

IDEA SZKOLENIA


Zobacz szkolenie: Etyka i przeciwdziałanie korupcji


Szkolenie obejmuje główne zasady i wartości etyki urzędniczej oraz uświadamia znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu. Podczas szkolenia uczestnicy nabędą wiedzę na temat radzenia sobie w sytuacjach wywołujących wątpliwości etyczne oraz nauczą się, jak unikać zachowań mogących rodzić podejrzenia o nieetyczne postepowanie. Omówione zostaną również przyczyny i konsekwencje działań wbrew etyce w urzędzie, w ramach których uczestnicy szkolenia zapoznają się z projektem zarządzenia Prezesa Rady  Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej.

 

PROGRAM SZKOLENIA

1. Uregulowania prawne z zakresu etyki służby publicznej w Polsce
  • Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • Europejski Kodeks Dobrej Administracji z dnia 6 września 2001 r.
  • Regulacje prawne w sprawie etyki w życiu publicznym

2. Kodeks etyki urzędnika

  • Normy wyznaczające właściwą postawę
  • Normy stojące na staży rzetelności i uczciwości
  • Normy stojące na straży godności i zawodowego prestiżu
  • Normy regulujące stosunki
  • Omówienie wybranych przepisów prawnych i ustawy antykorupcyjnej
  • Konsekwencje prawne korupcji
3. Zarządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2011 r. w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • podział zasad funkcjonowania administracji publicznej (podział na zasady tradycyjne i wynikające z nowoczesnego modelu administracji publicznej)
  • zasady etyki korpusu służby cywilnej
    • zasada godnego zachowania
    • zasada służby publicznej
    • zasada lojalności
    • zasada neutralności politycznej
    • zasada bezstronności
    • zasada rzetelności
 

4. Psychologiczne aspekty zachowań etycznych, opartych na wartościach

  • Zachowania ludzi w sytuacji konfliktu wartości i pokusy
  • Źródła władzy, psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu
  • Manipulacje, autodiagnoza podatności na manipulację
  • Obrona przed manipulacjami i socjotechnikami budowania zobowiązań
  • Minimalizowanie psychologicznych kosztów podejmowania przedsięwzięć antykorupcyjnych – wykorzystanie osobistych zasobów w pełnieniu roli lidera standardów etycznych i działań antykorupcyjnych

5. Przyczyny i konsekwencje korupcji dla urzędu

  • Etyczne
  • Karne
  • Omówienie projektu zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej

6. Znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu

  • Właściwe ustalenie i wdrażanie Misji oraz Kodeksu Dobrych Praktyk
  • Obserwacja – Analiza – Planowanie – Działanie jako klucz do sukcesu
  • Budowanie granic i asertywne domaganie się w relacjach zawodowych
  • Autodiagnoza osobistego stylu komunikowania się w relacjach zawodowych
  • Przejrzysta komunikacja w relacjach zawodowych wg. zasad ‘’clear hand’’ zapobiegająca korupcji
  • Budowanie pozytywnego wizerunku urzędu poprzez właściwe etyczne postawy jego pracowników
7. Wybrane zasady Europejskiego Kodeksu Dobrej Administracji z dnia 6 września 2001 r.
  • praworządność
  • niedyskryminowanie
  • niezależność
  • obiektywizm
  • zakaz nadużywania uprawnień
  • uczciwość
  • uprzejmość
  • ochrona danych osobowych

8. Przejrzysty urząd jako wynik dobrej współpracy w zespole

  • Warunki organizacyjne i psychologiczne blokujące właściwe zarządzanie przepływem informacji i wiedzy jako możliwy czynnik korupcjogenny
  • Określanie standardów kooperacji w urzędzie – aspekt psychologiczny
  • Lider a szef, modelowanie wzorców zachowań i pozycji nieformalnej w grupie
  • Prawidłowości funkcjonowania grupy w kontekście zachowań o charakterze korupcyjnym
  • Nawiązywanie kontaktów zawodowych – warunki, atuty i zagrożenia
  • Wprowadzanie zmiany w zespole i miejscu pracy – wzmacnianiem, albo osłabianiem działań antykorupcyjnych w urzędzie
9. Normy i wartości etyczne
  • omówienie roli wartości etycznych w funkcjonowaniu urzędu – dyskusja
  • relacja przełożony i pracownicy w odniesieniu do zasad i zasad etyki korpusu służby cywilnej
10. Naruszenie norm etycznych w służbie publicznej
  • korupcja
  • klientyzm
  • nepotyzm
  • patologiczna partyjność
11. Dylematy etyczne członków służby cywilnej
  • rodzaje dylematów etycznych
  • konflikt interesów
  • konflikt lojalności
12. Odpowiedzialność za naruszenie obowiązków członka korpusu służby cywilnej
  • przepisy i procedury prawne
  • odpowiedzialność za naruszenie obowiązków członka korpusu służby cywilnej, w tym za naruszenie zasad etyki korpusu służy cywilnej i zasad służby cywilnej
13. Podsumowanie i wnioski końcowe
  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie grupowym

Gamma - szkolenia dla administracji publicznej

Nasze szkolenia dla administracji są zaprojektowane z myślą o potrzebach instytucji publicznych, zapewniając wszechstronne wsparcie w zakresie prawa, zarządzania i nowoczesnych technologii. Zaufaj firmie szkoleniowej 2024 roku!

Najnowsze szkolenia:

Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Rola mentora, zasady prowadzenia mentoringu wpływające na rozwój mentee, wykorzystanie informacji zwrotnej, mentoring online

Multigeneracje – zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Różnorodność pokoleniowa w zespole olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie.

Wczoraj kolega, dziś przełożony Budowanie autorytetu nowego menadżera
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.

Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.

Turkusowe przywództwo
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Turkus wyzwala pełnię talentów i potencjału pracowników, obszary niczyje zastępuje postawą współodpowiedzialności, wprowadza zarządzanie zaufaniem, łączy cele strategiczne z pracowniczymi nadając pracy sens.

ZESPÓŁ 3E = Zarządzanie Emocjami, Energią i Elastycznością zespołu
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę!

Moc autorytetu – najsolidniejszy fundament zarządzania
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu lidera grupy.

Lider transformacyjny – kiedyś przyszłość, dziś obowiązek
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Liderem jest ten, kto widzi więcej niż inni i dostrzegają wyzwania zanim zobaczą je inni.To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją.

Menedżer architektem zaangażowania. Recognition i motywowanie 3.0
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Kluczem do skutecznego przywództwa jest wpływ, a nie władza. Podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja menedżerska. Zaangażowany pracownik w pełni korzysta ze swoich talentów, jest efektywny czerpiąc satysfakcję z pracy

Zarządzanie w oparciu o metodologię MBTI
Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.

Szkolenie menedżerskie bazujące na MBTI daje wiedzę na temat predyspozycji menedżerskich i rekomendacje jak je wykorzystywać.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Etyka i przeciwdziałanie korupcji, Szkolenie Zawodowe, Administracja, publiczna, samorządowa, administracja, . zamkniete, e-learning

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.