Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Uwaga! To szkolenie już się odbyło.
Jeśli obecnie nie ma innego dogodnego terminu zapytaj firmę o możliwość wznowienia tego szkolenia.

Podstawowe informacje

SZKOLENIE ON-LINE: Ochrona sygnalistów – rewolucyjne przepisy w zakresie zgłaszania, procedur weryfi

  • Termin: 2024-03-15 - 2024-03-15
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: SZKOLENIE ON-LINE 790.00 740 zł (First Minute -50złSZKOLENIE ON-LINE)
  • Cena brutto: 910.20 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

AVENHANSEN Sp. z o.o.

  • 30-218 Kraków, Małopolskie
  • Podłącze 31
  • Telefon: 012 399 41 92
  • Fax: 012 383 23 45
  • Email: szkolenia.otwarte@avenhansen.pl
  • www: www.szkolenia.avenhansen.pl
Firma szkoleniowa AVENHANSEN Sp. z o.o.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę:

SZKOLENIE ON-LINE: Ochrona sygnalistów – rewolucyjne przepisy w zakresie zgłaszania, procedur weryfikacji i rejestrowania naruszeń prawa

  

Z dniem 17 grudnia 2021 r. wszystkie państwa unijne zostały zobowiązane do wprowadzenia przepisów krajowych implementujących Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23.10.2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz. Urz. UE L Nr 305, s.17 ze zm.), która jest aktem prawnym statuującym kompleksowe zasady i reguły odnoszące się do sygnalizowania nieprawidłowości w organizacji, naruszeń prawa oraz ochrony sygnalistów przed sankcjami odwetowymi. Polski ustawodawca także przystąpił do procesu wdrażania poszczególnych rozwiązań, które pomimo, iż nie zostały uchwalone zgodnie z terminem nie prowadzą do zniweczenia postanowień Dyrektywy.

Zarówno przepisy unijne, jak i projektowane przepisy ustawy wprowadzają do polskiego porządku prawnego niespotykane dotąd procesy obejmujące nie tylko podmioty sektora publicznego, ale także największe przedsiębiorstwa prywatne. Z biegiem czasu do końca 2023 r. także pozostałe mniejsze podmioty będą zmuszone wdrożyć w organizacji systemy prawidłowego i rzetelnego procedowania zgłoszeń, prowadzenia rejestrów oraz ochrony sygnalistów przed działaniami odwetowymi.



Korzyści dla Uczestników szkolenia:

Osoby biorące udział w szkoleniu będą miały okazję zapoznać się z nowymi, niespotykanymi dotąd regulacjami odnoszącymi się do realizacji procesów związanych z zawiadomieniami o naruszeniach prawa, aktów wewnętrznych i innych nieprawidłowościach. W sposób przystępny i klarowny wyjaśnione zostaną poszczególne zagadnienia ustawowe z naciskiem szczególnym na aspekt praktycznego ich wprowadzenia w organizacji. Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną także przykładowe postanowienia regulaminów zgłoszeń wewnętrznych oraz stosownej dokumentacji z nimi związanej. Kontekst nowych regulacji zostanie także przedstawiony w odniesieniu do przepisów ochrony danych osobowych.

 

Szkolenie polecamy dla:

  • przedstawicieli i kierowników Biur Zarządu, Działów HR, Koordynatorów Compliance, Inspektorów Ochrony Danych
  • przedsiębiorców, którzy ze względu na wielkość organizacji podlegają obowiązkowi wdrożenia przepisów ustawy
  • wszystkich osób zainteresowanych praktycznymi aspektami poruszania się w tematyce związanej ze zgłoszeniami naruszeń prawa

 

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:

  • Interaktywny wykład
  • Prezentacja PP
  • Analiza przypadków
  • Moderowana dyskusja
  • Praktyczne przykłady narzędzi i materiałów wdrożeniowych
     

 

PROGRAM SZKOLENIA:

MODUŁ I. CELE I ZAKRES STOSOWANIA DYREKTYWY 2019/1937
W ramach przedmiotowego modułu, Uczestnicy uzyskają wiedzę na temat podstawowych informacji dotyczących tła historycznego uchwalenia dyrektywy unijnej, jej celów oraz skutków dla prawodawstwa polskiego.

  1. Motywy powstania aktu prawnego – czemu ma on służyć
  2. Definicje unijne – kim jest sygnalista
  3. Jakie działania powinny podjąć państwa członkowskie, aby prawidłowo implementować postanowienia Dyrektywy
  4. Czy Dyrektywa obowiązuje pomimo braku ustawy

MODUŁ II. USTAWA O OCHRONIE OSÓB ZGŁASZAJĄCYCH NARUSZENIA PRAWA
Zagadnienia prezentowane w zakresie tego modułu pozwolą Uczestnikom pozyskać wiedzę w kontekście właściwej interpretacji poszczególnych zagadnień ustawowych, nałożonych obowiązków i zadań, jak również podziału funkcji w organizacji.

  1. Czego dotyczą szczegółowe uregulowania ustawy
  2. Jak należy interpretować najważniejsze pojęcia w kontekście ich praktycznego zastosowania w dokumentacji wewnętrznej
  3. Kto może być osobą zgłaszającą naruszenie prawa i czy można się wspomagać dodatkowymi osobami lub podmiotami
  4. Komu należy zgłaszać naruszenia – czy sygnalista skazany jest wyłącznie na system wewnętrzny
  5. Jak wygląda ochrona sygnalisty i innych osób uczestniczących w zgłoszeniu naruszenia
  6. Czego dotyczyć mogą zgłoszenia – katalog ustawowy a zapisy w regulaminie
  7. Wyjątki od stosowania przepisów ustawy – wyłączenia przedmiotowe
  8. Czy każde naruszenie zgłoszone przez sygnalistę będzie podlegało ocenie weryfikacyjnej – wyłączenie tzw. indywidualnego interesu
  9. Właściwa interpretacja przesłanki uzasadniającej ochronę sygnalisty – uzasadnienie ustawy i granice wiedzy
  10. Tryby zgłaszania naruszeń – podmioty odpowiedzialne (RPO, organy publiczne, pracodawca)
  11. Formy zgłoszenia – ocena konieczności wprowadzenia zgłoszeń anonimowych
  12. Kanały przekazywania zawiadomień o naruszeniach – praktyczne wskazania w kontekście właściwego procedowania

MODUŁ III. REGULAMIN ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH NARUSZEŃ PRAWA ORAZ PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ NAPRAWCZYCH ZWIĄZANYCH Z PROCEDOWANYMI ZGŁOSZENIAMI
Kolejny moduł ma za zadanie przedstawić całościową problematykę merytoryczną Regulaminu zgłoszeń wewnętrznych w ujęciu jak najbardziej praktycznego wykorzystania wdrożonych procedur.

  1. Kto zobowiązany jest do wdrożenia Regulaminu zgłoszeń wewnętrznych
  2. Niezbędne konsultacje pracownicze
  3. Wejście w życie Regulaminu – forma i czas
  4. Obligatoryjny zakres postanowień Regulaminu
  5. Powołanie Komisji wewnętrznej lub zawarcie umowy z niezależnym doradcą w związku z rozpatrywaniem zgłoszeń
  6. Ustanowienia sposobów pozyskiwania i obiegu zgłoszeń w organizacji
  7. Procedura weryfikacji zgłoszenia pod kątem przyjęcie do rozpoznania
  8. Postępowanie wyjaśniające w zakresie wskazanych naruszeń prawa
  9. Informowanie o poszczególnych etapach procedowania zgłoszenia
  10. System działań naprawczych i dyscyplinujących
  11. Wdrożenie rejestru zgłoszeń naruszeń prawa oraz wyznaczenie osób odpowiedzialnych za jego prowadzenie
  12. Termin przechowywania informacji i dokumentów

MODUŁ IV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Uczestnicy będą mieli okazję odpowiedniego przełożenia poznanych dotychczas nakazów wdrożeniowych pod kątem przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych w tym RODO.

  1. Podstawy prawne dla przetwarzania danych w procesie weryfikacji zgłoszeń
  2. Jak prawidłowo należy chronić dane sygnalistów
  3. Wprowadzone kanały powiadomień – niezbędność wdrożenia środków technicznych i organizacyjnych
  4. Ochrona danych osób, których zgłoszenie dotyczy
  5. Obowiązki informacyjne w dokumentacji wewnętrznej – wyłączenia przepisów RODO
  6. Upoważnienia dla osób uczestniczących w procesie realizacji zgłoszenia oraz klauzule tajemnicy
  7. Nowe wpisy w rejestrze procesów przetwarzania danych w organizacji
  8. IOD – rola i zadania w kontekście zapisów ustawowych

MODUŁ V. DZIAŁANIA ODWETOWE WOBEC SYGNALISTÓW
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy dowiedzą się jakie zachowania w stosunku do sygnalistów oraz innych osób uczestniczących w procesie zgłoszenia są zakazane, jak prawidłowo chronić te osoby oraz reagować na podejmowane próby działań odwetowych.

  1. Wprowadzenie zasady zakazu jakichkolwiek działań represyjnych wobec osób zgłaszających naruszenia.
  2. Rodzaje zakazanych zachowań odwetowych –  zabronione działania i zaniechania.
  3. Przeniesienie ciężaru dowodowego na pracodawcę w przypadku negatywnych działań w stosunku do sygnalisty.
  4. Skutki negatywnych czynności prawnych wobec sygnalisty – nieważność, bezskuteczność.

MODUŁ VI. NARZĘDZIA I MATERIAŁY NIEZBĘDNE W PROCESIE WDROŻENIA PRZEPISÓW UNIJNYCH I KRAJOWYCH
W ramach przedmiotowego modułu Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z przykładowymi zapisami poszczególnych narzędzi i dokumentów niezbędnych do wdrożenia nowych regulacji oraz uzyskają wzorce możliwe do zastosowania wewnętrznego w ramach organizacji.

  1. Regulamin zgłoszeń wewnętrznych
  2. Rejestr zgłoszeń i forma prowadzenia
  3. Wzór zgłoszenia
  4. Wzór powiadomienia o działaniach odwetowych
  5. Kompatybilność Regulaminu z pozostałymi aktami wewnętrznymi podmiotu obowiązanego

MODUŁ VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA BRAK WDROŻENIA LUB NIEPRAWIDŁOWE PROWADZENIE POSTEPOWAŃ WERYFIKUJĄCYCH ZGŁOSZENIA
Ostatni moduł ma za zadanie przedstawić konsekwencje prawne grożące instytucjom obowiązanym w przypadku braku wdrożenia lub nieprawidłowego procedowania zgłoszeń dotyczących naruszeń prawa.

  1. Odpowiedzialność karna wynikająca z przepisów ustawy
  2. Odpowiedzialność cywilna
  3. Pieniężne kary administracyjne
 

Szkolenie prowadzi:
Łukasz Miętkowski

Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego  - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.



 

Najnowsze szkolenia:

FIDIC dla zaawansowanych, czyli jak korzystać z procedury z polskim prawem i zwyczajami praktyki na
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Procedura FIDIC, wykorzystywana przy realizacji projektów budowlanych, staje się obowiązującym standardem w postępowaniach przetargowych oraz w fazie projektowania, realizacji, monitorowania i rozliczania inwestycji...

Inteligencja interpersonalna, czyli jak mądrze kształtować relacje
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Szkolenie inteligencja interpersonalna jest oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi.

Kobieca inteligencja emocjonalna, czyli jak kształtować relacje z innymi
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Zapraszamy na naszą stronę internetową:Kobieca inteligencja emocjonalna, czyli jak kształtować relacje z innymi>>> Korzyści dla uczestników: Po szkoleniu uczestnicy będą:Uważniej słuchać i odczytywać (...)

Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy i dobrych relacji pomiędzy współpracownikami.
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Dobre relacje, które budują współpracę to bardzo istotny element efektywności zespołowej. Bez niej nie możemy mówić o udanych projektach, osiąganych celach. Niezwykle ważne jest budowanie atmosfery otwartości, wzajemnego zaufania w zespołach.

Zarządzanie pracownikami pokolenia Y.
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Młoda generacja pracowników różni się dość mocno od swoich starszych kolegów, czy szefów. Różnice pokoleniowe są na tyle widoczne, że mogą przekładać się na efektywność w pracy. Jak dostosować swoją komunikację, jak dostosować styl kierowania do Ygre

Umowy handlowe - warsztaty dla zaawansowanych
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Szkolenie z obszerną częścią warsztatową skierowane do osób pragnących usystematyzować swoją wiedzę oraz sprawdzić swoje umiejętności w zakresie konstruowania umów handlowych

Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Negocjacje budzą wiele emocji, ponieważ są jak gra terenowa związana z poszukiwaniem skarbu. Posiadamy niepełne informacje, dookoła jest wiele elementów, które mogą nas wprowadzić w błąd, naszym celem jest rozwiązanie zagadki.

Negocjacje zakupowe z partnerem międzynarodowym
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Negocjacje zakupowe z partnerem międzynarodowym>>> Po szkoleniu uczestnicy:Mają świadomość wpływu swej postawy na efektywność prowadzonych rozmów (...)

Formy prowadzenia działalności gospodarczej
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Formy prowadzenia działalności gospodarczej>>> Udział w szkoleniu ma za zadanie udzielić odpowiedzi na wiele kluczowych pytań, a także rozwiać wątpliwości (...)

Jak prowadzić skuteczną komunikację wewnętrzną w placówce medycznej i jak stworzyć motywacyjne oraz
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Kompleksowa i profesjonalna obsługa pacjenta w całym cyklu opieki medycznej>>> Program szkolenia jest efektem szeregu przeprowadzonych analiz, badań (...)

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



SZKOLENIE ON-LINE: Ochrona sygnalistów – rewolucyjne przepisy w zakresie zgłaszania, procedur weryfi, Szkolenie Prawne, Prawne, handlowe, handlowe, ochrona danych, ochrona danych, . otwarte

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.