Cel szkolenia:
• pobudzenie do refleksji związanych z pełnieniem roli menedżerskiej
• przyjrzenie się zjawiskom „wielkiej rezygnacji” i „cichemu odchodzeniu” w Polsce i na świecie
• określenie swojego stylu zarządzania i zasad/atmosfery panującej w zespole
• zrozumienie relacji międzyludzkich w procesie zarządzania
• określenie wyzwań stojących przed zespołem
Korzyści: Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
• określić swoje predyspozycje i wyzwania komunikacyjne
• rozpoznać swój styl kierowania i dopasować go do pracowników
• budować kulturę zespołu w oparciu o wspólne wartości
• wyznaczać cele pracownikom i motywować do ich realizacji
• prowadzić rozmowy rozwojowe i przekazywać konstruktywną informację zwrotną
• przeciwdziałać procesom „wielkiej rezygnacji” i „cichego odchodzenia”.
Metody
Ćwiczenia indywidualne i grupowe, odgrywanie ról, analiza postaw oraz zachowań, studia przypadku, moderowane dyskusje, prezentacja, testy, burza mózgów, filmy szkoleniowe.
Program
I. Zjawiska globalne i lokalne wpływające na biznes i zarządzanie zespołem
1) „Great resignation”, czy grozi nam w Polsce?
2) „Quiet quitting” – nowa filozofia życia, czy zagrożenie dla pracodawców?
3) Nastawienie, zaangażowanie, motywacja – co wpływa na efektywność pracownika.
4) Wyzwania współczesnego menedżera – zarządzanie wiekiem, różnorodnością, praca hybrydowa, zespoły rozproszone i wiele innych.
II. Kierowanie zespołem – rola menedżera
1) Style kierowania. Autoanaliza własnego stylu kierowania
2) Ja w roli menedżera – zasoby, przekonania, wartości i cele.
3) Role menedżera – mentor, coach, facylitator, psycholog. Czy to naprawdę o to chodzi?
4) Teoria kierowania sytuacyjnego.
III. Kiedy grupa staje się zespołem?
1) Czym jest a czy nie jest zespół. Narzędzia tworzenia zespołu. Badania Hawthorne.
2) Wartości i zasady funkcjonowania zespołu.
3) Cechy efektywnego zespołu.
4) Fazy rozwoju zespołu.
IV. Psychologia rozumienia siebie
1) Preferencje psychologiczne i ich wpływ na zachowania. Kwestionariusz określający swój typ osobowości.
2) Percepcja – czym jest percepcja i dlaczego jest tak istotna w procesie komunikacji. Analiza swojej osobowości poprzez odkrycie wewnętrznej drabiny percepcji.
3) Charakterystyka poszczególnych typów osobowości - Od Hipokratesa do Junga - cztery temperamenty i cztery typy osobowości.
V. Budowanie relacji z osobami o różnych typach osobowości
1) Jak się komunikujemy? Umiejętność menedżera przekonywania do swojego zdania.
2) Różnice i podobieństwa a podnoszenie jakości relacji interpersonalnych.
3) Budowanie zespołu z wykorzystaniem wiedzy o typach osobowości.
VI. Określanie celów i ich realizacja
1) Proces ustalania celów w oparciu o wykorzystanie 4 podstawowych typów osobowości - metodologia ustalania celów SMART i G-WAVE. Diagnoza własnych barier i ograniczeń.
2) Odkryj swoje cele – wartości, wizje i cele. Rola wartości w życiu człowieka i firmy.
3) Ustalanie priorytetów dla swoich potrzeb.
VII. Sztuka motywacji
1) Analiza własnej motywacji w kontekście typu osobowości.
2) Zacznij od siebie. Jak motywować samego siebie? Techniki automotywacji.
3) Styl kierowania a motywacja.
4) Typologia i hierarchia źródeł motywacji Maslowa, Herzberga.
5) Czynniki wywołujące zadowolenie i niezadowolenie z pracy.
6) Przegląd wybranych narzędzi do motywowania pracowników.
VIII. Zarządzanie wynikami
1) Zasady prowadzenia rozmów rozwojowych. Identyfikacja problemów.
2) Jak sprawić, by ocena była bardziej obiektywna – metoda faktów znaczących, rozróżnienie – fakty, opinie, odczucia.
3) „Trudna” sztuka chwalenia.
4) Struktura rozmowy rozwojowej – przygotowania do rozmowy.
5) Typowe błędy popełniane podczas rozmowy.
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Agencja zatrudnienia – jak założyć, rozwijać i unikać błędówWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaJak założyć Agencję pracy tymczasowej, rozwijać firmę i nie popełniać błędów. Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia przepisów prawa. Szkolenie stanowi esencję informacji podanych w przystępnej formie przez doświadczonego inspektora PIP |
|
CONTROLLING PERSONALNYWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniawiedza na temat stosowanych wskaźników controllingu personalnegoumiejętność doboru wskaźników controllingu personalnego do potrzeb organizacjiumiejętność tworzenia i kontrolowania budżetów wynagrodzeń zasadniczych i całkowitych |
|
Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy – przejawy i przeciwdziałanieWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniapoznanie norm prawnych obowiązujących w zakresie dyskryminacji i mobbingu, rodzaje dyskryminacji i ich wpływ na funkcjonowanie pracodawców,rodzaje mobbingu, sposoby przeciwdziałania i eliminowania zachowań mobbingowych, odpowiedzialność organizacji |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Skargi, wnioski i petycje według najnowszych przepisówWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniaomówienie zasad rozpatrywania petycji zgodnie z ustawą o petycjach, która weszła w życie 6 września 2015 r.,omówienie procedury rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego |
|
Tworzenie systemów wynagradzaniaWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaPraca warsztatowa w obszarze tworzenia i wdrożenia systemów wynagrodzeń w organizacji poprzez przygotowanie uczestników do procesu planowania, organizowania, wdrażania systemu wynagrodzeń lub udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. |
|
Tworzenie oficjalnej korespondencji biznesowej i urzędowejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom zasady tworzenia pism zgodnie ze schematami funkcjonującymi w Polsce a także zgodnie z uzusem językowym oraz zasadami języka polskiego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z regułami redagowania p |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W CZASACH QUIET QUITTING I GREAT RESIGNATION, Szkolenie Dział Personalny HR, Menedżerskie, praca w zespole, przywództwo, zarządzanie zespołem, zarządzanie, interpersonalne, motywacja, WARSZAWA. otwarte
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.