Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Dodaj szkolenie - zarejestruj się | Odzyskaj hasło

Podstawowe informacje

Sytuacje trudne w obsłudze klienta w firmie spedycyjnej. Zarządzanie stresem spedytora.

  • Termin: 2020-05-14 - 2020-05-15
  • Lokacja: Poznań, Wielkopolskie
  • Cena netto: 1590.00 1390 zł (First Minute -200zł)
  • Cena brutto: 1709.70 zł (Vat 23%)
  • Inne:
    Szkolenie otwarte.
Zapytaj o to szkolenie
Organizator szkolenia:

ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

  • 02-928 Warszawa, Mazowieckie
  • ul. Augustyna Locciego 26
  • Telefon: 228533523
  • Fax: 222472183
  • Email: atl@atl.edu.pl
  • www: www.atl.edu.pl/
Firma szkoleniowa ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Ogłoszenie wprowadziło Cię w błąd, lub zawiera niepoprawne dane?

SYTUACJE TRUDNE W OBSŁUDZE KLIENTA W FIRMIE SPEDYCYJNEJ.

ZARZĄDZANIE STRESEM SPEDYTORA.


POBIERZ OFERTĘ SZKOLENIA I FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (PDF)>>

 

HARMONOGRAM POZOSTAŁYCH SZKOLEŃ (PDF)>>

 

Szkolenia zamknięte – jeżeli jesteście państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt telefoniczny: 228533523, tel. kom.: 607 573 053 lub mailowy.

Podczas szkoleń zamkniętych, program szkolenia może zostać dostosowany do potrzeb Klienta. Może zostać połączony z innymi programam


Serdecznie zapraszamy do współpracy w zakresie szkoleń dofinansowanych z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Bezpłatnie pomożemy w dopełnieniu wszelkich formalności związanych z dofinansowaniem i złożeniem wniosku!

 

Wszystkie nasze szkolenia mogą zostać dofinansowane ze środków EFS. Zapraszamy do Bazy Usług Rozwojowych PARP.


Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu:
- podstaw komunikacji asertywnej,
- dobrych praktyk w obsłudze klienta w firmie spedycyjnej,
- charakterystyk i skutecznej komunikacji z danym typem osobowości klienta,
- sposobów wprowadzania zmian w komunikacji w trudnych sytuacjach z klientem w firmie spedycyjnej,
- budowania pewności siebie i postaw asertywnych w kontaktach z trudnym klientem,
- metod przeciwdziałania stresowi w pracy spedytora,
- doboru skutecznych technik antystresowych w pracy spedytora.

Uczestnicy nabędą umiejętności z zakresu:
- skutecznej komunikacji asertywnej,
- stosowania dobrych praktyk w trudnych sytuacjach z klientami w firmie spedycyjnej,
- skutecznej komunikacji w zakresie indywidualnego podejścia do klienta,
- wyrażania swoich potrzeb i oczekiwań wprost,
- świadomego procesu budowania pewności siebie,
- zarządzania emocjami w sytuacjach stresowych,
- stosowania technik antystresowych.

Uczestnicy nabędą kompetencje społeczne z zakresu:
- skutecznego porozumiewania się z uczestnikami rynku TSL (transportowo - spedycyjno - logistycznego),
- rozwiązywania sytuacji trudnych i konfliktowych wynikających z działania na rynku TSL,
- przewidywania skutków podejmowanych działań,
- świadomości konieczności poszerzania własnych kompetencji zawodowych w drodze samokształcenia oraz uczestnictwa w innych formach kształcenia.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

 

1. PODSTAWY KOMUNIKACJI ASERTYWNEJ.

  • Partnerstwo w komunikacji.
  • Agresja - Przemoc komunikacyjna i manipulacja.
  • Uległość i jej skutki zawodowe i osobiste.


2. DOBRE PRAKTYKI W OBSŁUDZE KLIENTA W FIRMIE SPEDYCYJNEJ .

  • Dwa sposoby interwencji do klienta: odzwierciedlanie i konfrontowanie.
  • Obiekcje jako szansa na zrozumienie potrzeb.
  • Przydatne reguły perswazyjnego przekonywania.
  • Słowa zapalne.
  • Fazy gniewu i adekwatne zachowania w każdej z fazie.
  • Katalog przydatnych zwrotów dla klienta zagniewanego i roszczeniowego.
  • Katalog przydatnych zwrotów dla klienta zaniepokojonego.


3. TYPY OSOBOWOŚCI.

  • Jak rozpoznać swoje przeciwieństwo charakterologiczne.
  • Czego unikać w kontakcie z określonymi typami osobowości.
  • Co motywuje do działania określone typy osobowości.
  • W jaki sposób budować argumentację dla różnych typów osobowości.


4. WYRAŻANIE OCZEKIWAŃ.

  • Dlaczego tak trudno wyrażać oczekiwania?
  • Jak mówić o swoich potrzebach po partnersku.
  • Technika asertywnego wyrażania oczekiwań.


5. PODSTAWY ANALIZY TRANSAKCYJNEJ.

  • Model analizy transakcyjnej E. Berne’a.
  • Najczęstsze przyczyny nieporozumień w komunikacji z klientem.
  • Sposób wprowadzenia zmian w komunikacji w trudnych sytuacjach z klientami.


6. BUDOWANIE PEWNOŚCI SIEBIE SPEDYTORA.

  • Efektywność w komunikacji z osobą agresywną.
  • Asertywne prawa własne i innych osób.
  • Nieasertywne przekonania.
  • Zarządzenie Emocjami  - najlepsze praktyki.


7. SPOSOBY PRZECIWDZIAŁANIA STRESOWI W PRACY SPEDYTORA.

  • Asertywna Technika Obrony przed Krytyką.
  • Techniki wyrażania własnych emocji w relacjach biznesowych.
  • Wyrażanie złości w sytuacjach zawodowych.
  • Co się dzieje kiedy nie wyrażamy złości?
  • Najlepsze praktyki na zamknięcie tematu w czasie rzeczywistym i nie zabieranie problemów do domu.


8. TECHNIKI ANTYSTRESOWE DLA SPEDYTORA.

  • Sposoby i waga dbania o emocjonalność, witalność i umysł.
  • Uważność i koncentracja w przeciwdziałaniu skutkom napięcia.
  • Przykładowe ćwiczenia do wykorzystania w trakcie przerwy w pracy.


Osoba prowadząca szkolenie:

Trener praktyk, konsultant. Certyfikowany Trener TROP. Menedżer wyższego szczebla (Dyrektor Operacyjny, Dyrektor Handlowy). Specjalizuje się w obszarach: przywództwa i zarządzania, motywacji, negocjacji, wywierania wpływu, technik sprzedaży, obsługi klienta, kreatywności, komunikacji i asertywności, kompetencji społecznych (pełna informacja w ofercie PDF).

 


INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

ZAKWATEROWANIE: osobom zainteresowanym pomagamy w rezerwacji noclegu w hotelach, w których odbywa się szkolenie lub w innych hotelach / apartamentach będących w ich pobliżu. Istnieje możliwość zakwaterowania w przeddzień szkolenia. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt.

CZAS TRWANIA SZKOLENIA: 2 dni 10.00-17.00 I dnia, 9.00-16.00 II dnia. 


CENA PROMOCYJNA SZKOLENIA WYNOSI 1390 zł. netto + 23% VAT i obejmuje:

  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia,
  • uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach ,
  • materiały szkoleniowe w segregatorze,
  • zaświadczenie ukończenia szkolenia,
  • obiad,
  • przerwy kawowe.

Cena szkolenia po okresie promocji wynosi: 1490 zł. netto + 23% VAT

 

MIASTO

TERMIN

SZKOLENIA

CENA PROMOCYJNA DLA OSÓB ZGŁOSZONYCH DO DNIA:

MIEJSCE SZKOLENIA

KATOWICE

22-23.04.2020

10.04.2020

Hotel Park Inn by Radisson Katowice

ul. Bytkowska 1a

POZNAŃ

14-15.05.2020

05.05.2020

Hotel Mercure Poznań Centrum                      

ul. Roosevelta 20

WARSZAWA

18-19.05.2020

08.05.2020

Hotel Ibis Stare Miasto

ul. Muranowska 2

GDAŃSK

04-05.06.2020

26.05.2020

Hotel Scandic

ul. Podwale Grodzkie 9

 


Szkolenia zamknięte 

– jeżeli jesteście państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt telefoniczny: 228533523, tel. kom.: 607 573 053 lub mailowy.


Szkolenia zamknięte organizowaliśmy dla:

  • ABB Sp. z o.o.,
  • Agencja Celna Anneberg Sp. z o.o.,
  • Agencja Mienia Wojskowego,
  • ALNOR Systemy Wentylacji Sp. z o.o.,
  • ALSTOM Power Sp. z o.o.,
  • ALTADIS POLSKA S.A.,
  • ArcelorMittal Distribution Solutions Poland Sp. z o.o.,
  • ArcelorMittal Refractories Sp. z o.o.,
  • AXTONE S.A.,
  • Backer OBR Sp. z o.o.,
  • Bahlsen Polska Sp. z o.o.,
  • Bank BGŻ BNP Paribas S.A.,
  • Bank Ochrony Środowiska S.A.,
  • BARLINEK S.A.,
  • Basell Orlen Polyolefins Sp. z o.o.,
  • BE & K Europe Sp. z o.o.,
  • BELL P.P.H.U.,
  • BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.
  • Capgemini Polska Sp. z o.o.,
  • CAN-PACK S.A. FPN w Bydgoszczy,
  • CAT LC Polska Sp. z o.o.,
  • CIECH S.A.,
  • CLIP Logistyka Sp. z o.o.,
  • CTL Logistics Sp. z o.o.,
  • CZACH-POMIAR Sp. z o.o.,
  • Dajar Sp. z o.o.,
  • Davis Poland Sp. z o.o. Sp. K,.
  • DB Logistic Sp. z o.o.,
  • DBI Plastics Sp. z o.o.,
  • DB Schenker Rail Polska S.A.,
  • Dedra-Exim Sp. z o.o.,
  • DEMIURG s.c.,
  • DONE Deliveries Misiek i Wspólnicy sp.j.,
  • DONE Deliveries Sp. z o.o. Sp. k.,
  • DREXIA Tomasz Wojtasik,
  • Dora – Metal Sp. z o.o.,
  • Energoserwis S.A.,
  • Elektrociepłownie Warszawskie S.A.,
  • Fabryka Maszyn „Bumar-Koszalin” S.A.,
  • Fabryka Mebli Okrętowych FAMOS Sp. z o.o.,
  • Fabryka Porcelany „Wałbrzych” S.A.,
  • Famot Pleszew Sp. z o.o.,
  • Farby KABE Polska Sp. z o.o.,
  • Federal-Mogul Bimet S.A.,
  • Federal – Mogul Gorzyce S.A.,
  • Fabryka Taśm Transporterowych Wolbrom S.A.,
  • FLSmidth MAAG Gear Sp. z o.o.,
  • Geis PL Sp. z o.o.,
  • General Motors Manufacturing Poland Sp. z o.o.,
  • Glencore Polska Sp. z o.o.,
  • Grupa Azoty Zakłady Azotowe „Puławy” S.A.,
  • Grupa Azoty Zakłady Azotowe Kędzierzyn S.A.,
  • Grupa Topex Sp. z o.o.,
  • Grupa Lotos S.A.,
  • Górnośląski Zakład Elektroenergetyczny S.A.,
  • GWW Grynhoff i Partnerzy Radcowie Prawni i Doradcy Podatkowi Sp. z o.o.,
  • Hobas System Polska Sp. z o.o.,
  • Hutchinson Poland Sp. z o.o.,
  • Hamilton Sundstrand Poland Sp. z o.o.,
  • Huta Zawiercie S.A.,
  • Huta Pokój S.A.,
  • „HOLDING-ZREMB” Gorzów S.A.,
  • Igepa Polska Sp. z o.o.,
  • ILS Sp. z o.o.,
  • IMPEL S.A.,
  • IMPRESS DECOR POLSKA Sp. z o.o.,
  • INTERPRINT Polska Sp. z o.o.,
  • IPSEN LOGISTICS Sp. z o.o.,
  • INCO-VERITAS S.A.,
  • International Paper-Kwidzyn Sp. z o.o.,
  • KABAT TYRE Sp. z o.o. sp.j.,
  • KAN Sp. z o.o.,
  • Keller Polska Sp. z o.o., 
  • Kompania Piwowarska S.A.,
  • Kongskilde Polska Sp. z o.o.,
  • KONIG TRANS SPEDITION Sp. z o.o.,
  • Korporacja KGL S.A.,
  • Kronospan Polska,
  • Lagardere Travel Retail Sp. z o.o.,
  • Lublindis Sp. z o.o.,
  • Leica Geosystems Sp. z o.o.,
  • Magneti Marelli Aftermarket Sp. z o.o.,
  • MA Polska S.A.,
  • MA Polska S.A. Tychy Zakład w Kielcach
  • MAN Bus Sp. z o.o.,
  • MAN Trucks Sp. z o.o.,
  • Maersk Polska Sp. z o.o.,
  • Marsh Sp. z o.o.,
  • Merck Sp. z o.o.,
  • Metalpol Węgierska Górka Sp. z o.o.,
  • MFO S.A.,
  • ML Sp. z o.o.,
  • Mondi Świecie S.A.,
  • Monosuisse Sp. z o.o.,
  • Nadodrzański Oddział Straży Granicznej,
  • Neapco Europe Sp. z o.o.,
  • NOVOL Sp. z o.o.,
  • Opel Polska Sp. z o.o.,
  • OBR Centrum Techniki Morskiej S.A. w Gdyni,
  • ORLEN OIL Sp. z o.o.,
  • ORLEN KolTrans Sp. z o.o.,
  • Ośrodek Szkoleń Specjalistycznych Straży Granicznej w Lubaniu,
  • PCC Rokita S.A.,
  • P.H. Alfa-Elektro Sp. z o.o., 
  • PerkinElmer Shared Services Sp. z o.o.,
  • Philips Lighting Poland S.A.,
  • Perre René Sp. z o.o.,
  • PKN Orlen S.A.,
  • PKP CARGO CONNECT Sp. z o.o.,
  • PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o.,
  • POCH S.A.,
  • Polcotton Sp. z o.o.,
  • Polpharma Biologics S.A.,
  • Polska Agencja Żeglugi Powietrznej,
  • Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o.,
  • PORTA KMI Poland Sp. z o.o.,
  • POZ-BRUK Sp. z o.o. Sp. J.
  • Przemysłowe Centrum Optyki S.A.,
  • Przedsiębiorstwo Materiałów Ogniotrwałych „KOMEX” Sp. z o.o.,
  • PP „Porty Lotnicze”,
  • PFLEIDERER GRAJEWO S.A.,
  • PFLEIDERER PROSPAN S.A.,
  • RADWAR S.A.,
  • RADMOR S.A.,
  • Rhenus Logistics S.A.,
  • Remontowa Hydraulic Systems Sp. z o.o.,
  • Ronal Polska Sp. z o.o.,
  • Ryłko Sp. z o.o.,
  • Rzeszowskie Zakłady Drobiarskie Res-Drob Sp. z o.o.,
  • Saint-Gobain Construction Products Polska Sp. z o.o.,
  • Saint-Gobain HPM Polska Sp. z o.o.,
  • SaMASZ Sp. z o.o.,
  • Sanitec Koło Sp. z o.o.,
  • Schattdecor Sp. z o.o.,
  • Schneider Electric Transformers Poland Sp. z o.o.,
  • Sempertrans Bełchatów Sp. z o.o.,
  • Siemens Sp. z o.o.,
  • Skandius Sp. z o.o.,
  • Solid Logistics Sp. z o.o.,
  • Spedimex Sp. z o.o.,
  • STOMIL S.A.,
  • Stora Enso Poland S.A.,
  • Südzucker Polska S.A.,
  • Sünkel Śruby Sp. z o.o.,
  • SUN GARDEN POLSKA Sp. z o.o. sp.k., 
  • Tedrive Poland Sp. z o.o.,
  • TI Poland Sp. z o.o.,
  • TOTAL Polska Sp. z o.o.,
  • TOYA S.A.,
  • Toyota Tsusho Europe S.A.,
  • TPV Displays Sp. z o.o.,
  • Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.,
  • Transcargo sp. z o.o.,
  • TRW Polska Sp. z o.o.,
  • TUiR Warta S.A.,
  • TUnŻ Warta S.A.,
  • TZMO S.A.,
  • UNIFEEDER A/S S.A. Oddział w Polsce,
  • Valvex S.A.,
  • Vesuvius Poland Sp. z o.o.,
  • VGL Group Sp. z o.o.,
  • VOLVO Polska Sp. z o.o.,
  • WAMA AB,
  • Werner Kenkel Sp. z o.o.,
  • Winterhalter Gastronom Polska Sp. z o.o., 
  • Wood-Mizer Industries Sp. z o.o.,
  • Wrigley Poland Sp. z o.o.,
  • Warszawskie Zakłady Farmaceutyczne Polfa S.A.,
  • Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A.,
  • Wrocławskie Zakłady Zielarskie „Herbapol” S.A.,
  • Versalis International Societe Anonyme S.A. Oddział w Polsce
  • Yara Poland Sp. z o.o.,
  • Zakłady Aparatury Chemicznej Chemet S.A.,
  • Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A.,
  • Zakłady Produkcji Cukierniczej Vobro,
  • ZENTIS POLSKA Sp. z o.o.


 

  • Hotel Mercure Poznań Centrum****
  • Poznań, Roosevelta 20
  • woj. Wielkopolskie
Termin: 2020-04-22 - 2020-04-23
Lokacja: Katowice, Śląskie
Cena: 1590.00 1390 zł (First Minute -200zł)

-200zł

Termin: 2020-05-18 - 2020-05-19
Lokacja: Warszawa, Mazowieckie
Cena: 1590.00 1390 zł (First Minute -200zł)

-200zł

Termin: 2020-06-04 - 2020-06-05
Lokacja: Gdańsk, Pomorskie
Cena: 1590.00 1390 zł (First Minute -200zł)

-200zł

Najnowsze szkolenia:

Incoterms 2020- nowa wersja reguł Międzynarodowej Izby Handlowej (ICC).
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Uczestnicy otrzymują autorską wykładnię graficzną każdej z reguł Incoterms 2020. Multimedialna prezentacja, wykorzystująca ilustrację poszczególnych czynności i problemów spornych (zdjęcia z magazynów, portów, składów, terminali kontenerowych.

SENT - System Monitorowania Przewozu Towarów SENT w 2020 roku. NOWY PROGRAM.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

SENT - System Monitorowania Przewozu Towarów 2020.Pakiet Przewozowy w Praktyce. Kontrola przewozu towarów i przewidziane w przepisach sankcje. Zasady rejestracji zgłoszeń i obsługi systemu. Nowe przepisy. Transport kolejowy. Nowe kary.Kody CN. LPG.

System Monitorowania Przewozu Towarów SENT - od podstaw. LPG, OLEJ OPAŁOWY I INNE TOWARY WRAŻLIWE.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

SENT - System Monitorowania Przewozu Towarów.Pakiet Przewozowy od podstaw. Wypełnianie zgłoszeń i obsługa systemu. Regulacje. Kontrola przewozu i przewidziane w przepisach sankcje. Transport kolejowy i drogowy. Towary podlegające monitorowaniu. LPG.

Cło: Zmiany i Aktualności w Prawie i Procedurach Celnych na 2020 rok. Prawo celne.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Taryfa Celna 2020. Intrastat 2020. Umowy o Wolnym Handlu – przegląd 2019/2020.Brexit. CUDO 2020. Reguły Pochodzenia 2020. Procedury uproszczone. Odprawy scentralizowane. Usługa e-Eksport. AES i AIS Prawo Celne 2020. Procedury Celne 2020.

Zawieranie umów zakupu.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Zawieranie umów zakupu - według nowych uwarunkowań dotyczących zakupów krajowych, z UE i z poza UE.

Zarządzanie zakupami i redukcja kosztów zaopatrzenia.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Pozyskanie informacji o materiałach i dostawcach, analiza ofert. Analiza danych dostawcy i metody oceny, kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców.Analiza ABC i XYZ w zarządzaniu bezpieczeństwem materiałowym.

Zarządzanie logistyką i łańcuchem dostaw.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Cel szkolenia - W procesie planowania logistycznego i przepływu materiałów w pełnym łańcuchu dostaw, należy powiązać wiele obszarów planowania składających się na uporządkowane decyzje zaopatrzenia, wytworzenia (...)

Zabezpieczenia płatności - NOWE OBOWIĄZKI w zakresie płatności w umowach handlowych od 2020 roku.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Najnowsze formy rozliczania płatności i formy rozliczeń w umowach handlowych. Praktyczne szkolenie z analizą zapisów umownych: termin płatności, analiza standingu partnera,rozliczanie i zabezpieczanie umów,akredytywa,inkaso, gwarancje, weksel.

Transport i Spedycja Krajowa oraz Międzynarodowa. Logistyka, Umowy, Dokumenty i Reklamacje.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Jak bezpiecznie zawierać, realizować i rozliczać umowy transportowe, Jak dochodzić reklamacji. Jak unikać pułapek? Realizacja każdego przewozu może doprowadzić do powstania roszczeń. To szkolenie odpowie na Twoje pytania.

Transport drogowy - reklamacje i spory.
ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.

Realizacja każdego przewozu drogowego może doprowadzić do powstania roszczeń wobec przewoźnika. Kwestia reklamacji jest jedną z trudniejszych podczas współpracy z przewoźnikiem czy spedytorem. Problem ten rozważa zarówno wysyłający, jak i przewoźnik.

Więcej...

Obecnie brak kursów w ofercie.

Społecznościowe

Uważasz, że zasługujemy na rekomendację? Pokaż to innym!

Zapytaj o to szkolenie

Imię i Nazwisko osoby, która wysyła zapytanie.

Możesz podać swój telefon kontaktowy, by ułatwić firmie kontakt ze sobą.

Jest to adres na który otrzymasz odpowiedź.

WWW address of your site.

Właściwa treść wiadomości.

Jeśli założysz konto w serwisie, zostanie ułatwionych wiele operacji. Między innymi dane będą uzupełniane automatycznie czy zniknie konieczność uzupełniania kodu obrazkowego podczas pytania o szkolenia.

Captcha Przepisz poprawnie kod z obrazka.

Kategorie szkoleń

Typy szkoleń: Zapisz się na newsletter. Napisz jakiego szkolenia szukasz - Rynek szkoleń

Współpraca

AVENHANSEN Szkolenia AVENHANSEN
 Akademia MDDP

Dołącz do nas



Sytuacje trudne w obsłudze klienta w firmie spedycyjnej. Zarządzanie stresem spedytora., Szkolenie Interpersonalne, Logistyka, asertywność, efektywna komunikacja, radzenie sobie ze stresem, spedycja, zarządzanie, reklamacje w transporcie, Poznań. otwarte

© 2010 - 2020 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.