Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Uwaga! To szkolenie już się odbyło.
Jeśli obecnie nie ma innego dogodnego terminu zapytaj firmę o możliwość wznowienia tego szkolenia.

Podstawowe informacje

Kodeks postępowania administracyjnego w praktyce

  • Termin: 2024-03-18 - 2024-03-19
  • Lokacja: Do uzgodnienia.
  • Cena netto: SZKOLENIE ON-LINE 1190.00 1090 zł (First Minute -100złSZKOLENIE ON-LINE)
  • Cena brutto: 1340.70 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

AVENHANSEN Sp. z o.o.

  • 30-218 Kraków, Małopolskie
  • Podłącze 31
  • Telefon: 012 399 41 92
  • Fax: 012 383 23 45
  • Email: szkolenia.otwarte@avenhansen.pl
  • www: www.szkolenia.avenhansen.pl
Firma szkoleniowa AVENHANSEN Sp. z o.o.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

Zapraszamy na naszą stronę internetową:

Kodeks postępowania administracyjnego w praktyce>>>

Przepisy kodeksu postępowania administracyjnego stanowią podstawę codziennej pracy urzędników administracji państwowej i samorządowej. W związku z tym bardzo dobra znajomość procedur administracyjnych pozwala na skuteczniejsze i szybsze podejmowanie kluczowych decyzji, a także usprawnia pracę instytucji jak i poszczególnego urzędnika.

 

Cele szkolenia:

  • Usystematyzowanie wiedzy z zakresu postępowania administracyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem zasad postępowania administracyjnego, terminów ustawowych, przepisów regulujących kwestie odpowiedzialności i wyłączenia pracownika urzędu, przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z przedstawieniem zagadnień związanych z jego dokumentowaniem i zbieraniem dowodów, a także najnowszych przepisów odnoszących się do wypełnienia obowiązków zawartych w RODO.
  • Zaprezentowanie podstaw prawnych odnoszących się do problematyki właściwości organu oraz postępowania związanego z przekazaniem sprawy  organowi właściwemu, wskazanie na możliwe występowania braków formalnych oraz innych błędów wpływających na możliwość załatwienia sprawy, a także kwestii doręczania decyzji oraz zawinienia strony w prawie administracyjnym.
  • Wskazanie różnic między przepisami obowiązującymi do 1 czerwca 2017 r. a przepisami po 1 czerwca 2017 r., a także wpływu w/w unormowań na postępowanie administracyjne oraz na prawa i obowiązki stron tegoż postępowania, jak również nowelizacji obowiązującej od dnia 4 maja 2019 r.. 
  • Przedstawienie problematyki praktycznego stosowania kodeksu postępowania administracyjnego w oparciu o aktualne orzecznictwo, poglądy doktryny, jak również prezentowane kazusy. 

 

Metodyka pracy:

  • Interaktywny wykład
  • Warsztaty
  • Prezentacja Power Point

 

Program szkolenia:

MODUŁ I.  ŹRÓDŁA I ZAKRES OBOWIĄZYWANIA PRAWA ADMINISTRACYJNEGO

  1. Pojęcie sprawy administracyjnej
  2. Strony postępowania na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego
  3. Warunki konieczne dla wszczęcia postępowania administracyjnego
  4. Uznanie administracyjne i przypadki jego zastosowania
  5. Przykłady zastosowania zasad ogólnych na etapie postępowania przed organem I  instancji, II instancji i przed sądem administracyjnym

MODUŁ II.  ZASADY POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO

  1. Zasada praworządności (legalności, legalności działania)
  2. Zasada prawdy obiektywnej
  3. Zasada pogłębiania zaufania do organów Państwa
  4. Zasada informowania stron i pozostałych uczestników postępowania
  5. Zasada czynnego udziału strony w postępowaniu
  6. Zasada przekonywania
  7. Zasada szybkości i prostoty postępowania (szybkości i ograniczonego formalizmu postępowania)
  8. Zasada ugodowego załatwiania spornych spraw administracyjnych
  9. Zasada pisemności
  10. Zasada dwuinstancyjności
  11. Zasada trwałości ostatecznych decyzji administracyjnych
  12. Zasada sądowej weryfikacji (kontroli) decyzji ostatecznych

MODUŁ III. WYŁĄCZENIA Z POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO

  1. Pracownika
  2. Konsekwencje uchybień w zakresie wyłączeń
  3. Formy rozstrzygnięć w sprawie wyłączeń

MODUŁ IV. CZYNNOŚCI ADMINISTRACYJNE

  1. Udział pełnomocnika w postępowaniu administracyjnym, weryfikacja ważności pełnomocnictwa
  2. Procedura doręczeń w postępowaniu administracyjnym - zasady i rodzaje doręczeń podmiotom niebędącym osobami fizycznymi
  3. Wezwania oraz inne pisma w postępowaniu administracyjnym
    • treść wezwania (wezwanie pilne)
    • obowiązek osobistego stawiennictwa (ograniczenie obowiązku osobistego stawiennictwa)
  4. Terminy w postępowaniu administracyjnym
    • liczenie terminów wraz z uwzględnioną nowelizacją
    • procedura załatwiania spraw przez organ administracji publicznej (w tym niezwłoczna realizacja oraz realizacja sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego, obowiązki organu po upływie terminu, informowanie 
    • niezałatwieniu sprawy w terminie),
    • środki zwalczania nieterminowego załatwienia spraw przez organ (prawo do składania ponaglenia na niezałatwienie sprawy w terminie lub na przewlekłe prowadzenie postępowania)

MODUŁ V. PRZEBIEG POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO

  1. Inicjatywa wszczęcia postępowania - forma wniesienia podania/wniosku i treść podania/wniosku
  2. Data wszczęcia postępowania
  3. Terminy
  4. Kontrola formalna wniosku i uzupełnianie braków; braki istotne i nieistotne pism; braki formalne
  5. Odmowa wszczęcia postępowania
  6. Zawieszenie/umorzenie postępowania
  7. Protokoły/adnotacje/notatki urzędowe sporządzone w toku postępowania, udostępnianie akt stronie/stronom postępowania
  8. Decyzja administracyjna, pojęcie decyzji administracyjnej i jej struktura (elementy obligatoryjne i fakultatywne):
    • doręczenie decyzji
    • autokorekta wydanej decyzji
    • odwołanie od decyzji, w tym obowiązki organu, który wydał w pierwszej instancji zaskarżoną decyzję
    • uchybienie terminu odwołania
    • rodzaje decyzji wydawanych w postępowaniu odwoławczym
    • wznowienie oraz odmowa wznowienia postępowania zakończonego decyzją ostateczną (postępowanie nadzwyczajne KPA)
  9. Decyzja administracyjna w oparciu o ustawę o ordynacji podatkowej
  10. Błędy w postępowaniu i sposoby ich naprawienia (w tym błędy przy redagowaniu decyzji)
  11. Postępowanie dowodowe - dowody i dokumentowanie czynności
  12. Zasady wykonania i wyegzekwowania wykonania decyzji administracyjnej

MODUŁ VI. POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE SKARG I WNIOSKÓW

MODUŁ VII. UCHYLENIE LUB ZMIANA DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ - ZASADY, SKUTKI

  1. Wzruszenie decyzji, z której nie wynikają prawa strony
  2. Wzruszenie decyzji, na mocy której strona nabyła prawo

MODUŁ VIII. STWIERDZENIE NIEWAŻNOŚCI DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ - ZASADY, SKUTKI

  1. Przesłanki stwierdzenia nieważności decyzji
  2. Postępowanie w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji
  3. Forma rozstrzygnięcia w sprawie stwierdzenia nieważności decyzji
  4. Dopuszczalność wstrzymania wykonania decyzji

MODUŁ IX. ZMIANY PRZEPISÓW KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO W PRZEDMIOCIE PRZEBIEGU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO OD 1 CZERWCA 2017 R, Z UWZGLĘDNIENIEM ZMIAN OD 4 MAJA 2019 R. 

  1. Obowiązki informacyjne zgodne z RODO - kiedy i jak je wykonywać
  2. Doręczenia
  3. Procedura informowania stron przez organ administracji publicznej o brakach formalnych pism
  4. Uwierzytelnianie kopii dokumentów
  5. Udział stron w postępowaniu dowodowym
  6. Sposoby rozwiązywania sporów (ugoda, mediacja)
  7. Decyzje administracyjne
  8. Instytucja milczącego załatwienia sprawy
  9. Prawo do zrzeczenia się prawa do wniesienia odwołania przez stronę postępowania
  10. Fakultatywność wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy
  11. Procedura uzupełnienia postępowania dowodowego
  12. Decyzje administracyjne wydane przez organ II instancji, autokontrola organu
  13. Postępowanie uproszczone

MODUŁ X. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY W INTERPRETACJI PRZEPISÓW W ZAKRESIE PRAWA ADMINISTRACYJNEGO

MODUŁ XI. ORZECZNICTWO SĄDÓW ADMINISTRACYJNYCH

MODUŁ XII. ROZWIĄZYWANIE KAZUSÓW

 

Szkolenie prowadzi:
Łukasz Miętkowski

Świadczy stałą obsługę prawną spółek kapitałowych działających na rynku polskim i niemieckim w zakresie prawa gospodarczego, cywilnego, karnego oraz karno – skarbowego związaną także z odpowiedzialnością członków organów spółek za podejmowane działania; reprezentuje podmioty gospodarcze przed sądami oraz organami administracji. Doradza przy planowaniu optymalizacji podatkowych oraz inwestycyjnych. Przygotowuje kompleksowe działania nakierowane na obowiązek ochrony środowiska informacyjnego  - ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych i dostępu do informacji publicznej.

 

 

 

Najnowsze szkolenia:

FIDIC dla zaawansowanych, czyli jak korzystać z procedury z polskim prawem i zwyczajami praktyki na
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Procedura FIDIC, wykorzystywana przy realizacji projektów budowlanych, staje się obowiązującym standardem w postępowaniach przetargowych oraz w fazie projektowania, realizacji, monitorowania i rozliczania inwestycji...

Inteligencja interpersonalna, czyli jak mądrze kształtować relacje
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Szkolenie inteligencja interpersonalna jest oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi.

Kobieca inteligencja emocjonalna, czyli jak kształtować relacje z innymi
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Zapraszamy na naszą stronę internetową:Kobieca inteligencja emocjonalna, czyli jak kształtować relacje z innymi>>> Korzyści dla uczestników: Po szkoleniu uczestnicy będą:Uważniej słuchać i odczytywać (...)

Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy i dobrych relacji pomiędzy współpracownikami.
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Dobre relacje, które budują współpracę to bardzo istotny element efektywności zespołowej. Bez niej nie możemy mówić o udanych projektach, osiąganych celach. Niezwykle ważne jest budowanie atmosfery otwartości, wzajemnego zaufania w zespołach.

Zarządzanie pracownikami pokolenia Y.
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Młoda generacja pracowników różni się dość mocno od swoich starszych kolegów, czy szefów. Różnice pokoleniowe są na tyle widoczne, że mogą przekładać się na efektywność w pracy. Jak dostosować swoją komunikację, jak dostosować styl kierowania do Ygre

Umowy handlowe - warsztaty dla zaawansowanych
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Szkolenie z obszerną częścią warsztatową skierowane do osób pragnących usystematyzować swoją wiedzę oraz sprawdzić swoje umiejętności w zakresie konstruowania umów handlowych

Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Negocjacje budzą wiele emocji, ponieważ są jak gra terenowa związana z poszukiwaniem skarbu. Posiadamy niepełne informacje, dookoła jest wiele elementów, które mogą nas wprowadzić w błąd, naszym celem jest rozwiązanie zagadki.

Negocjacje zakupowe z partnerem międzynarodowym
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Negocjacje zakupowe z partnerem międzynarodowym>>> Po szkoleniu uczestnicy:Mają świadomość wpływu swej postawy na efektywność prowadzonych rozmów (...)

Formy prowadzenia działalności gospodarczej
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Formy prowadzenia działalności gospodarczej>>> Udział w szkoleniu ma za zadanie udzielić odpowiedzi na wiele kluczowych pytań, a także rozwiać wątpliwości (...)

Jak prowadzić skuteczną komunikację wewnętrzną w placówce medycznej i jak stworzyć motywacyjne oraz
AVENHANSEN Sp. z o.o.

Serdecznie zapraszamy na naszą stronę internetową:Kompleksowa i profesjonalna obsługa pacjenta w całym cyklu opieki medycznej>>> Program szkolenia jest efektem szeregu przeprowadzonych analiz, badań (...)

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Kodeks postępowania administracyjnego w praktyce, Szkolenie Prawne, Prawne, Prawne, Biznesowe, Biznesowe, Biznesowe, kompetencje biznesowe, kompetencje biznesowe, kompetencje biznesowe, logistyka, logistyka, logistyka, administracyjne, administracyjne, administracyjne, administracji publicznej, administracji publicznej, administracji publicznej, inne, inne, inne, . otwarte

© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.