Serdecznie zapraszamy na naszą stronę:
Z dniem 17 grudnia 2021 r. wszystkie państwa unijne zostały zobowiązane do wprowadzenia przepisów krajowych implementujących Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23.10.2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (Dz. Urz. UE L Nr 305, s.17 ze zm.), która jest aktem prawnym statuującym kompleksowe zasady i reguły odnoszące się do sygnalizowania nieprawidłowości w organizacji, naruszeń prawa oraz ochrony sygnalistów przed sankcjami odwetowymi. Polski ustawodawca także przystąpił do procesu wdrażania poszczególnych rozwiązań, które pomimo, iż nie zostały uchwalone zgodnie z terminem nie prowadzą do zniweczenia postanowień Dyrektywy.
Zarówno przepisy unijne, jak i projektowane przepisy ustawy wprowadzają do polskiego porządku prawnego niespotykane dotąd procesy obejmujące nie tylko podmioty sektora publicznego, ale także największe przedsiębiorstwa prywatne. Z biegiem czasu do końca 2023 r. także pozostałe mniejsze podmioty będą zmuszone wdrożyć w organizacji systemy prawidłowego i rzetelnego procedowania zgłoszeń, prowadzenia rejestrów oraz ochrony sygnalistów przed działaniami odwetowymi.
Korzyści dla Uczestników szkolenia:
Osoby biorące udział w szkoleniu będą miały okazję zapoznać się z nowymi, niespotykanymi dotąd regulacjami odnoszącymi się do realizacji procesów związanych z zawiadomieniami o naruszeniach prawa, aktów wewnętrznych i innych nieprawidłowościach. W sposób przystępny i klarowny wyjaśnione zostaną poszczególne zagadnienia ustawowe z naciskiem szczególnym na aspekt praktycznego ich wprowadzenia w organizacji. Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną także przykładowe postanowienia regulaminów zgłoszeń wewnętrznych oraz stosownej dokumentacji z nimi związanej. Kontekst nowych regulacji zostanie także przedstawiony w odniesieniu do przepisów ochrony danych osobowych.
Szkolenie polecamy dla:
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. CELE I ZAKRES STOSOWANIA DYREKTYWY 2019/1937
W ramach przedmiotowego modułu, Uczestnicy uzyskają wiedzę na temat podstawowych informacji dotyczących tła historycznego uchwalenia dyrektywy unijnej, jej celów oraz skutków dla prawodawstwa polskiego.
MODUŁ II. USTAWA O OCHRONIE OSÓB ZGŁASZAJĄCYCH NARUSZENIA PRAWA
Zagadnienia prezentowane w zakresie tego modułu pozwolą Uczestnikom pozyskać wiedzę w kontekście właściwej interpretacji poszczególnych zagadnień ustawowych, nałożonych obowiązków i zadań, jak również podziału funkcji w organizacji.
MODUŁ III. REGULAMIN ZGŁOSZEŃ WEWNĘTRZNYCH NARUSZEŃ PRAWA ORAZ PODEJMOWANIA DZIAŁAŃ NAPRAWCZYCH ZWIĄZANYCH Z PROCEDOWANYMI ZGŁOSZENIAMI
Kolejny moduł ma za zadanie przedstawić całościową problematykę merytoryczną Regulaminu zgłoszeń wewnętrznych w ujęciu jak najbardziej praktycznego wykorzystania wdrożonych procedur.
MODUŁ IV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Uczestnicy będą mieli okazję odpowiedniego przełożenia poznanych dotychczas nakazów wdrożeniowych pod kątem przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych w tym RODO.
MODUŁ V. DZIAŁANIA ODWETOWE WOBEC SYGNALISTÓW
Po zakończeniu modułu, Uczestnicy dowiedzą się jakie zachowania w stosunku do sygnalistów oraz innych osób uczestniczących w procesie zgłoszenia są zakazane, jak prawidłowo chronić te osoby oraz reagować na podejmowane próby działań odwetowych.
MODUŁ VI. NARZĘDZIA I MATERIAŁY NIEZBĘDNE W PROCESIE WDROŻENIA PRZEPISÓW UNIJNYCH I KRAJOWYCH
W ramach przedmiotowego modułu Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z przykładowymi zapisami poszczególnych narzędzi i dokumentów niezbędnych do wdrożenia nowych regulacji oraz uzyskają wzorce możliwe do zastosowania wewnętrznego w ramach organizacji.
MODUŁ VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA BRAK WDROŻENIA LUB NIEPRAWIDŁOWE PROWADZENIE POSTEPOWAŃ WERYFIKUJĄCYCH ZGŁOSZENIA
Ostatni moduł ma za zadanie przedstawić konsekwencje prawne grożące instytucjom obowiązanym w przypadku braku wdrożenia lub nieprawidłowego procedowania zgłoszeń dotyczących naruszeń prawa.
Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.
-50zł
FIDIC dla zaawansowanych, czyli jak korzystać z procedury z polskim prawem i zwyczajami praktyki naAVENHANSEN Sp. z o.o.Procedura FIDIC, wykorzystywana przy realizacji projektów budowlanych, staje się obowiązującym standardem w postępowaniach przetargowych oraz w fazie projektowania, realizacji, monitorowania i rozliczania inwestycji... |
|
Inteligencja interpersonalna, czyli jak mądrze kształtować relacjeAVENHANSEN Sp. z o.o.Szkolenie inteligencja interpersonalna jest oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi. |
|
Kobieca inteligencja emocjonalna, czyli jak kształtować relacje z innymiAVENHANSEN Sp. z o.o.Zapraszamy na naszą stronę internetową:Kobieca inteligencja emocjonalna, czyli jak kształtować relacje z innymi>>> Korzyści dla uczestników: Po szkoleniu uczestnicy będą:Uważniej słuchać i odczytywać (...) |
|
Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy i dobrych relacji pomiędzy współpracownikami.AVENHANSEN Sp. z o.o.Dobre relacje, które budują współpracę to bardzo istotny element efektywności zespołowej. Bez niej nie możemy mówić o udanych projektach, osiąganych celach. Niezwykle ważne jest budowanie atmosfery otwartości, wzajemnego zaufania w zespołach. |
|
Zarządzanie pracownikami pokolenia Y.AVENHANSEN Sp. z o.o.Młoda generacja pracowników różni się dość mocno od swoich starszych kolegów, czy szefów. Różnice pokoleniowe są na tyle widoczne, że mogą przekładać się na efektywność w pracy. Jak dostosować swoją komunikację, jak dostosować styl kierowania do Ygre |
|
Umowy handlowe - warsztaty dla zaawansowanychAVENHANSEN Sp. z o.o.Szkolenie z obszerną częścią warsztatową skierowane do osób pragnących usystematyzować swoją wiedzę oraz sprawdzić swoje umiejętności w zakresie konstruowania umów handlowych |
|
Negocjacje i rozwiązywanie konfliktówAVENHANSEN Sp. z o.o.Negocjacje budzą wiele emocji, ponieważ są jak gra terenowa związana z poszukiwaniem skarbu. Posiadamy niepełne informacje, dookoła jest wiele elementów, które mogą nas wprowadzić w błąd, naszym celem jest rozwiązanie zagadki. |
|
Negocjacje zakupowe z partnerem międzynarodowymAVENHANSEN Sp. z o.o.Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Negocjacje zakupowe z partnerem międzynarodowym>>> Po szkoleniu uczestnicy:Mają świadomość wpływu swej postawy na efektywność prowadzonych rozmów (...) |
|
Formy prowadzenia działalności gospodarczejAVENHANSEN Sp. z o.o.Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Formy prowadzenia działalności gospodarczej>>> Udział w szkoleniu ma za zadanie udzielić odpowiedzi na wiele kluczowych pytań, a także rozwiać wątpliwości (...) |
|
Jak prowadzić skuteczną komunikację wewnętrzną w placówce medycznej i jak stworzyć motywacyjne orazAVENHANSEN Sp. z o.o.Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Kompleksowa i profesjonalna obsługa pacjenta w całym cyklu opieki medycznej>>> Program szkolenia jest efektem szeregu przeprowadzonych analiz, badań (...) |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
SZKOLENIE ON-LINE: Ochrona sygnalistów – rewolucyjne przepisy w zakresie zgłaszania, procedur weryfi, Szkolenie Prawne, Prawne, handlowe, handlowe, ochrona danych, ochrona danych, CAŁA POLSKA. otwarte
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.